Avto

Razkošje tovornega prostora

"Prostor, veliko prostora," je tisti odgovor, ki ga prevozniki in razni obrtniki najpogosteje dajo na vprašanje, kaj - poleg cene - najbolj cenijo pri dostavnikih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.11.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-2178.1415056170.jpg.n.960px.jpg

Pri vrhu zahtev številnih poklicnih uporabnikov so še lahkotnost nakladanja in razkladanja tovora, varnost prevoza, kaj hitro opomnijo tudi na zmogljivost, robustnost in varčnost motorjev. Na vsakodnevnih službenih poteh sta poklicnim voznikom vse bolj pomembna udobje in opremljenost potniške kabine, kjer imajo v mislih tudi odlagalne in uporabne površine ter preglednost iz vozila.

IMG-2176-1.1415055351.jpg.c.960px.jpg

Kar se naštetih zahtev tiče, bodo kurirji, trgovci in obrtniki za svojega (ponovno) vzeli tudi novega Peugeotovega boxerja, ki je po ceniku na voljo od približno 20 tisoč evrov + DDV. Odvisno od potreb lahko na osnovi treh medosnih razdalj izbirajo med štirimi dolžinami in tremi višinami, dvema nivojema opreme, nosilnostjo... pod motornim pokrovom pa so trenutno na voljo trije zmogljivi in varčni 2,2-litrski dizli, ki v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ponujajo 81-, 96- in 110 kilovatov (110, 130 in 150 „konjev").

IMG-2240.1415058614.jpg.n.960px.jpg

Na trgu lahkih gospodarskih vozil se letos dogaja, kot se že dolgo ni, saj so svoje nove ali prenovljene adute v tem razredu predstavili skoraj vsi igralci - tudi Peugeot. Njihov boxer poleg sveže zunanje podobe, ki vključuje še dnevne LED žaromete, kupcem ponuja obsežen nabor prostorskih kombinacij in različic. Poleg furgona sta namreč na voljo še kombi za prevoz pet do devet oseb in minibus.

IMG-2258.1415055516.jpg.c.960px.jpg

Peugeotov novinec tako prihaja ob pravem času, saj se krivulja prodaje v segmentu lahkih gospodarskih vozil počasi obrača navzgor - predlani so jih prodali 2.887, lani 3.084, kar je tisoč več kot v prvem kriznem letu, v času debelih krav pa je prodaja dosegla več kot 3.500 vozil.

P9180958.1415057823.jpg.s.960px.jpg

Za številne prevoznike in obrtnike bo zanimiv dvakrat podaljšan in enkrat povišan (L3H2) dostavni boxer z nezastekljenimi vrati, kakršen je bil testni, ob tem se je dolg kot ponedeljek ponašal z bogatejšo stopnjo opreme Confort pack. Takšen furgon na skoraj šestih metrih dolžine, dveh metrih in pol višine ter dveh metrih širine vase "pospravi" kar 13 kubičnih metrov tovora. Tri klaftre drv, hladilniki, skrinje, kavči, pohištvo, stroji, motorji,... lahko pri tem tehtajo dobro tono in pol, za kar so pri Peugeotu za doplačilo še dodatno utrdili zadnjo premo, uporabniki pa bodo cenili še nekatere druge rešitve v tovornem delu.

IMG-2181.1415058071.jpg.s.960px.jpg

Zadaj je par simetričnih krilnih vrat, katerih tečaji omogočajo odpiranje pod kotom kar 270 stopinj. Natovarjanje za viličarje je tako igraje lahko, za lažji dostop s strani pa ima boxer na desnem boku široka drsna vrata, skozi katera gre brez težav tudi euro paleta. Varen prevoz tovora omogočajo številna pritrdilna mesta, kamor sodijo predvsem jeklene zanke na dnu (ob neuporabi se dobrodošlo zložijo) ter profili ob pločevini, s pomočjo katerih se tovor lahko še dodatno priveže. V tovornem prostoru je tudi razkošna stropna polica, ki omogoča spravilo prtljage do treh potnikov, v predelni steni pa je še okence za lažji pregled nad tovorom. Ves tovorni prostor je ob tem moč tudi hitro in enostavno oprati z vodnim razpršilcem.

P9190972.1415056871.jpg.c.960px.jpg

Prostornina tovornega prostora znaša 13 m3, tako se v njem skorajda izgubijo tudi večji predmeti. Prostor sicer v dolžino meri 370 cm, v višino 193 cm, v širino 187 cm, pri čemer je med blatnikoma 142 cm prostora. Uporabna nalagalna širina je največja v razredu. Mere bočnih drsnih vrat so 176x125 cm, zadnjih dvokrilnih pa 179x156 cm. Masa praznega boxerja L3H2 znaša dobri dve toni, največja dovoljena masa tri tone in pol, masa priklopnika z zavoro pa lahko doseže dve toni in pol.

