V meglo oviti Krvavec, zaradi rahlega dežja prepojen z blatom in lužami, se na prvi pogled ne zdi nek magnet za obiske, sploh ko na njegovih kopnih obronkih namesto smučarjev prevladujejo krave in koze. A če se tam zgoraj srečaš z »Indijancem« je jasno, da so na obzorju pustolovščine. Jeep cherokee tudi v novi in sodobni podobi ni izneveril pričakovanj, s seboj je namreč prinesel bogato dediščino izdelovanja terenskih vozil, ki jo negujejo od leta 1941.
Jeep je zadnja leta tipično ameriška zgodba o uspehu, saj so prodajo od leta 2009 povečali za več kot sto odstotkov na skoraj 750 tisoč vozil, smelo pa že napovedujejo prvi milijon. K temu pomagajo tudi kupci na Stari celini, kjer jih bodo letos prodali okoli 60 tisoč, nekaj deset kupcev na leto pa prepričajo tudi pri nas. Z novim srednjevelikim SUV v svoji ponudbi bo zastopnik številke gotovo dvignil, na obzorju pa je tudi že mali renegade.
Jeep je tako tudi k nam pripeljal peto generacijo trdoživega Čerokija, ki dobro pooseblja duh ameriškega staroselskega plemena in njihove številne odlike. Dandanes se takšne stvari seveda zaračunajo, Jeep cherokee k nam prihaja za ceno tik pod 30 tisočaki, kolikor stane s 103 kilovatnim (140 KM) 2,0-litrskim turbodizlom, vstopno opremo Longitude, prednjim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom.
Sami smo v terensko zahtevnih razmerah na kratko preizkusili zmogljivejšo (125 kW/170 KM) in opremsko bogatejšo različico Limited s štirikolesnim pogonom in 9-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki stane 45.990 evrov, najcenejši model z vsekolesnim pogonom in ročnim menjalnikom si je sicer moč omisliti za 36.990 evrov. Na vrhu je Trailhawk z mogočnim 3,2-litrskim bencinskim šestvaljnikom in 200 kilovati moči (272 KM) za 52.990 evrov.
Ni malo denarja, česar se zavedajo tudi pri uvozniku, zato so kar sami profilirali tipične oziroma ciljne kupce. V večini bodo to uspešni moški, stari okoli 45 let, podjetniki, managerji oziroma zaposleni na vodilnem položaju, ekonomsko dobro preskrbljeni ter poročeni z ali brez vzdrževanih članov. Optimizem jim stopnjujejo tudi podatki, da je trg srednjevelikih SUV vozil pri nas v silovitem vzponu, če so jih lani prodali 6.000, so jih letos že 7.250.
Jeep cherokee se v prvi vrsti sklicuje na svojo dediščino, ki jo pooseblja slavni willys, v sodobni podobi pa jo zaznamuje značilna prednja maska s sedmimi režami, višina od tal, zaščita pod vozilom ter terenu prilagojen vstop ni in izstopni kot. Ob tem se vozilo ponaša z LED dnevnimi lučmi, velikimi steklenimi površinami in aerodinamično, elegantno in športno karoserijo. Na preizkusnem trku je prejel pet zvezdic, Jeepovi inženirji pa so dodali več kot 70 aktivnih in pasivnih varnostnih elementov, med katerimi so tudi številni inovativni sistemi.
V notranjosti ima tipično ameriško veliko odlagalnih površin, ponuja dovolj udobja petim potnikom, razvaja tudi z usnjem ter 5- ali 8,4-palčnim zaslonom na dotik (tudi z navigacijo) ter električno podprto stekleno streho in kvalitetno ozvočenje. Večfunkcijski potovalni računalnik je paša za oči, v skladu z njegovimi merami (3,5- ali 7-palčni TFT barvni zaslon) ponuja precej koristnih informacij, vozniku so pri tem v pomoč tudi številni varnostno-asistenčni sistemi - tudi radarski tempomat, ki deluje v počasi premikajoči se koloni in tipalo za preprečitev trka pri nizki hitrosti.
Kupcem so na voljo tri stopnje opreme, 10 barv in večbarvne kombinacije usnja in tkanine. Motorna paleta je že znana, v ospredju so razne izpeljanke 2,0-litrskega turbodizla, svojevrstna posebnost je 9-stopenjski avtomatski menjalnik. Deluje odlično in pripomore k bolj uglajeni vožnji, na terenu pa izvrstno sodeluje z reduktorjem in zaporo zadnjega diferenciala.
Vozniku je v na terenu oziroma na slabši podlagi na voljo Selec-Terrain, s katerim se delovanje menjalnika in pogona samodejno prilagaja trenutnim razmeram pod kolesi. Osnovna različica Active Drive je brez reduktorja, nadgrajeni Active Drive II ima reduktor in tipko za nadzor spusta po strmini navzdol. Trailhawk ima ob tem še zaporo zadnjega diferenciala ter program Rock, s katerim se tudi zaradi krajših prestavnih razmerij spopade z ekstremnih razmerami.
Na spolzkem Krvavcu smo preskusili sistem Active Drive, cherokee je v avtomatskem načinu brez težav premagoval makadamske klančine, v načinu Sand/Mud pa pogumno napadel tudi večje klance in v zadani smeri vztrajal dokler so mu to omogočale cestne gume. Pogrešili smo le sistem za spuščanje po strmini navzdol, ki bi najbrž poskrbel za brezskrbnejše spuščanje po sila spolzkem terenu, tako pa je avto občasno izgubil stik s podlago. Če pogosto ubirate takšne bližnjice, potem velja razmisliti o nadgrajenem pogonu Active Drive II.