Avto

(foto) Alfa samec in latinoljubimec

V boju za stotinke bi na domačem dirkališču Raceland težko našli boljši par, kot sta renault megane RS 275 trophy in seat leon cupra. A ko adrenalin upade, med njima zeva prepad.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.11.2014 22:30
Dopolnjeno: 07.11.2014 01:21
Čas branja: 7 min

Avtomobili pogosto poosebljajo značaj morebitnega kupca. Renault megane RS 275 trophy je na štirih kolesih kot alfa samec, za katerega je pritegovanje pozornosti naravni pojav, samozavest pa serijska; drugi ga imajo za navadnega nastopača, v odkrit boj za kako »trofejo« pa z njim nikoli ne gredo. Suveren, odločen, neustrašen in tudi po zaslugi slovenskega izpuha znamke Akrapovič srhljivo glasen ta ekstremni RS že na pogled izžareva silno željo po zmagi in prevladi. S prisilno polnjenim dvolitrskim bencinskim motorjem in odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom je RS 275 trophy kadarkoli pripravljen na spopad.

cupra-megane-test-003-jm.1415300167.jpg.o.600px.jpg
Na startu primerjalnega testa na dirkališču Raceland v Krškem: seat leon cupra vs. renault megan coupe.

Ugriz brezkompromisnega francoza

Prenovljeni zunanji podobi strupeni pečat dajo opozorilna rumeno-črna barvna kombinacija, napisi trophy na prednjem spojlerju, bokih in (oštevilčenih) pragovih vrat ter ovalni zaključek izpušne cevi iz karbona z značilnim rdečim škorpijonom. Akrapovič je s tehnološko dodelanim izpuhom iz titana poskrbel za pet »konjev« več, boljšo krivuljo moči in navora, približno štiri kilograme prihranka pri masi in barvit zvok motorja, ob katerem gredo kocine pokonci. Pod motornim pokrovom je sicer dvolitrski turbobencinar, ki v športnem načinu pridela 201 kilovat moči (275 konjev), z njimi pa trofejni RS do stotice pospeši v šestih sekundah in doseže največ 255 kilometrov na uro. Najvišji vrtljaji se spogledujejo s številko sedem tisoč, ker motor tudi v njihovi bližini ne neha trgati, pa si kaže nastaviti opozorilnik kakih 300 vrtljajev pod mejno vrednostjo, le tako ne boste zgubljali časa pri prestavljanju.

renault-megane-jm.1415300179.jpg.o.600px.jpg
Vonj po zmagah vdahnejo še rdeče obarvane Brembove štiribatne zavorne čeljusti, v notranjosti pa vrhunski Recarovi školjkasti športni sedeži, v katere se je treba spraviti z nekaj atletskimi gibi, v alkantaro oblečen volanski obroč z rdečim dirkaškim šivom na sredini, aluminijaste stopalke za brezkompromisno tehniko peta-prsti in nepogrešljivi RS-monitor.

Na odprti cesti se francoskega ekstremista zaradi gromenja akrapoviča že na daleč sliši, hip zatem pa se v daljavi vidi le še njegov napihnjen zadek. Občasno ga je možno dalj časa občudovati, saj se z našimi slabimi cestami zaradi čvrstega podvozja ne razume najbolje. Na dirkalni stezi in med ovinki kljub prednjemu pogonu »poznavalcem« in izzivalcem hitro zapre usta tudi z električno krmiljeno delno mehansko zaporo diferenciala, hitri vožnji prilagojeno stabilnostno elektroniko, natančnim krmiljenjem ter izjemnim dirkaškim podvozjem.

cupra-megane-test-004-jm.1415300177.jpg.o.600px.jpg

Galop španskega žrebca

Seat leon cupra je uglajen, resen, diskreten in privlačen kot kak latinoljubimec, ki zna želje zadovoljiti do popolnosti. Tudi če jim dodamo vsakodnevno žensko noto, otroške želje in brezskrbno družinsko življenje - kljub izpisani številki 300 na merilniku hitrosti. O tem priča nevpadljiva zunanja podoba, cupro brez težav zamenjamo za njegove »mevžaste« brate, sploh ker je na voljo tudi v petvratni kombinaciji, prijazni do družin. Prostora za vsakdanjo družinsko rabo je tako več kot dovolj, njegova ovčja preobleka nas je toliko zanesla, da smo pogledali celo v povprečno velik prtljažnik. Delček mišic spredaj pokažejo le plastično satovje za dotok zraka k motorju in serijski dnevni LED-žarometi, na zadku pa izrazitejši usmerjevalnik zraka, kjer iz obeh skrajnih strani štrlita dva velika izpuha. K temu lahko dodamo nekaj žlahtnih značk in napis cupra na pokrovu prtljažnika. Manj opazno je za dva centimetra in pol znižano podvozje, bolj 19-palčna platišča, med prednjima pa tiči še samozaporni diferencial.

seat-leon-jm.1415300178.jpg.o.600px.jpg
Položaj za volanom leona je odličen, sedeži vrhunski. Ponujajo namreč idealno zmes za vsakdanje obiske pri tašči, ležerne poti do vrtca ali trgovine ter hkrati občasne dirkaške popadke. Vanje se brez težav spraviš tudi po slabše prespani noči.