IMG-2246.1415056750.jpg.c.960px.jpg

Voznika v kabini pričaka zlitje tovornjakarskega in avtomobilskega sveta. O prvem pričajo številni odlagalni prostori (štirje veliki zaprti predali v armaturni plošči, eden tudi hlajen, dva v vratih in še sila uporabna stropna polica, žal pa ni pametnega mesta za spravilo mobilnika), nagibna plošča za pripenjanje dobavnic, poklopno naslonjalo srednjega sedeža, učinkovita parkirna zavora pri levi nogi, kratka prestavna ročica pri desni roki, le po osi nastavljiv (pre)položen volan, orodje pod sedežem, veliki vzvratni ogledali z dodatnima zrcaloma za lažji pogled k zadnjim kolesom ter (doplačilni) 90-litrski rezervoar za gorivo, s katerim lahko pridemo vse do Hannovra.

IMG-2207.1415056349.jpg.n.960px.jpg

O avtomobilskem svetu pričajo razmeroma udoben in izdatno nastavljiv vozniški sedež - tudi v ledvenem delu, všečna in zgledno urejena armaturna plošča, ki vozniku ponuja vse, kar potrebuje. K temu sodijo tudi dobro pregledni merilniki ter zaslon potovalnega računalnika med njimi. V bogatejši in pogosteje izbrani opremi je na sredini konzole še radio MP3 z zaslonom na dotik in možnostjo prostoročnega telefoniranja, ki je poznan iz Fiatov in Alf (boxerjev tesen sorodnik je namreč Fiatov ducato), tempomat, električno odpiranje stekel, daljinsko centralno zaklepanje (z možnostjo odklepanja le tovornega prostora) električno pomični ogrevani ogledali in ročna klimatska naprava.

IMG-2225.1415056461.jpg.c.960px.jpg

Vozniku so med delom v pomoč tempomat, sistem za speljevanje v klancu, indikator prestavljanja, možnost izklopa sistema proti zdrsu koles, parkirni senzorji zadaj,... pogrešili pa smo vzvratno kamero, ki bi bila pri boxerjevih zunanjih merah in namembnosti še kako dobrodošla - čeprav ima uporabni in s pomočjo elektrike do potankosti nastavljivi vzvratni ogledali, ti ne moreta nadomestiti pogleda povsem nazaj.

IMG-2228.1415056560.jpg.n.960px.jpg

Vožnja z boxerjem je kljub velikosti lahkotna in vozniku z izpitom B-kategorije ne bi smela predstavljati težav. Pri desnem zavijanju velja biti dodatno pozoren, saj se prek rame vidi zgolj pregradna stena in se je tako treba zanašati zgolj na ogledala oziroma že pred manevrom podrobneje spremljati promet. Tudi zavoj je treba vzeti bolj na široko, saj lahko drugače z zadnjimi kolesi mimogrede prevozimo robnike in pločnike.

IMG-2247.1415057440.jpg.n.960px.jpg

Pod motornim pokrovom dvakrat podaljšanega in enkrat povišanega boxerja smo imeli zlato sredino: 110-kilovatni HDi motor, ki ponuja 350 Nm navora pri 1.750 vrtljajih v minuti ter obljublja 7,4 litra kombinirane porabe na sto prevoženih kilometrov. V zrak pri tem na kilometer spusti 195 gramov škodljivih emisij.

P9190966.1415057138.jpg.n.960px.jpg

Na testu smo v povprečju porabili okoli devet litrov goriva, pretežni del časa smo vozili zgolj delno obteženi, polno natovorjeni bi na vsakih sto kilometrov natočili vsaj deset litrov. Z umirjeno medkrajevno vožnjo se je poraba sicer sukala malo nad sedmimi litri, v mestu je zrasla na približno devet litrov, na avtocesti pa je tudi zaradi zračnega upora narasla na okroglih deset. O ravno pravšnji moči motorja za takšno vozilo priča podatek, da lahko (praznega) boxerja požene vse do 150 km/h, precej suvereno in z minimalnim nagibanjem pa se ga lahko pelje tudi skozi ovinke. Temu pritrjujejo tudi vsakodnevni prizori s slovenskih (avto)cest, kjer raznorazni dostavniki brez težav sledijo osebnim vozilom.

IMG-2191.1415055869.jpg.c.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Subvencije
Napovedani so novi podjetniški vavčerji
Subvencije
SPODBUDE ZA PODJETNIKE
SubvencijeTeja Grapulin Napovedani so novi podjetniški vavčerji
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 4

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?