Med sedežema je lahko ročica preverjenega šeststopenjskega avtomatskega DSG-menjalnika z dvojno sklopko, s katerim se takoj spoprijatelji tudi nežnejši spol. Vsakdanje poti so v komfortnem načinu, ki ga omogoča prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC), lahko udobne in ob beli ambientalni barvi pomirjajoče. Cuprinega prihoda in odhoda pa kljub kar 280-konjskem turbobencinarju ne pospremita rezek športni zvok in pokanje iz izpuha.

Razlika je minimalna, a renault megane RS 275 trophy je tudi na domačih tleh dokazal, da je nesporni vladar dirkališč. Vsaj dokler se ne sreča z japonskim kamikazom type R ali focusom RS.

Občutek, da se nekaj dogaja, tako podkrepi zgolj pogled na merilnik hitrosti, ki stotico doseže po 5,8 sekunde, prisilno se ustavi pri 250 kilometrih na uro, zavrti pa tja do 6.500 vrtljajev. Da se pod ovčjo preobleko skriva zver, pokaže pritisk gumba z zastavico na sredinski konzoli, kar poudari že rdeča ambientalna osvetlitev. Voznik si tam izbere povsem svoje nastavitve, prednastavljene športne ali dramatične. Takrat se ob največji odzivnosti stopalke za plin in dirkaško ostrega poseganja diferenciala sprostijo še elektronski stabilizacijski sistemi. Vrtljaji v prostem teku narastejo, menjalnik prestavlja veliko pozneje, pri polnem plinu pa bliskovito in tik nad rdečim poljem, podvozje in krmilni sistem otrdita, glasnost motorja se poveča, elektronika pa se prilagodi apetitu dinamičnega voznika in napadalni vožnji. Cupra zobe pokaže tudi med ovinki, kjer brutalno moč motorja kroti električno krmiljena delna mehanska zapora diferenciala. Avto je hiter in ubogljiv, za kar poskrbijo trše nastavljeni blažilniki. Ob popolnoma izklopljeni elektroniki se zdi, da diferencial le ni v celoti kos silni moči motorja in gumam. Notranje kolo se namreč rado vrti v prazno in dragocene stotinke gredo lahko po gobe, veliko boljši občutek pa sistem pusti v športnem delovanju ESP.

Vsakomur svoje

V vsakdanjem življenju to seveda niso dejavniki odločilnega pomena, sploh če je pri izbiri poleg tudi ona, za hrbtom pa se slišijo otroški glasovi. Vozniki in sopotniki na vsakodnevnih poteh cenijo udobje in uporabnost, ne nazadnje gledajo tudi na stroške in porabo. Tehtnica se tukaj nagne v korist seata leona cupre, ob približno enaki ceni 30 in nekaj evrskih tisočakov ponuja nekaj več opreme, predvsem izvrstne LED-žaromete, ob katerih se francoz ponoči zdi kot slepec. V poslu uspešni fantje, ki si za konec tedna želijo adrenalinskih pustolovščin, na drugi strani ne bodo omahovali. Nove avanture bodo pisali z meganom RS s še kako slišnim slovenskim pečatom.

renault-megan-rs-002-jm.1415300169.jpg.o.600px.jpg
Renault megan 275 RS trophy je po zaslugi slovenskega izpuha znamke Akrapovič srhljivo glasen.

Rekorderja Zelenega pekla...

Tako zelo podoben in hkrati tako zelo različen je tale z rekordi ovenčan francosko-španski dvojec. Rekordi? Zgodba ima seveda predzgodbo, ki se je začela pisati leta 2011, vroče nadaljevanje z zasuki in preobrati je dobila letos spomladi, dodobra pa je segrela tudi Raceland (glej okvir). Dosežena časa obeh rekorderjev v slovitem Zelenem peklu povesta veliko, vendar je to podobno, kot bi zgolj brali o tem, kako sladke so jagode. Brutalno moč je treba videti, slišati in predvsem čutiti, ne le na cesti, ampak tudi varno na stezi. Postavljeni pred izziv na domačem dirkališču Raceland pri Krškem in z nasprotujočimi si občutki vsakdanje uporabnosti in dirkaškega apetita smo oba osvajalca vendarle postavili z ramo ob rami in jih stisnili do »podna«.

...z ramo ob rami na Racelandu

Občutki s ceste so se do potankosti ponovili na precej vijugasti in dober kilometer dolgi stezi Racelanda, kjer brez primerne ciljne ravnine in nekaj hitrih šikan ne gre. Megane se z mesta izstreli kot puščica, leona nekoliko brzda avtomatika, v tem primeru bi mu še kako prav prišel »launch control«. Na stezi emocije s svojevrstnim grgranjem in sopihanjem najprej podpihuje akrapovič, skozi prvi daljši ovinek gre RS v tretji prestavi glasno kot raketa, pri ostrem zaviranju navduši pokanje iz izpušne cevi. Rdeče-bele robnike zaradi trdega podvozja skoraj preleti, v kombinaciji ostrih zavojev pa kljub samozapori diferenciala v umirjanje zadka občasno poseže elektronika. Z izklopljenim ESP v načinu race bi se ob vznesenem iskanju meja lahko tudi zasukali. Idealno linijo tako lovimo predvsem s prefinjenim občutkom na plinu v položaju extreme ter volanu in večinoma v drugi prestavi, oprijema zlepa ne zmanjka, kmalu sledita še zadnja kombinacija ovinkov in ciljna ravnina, kjer na poti v hitri krog akrapovič znova sproži ovacije.

seat-leon-cupra-003-jm.1415300171.jpg.o.600px.jpg
Seat leon cupra ponuja idealno zmes za vsakdanje obiske pri tašči in poti do vrtca ter hkrati občasne dirkaške popadke.

Povsem na vrhu le ni prostora za oba

Za cupro je kmalu jasno, da bo zaradi bolj zadržanega videza in manj čustveno obarvanega zvoka težko tako navdušila občinstvo. Ob bliskovitem prestavljanju DSG-menjalnika se sicer sliši gromek bas iz izpušne cevi, ki ga poudari zvočni spodbujevalnik v izpuhu, kar pozneje preglasi škripanje gum. Skozi ovinke se volan dobro odziva, samozapora diferenciala nanj deluje brez neprijetnih sunkov, cupra med zavoji zaradi samodejnega menjalnika napreduje lahkotno, manj živčno, vendar po občutku hitro. Ob iskanju meja in idealne linije navduši s precej nevtralno lego, ESP v športnem načinu delovanja skrbi, da je vrtenja kolesa v prazno manj, kot bi ga lahko bilo. Prihod cupre v hitri krog s polnim plinom še podkrepi številna vprašanja, kako hitra bo, saj motor z vsakim metrom zares nenormalno vleče, odlične zavore pa skrbijo za suvereno zaviranje na meji. Razlika je na koncu minimalna, vendar je na vrhu prostor le za enega. Renault megane RS 275 trophy s pridihom Akrapoviča je tudi na domačih tleh v boju za stotinke dokazal, da je nesporni vladar dirkališč. Vsaj dokler se v prihodnosti tam ne sreča z japonskim kamikazom type R ali focusom RS.

ZGODOVINSKO RIVALSTVO

Pri Renaultu Sportu so se skoraj tri leta bahali z najboljšim časom vozila na prednji pogon (8:07.97), ki ga je v Zelenem peklu na nemškem Nürburgringu postavil megane RS trophy. V začetku marca se je iz Francije slišal glasni »Merde!«, saj jih je s prestola nekoliko presenetljivo spravil »španski golf«. Seat je namreč z novo cupro, najmočnejšim leonom v zgodovini, krog odpeljal v rekordnem času 7:58.4, sangria je tekla v potokih, pri Renaultu pa so kar takoj zavihali rokave. Le tri mesece pozneje so ob glasnem »Allez, Renault!« znova odpirali šampanjce. Megane RS 275 trophy-R je 20,6-kilometrski krog na Nordschleife namreč odpeljal v rekordnem času 7:54.36, kar je še zdaj najboljši čas za vozilo s prednjim pogonom. Le nekaj dni zatem je civilna in datumsko omejena trivratna različica rekorderja v opozorilno rumeni barvi zapeljala tudi med Slovence, kjer je še posebej čislana zaradi izpušnega sistema Akrapovič. Brez njega, v nežnih barvah, s petimi vrati in žlahtnimi značkami ovenčan leon cupra je k nam prišel skoraj sočasno, a malce bolj potihem.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Megane R.S.: športna perfekcija po francosko
Avto
AvtoMatej Kačič Megane R.S.: športna perfekcija po francosko 4

Renault megane RS je v novi generaciji na pogled izgubil kar nekaj brutalnosti, a 280-konjski turbo motor in štirikolesni sistem krmiljenja 4control hitro poskrbita, da zaradi moči in vrhunske lege vriskaš na ves glas.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz