Suzuki SX4 S-cross je vpadljiv, prijeten in udoben mestni križanec, ki ob tem ponuja tudi zaresen štirikolesni pogon. Kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in brezstopenjskega CVT menjalnika mu morda ni najbolje usojena, vendar omogoča umirjeno, lagodno in nezahtevno vožnjo - slednje bodo cenili predvsem starejši, nežnejši spol oziroma družine.
Za japonskim Suzukijem se je na evropskih in tudi slovenskih tleh skorajda izgubila sled, v zadnjem času pa kaže znamenja okrevanja in postaja znova prepoznaven. Če je denimo pred več kot desetletjem s swiftom pihal na dušo predvsem mlajšim in družinam, z jimnyjem in vitaro pa avanturistom, je v partnerstvu s Fiatom ter modelom SX4 skušal na kar najboljši način združiti oba pola. Delno mu je uspelo, še večji preboj na evropskem trgu pa si Japonci obetajo z njegovim duhovnim naslednikom SX4 S-cross, ki je nastal kot plod lastnega razvoja.
Suzukijev sodobni križanec nase mimogrede opozori že z barvami - pohvale sta poželi tako biserno modra kot tudi kovinsko limetina -, naključni opazovalci pa so pogled kaj hitro zapičili v privlačen in s kromom obdan nos, LED dnevne luči na spodnjem delu (ksenonskih) žarometov ter dodatno zatemnjena stekla zadaj.
V celoti so se japonski oblikovalci potrudili in na trgu ponudili prijeten in privlačen avtomobil, ki se izkaže tudi z okretnostjo in lahkotnostjo upravljanja, bolj prepričljiv pa bi lahko bil zadek. A ta se lahko pohvali s solidno prostornostjo, saj v osnovi vase pospravi 430 litrov (1.260 s podiranjem zadnje klopi), ob tem ponuja nastavljivo talno polico in ravno dno - ko je polica v zgornji legi.
Prostorna kabina, kamor v najboljši opremi Elegance vstopamo s ključem v žepu, ponuja všečno oblikovano in urejeno armaturno ploščo, ki je izdelana iz dovolj kakovostne in pretežno gumirane plastike. Gumbi in stikala so logično razporejeni ter obenem prijetni na otip, najbrž pa bo še koga zmotila (nelogična) postavitev gumba za potovalni računalnik - ta se nahaja ob merilnikih na desni strani ter spominja na stare čase.
Po višini nastavljiv voznikov sedež je udoben, v dveh stopnjah lahko prilagodimo kot naslona zadnje klopi (deljiva 60:40), vendar pa ta ne ponuja možnosti vzdolžnega pomika, kar zmanjša prilagodljivost. Ugaja usnjen trikraki volanski obroč s številnimi upravljavskimi funkcijami, saj je nastavljiv po višini in globini, tu so še električno nastavljiva, poklopna in ogrevana zunanja ogledala, dvopodročna klimatska naprava, senzor za dež, meglenke, tempomat, radio z MP3, USB in Bluetooth, strešni nosilci ter senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah.
Potnike serijsko ščiti sedem zračnih vreč, avto ima pomočnika za speljevanje v klanec, parkirne senzorje spredaj in zadaj, ne premore pa nekaterih najsodobnejših varnostno-asistenčnih sistemov (denimo opozorilnik za mrtvi kot, nenadno spremembo voznega pasu, vzvratno kamero,...).
Minus si zasluži povezljivost mobilnega telefona prek Bluetootha, saj to uspe le redkim oziroma vztrajnim. Tudi o kakšni navigaciji ni govora, ni je niti na spisku dodatne opreme, prav tako Suzuki ni predvidel ekrana na dotik. Več veselja in možnosti pa vozniku ponuja vrtljivi gumb z dvema stikaloma med sedežema, ki iz S-crossa naredi zglednega pomočnika za številne avanture - z njim ukazujemo štirikolesnemu pogonu.
V kombinaciji z novo generacijo štirikolesnega pogona All Grip in štirimi izbirnimi programi (auto, snow, sport in lock) je SX4 S-cross namreč namenjen različnim slogom vožnje (izbor sport denimo izboljša odzivnost), še pomembneje pa je, da omogoča varno vožnjo v vseh vremenskih razmerah. Kakšne resnejše terenske podvige mu sicer preprečuje skromna oddaljenost od tal (16,5 centimetra), vendar pa zmore tudi na račun sredinske zapore diferenciala (do 60 km/h) potešiti kar nekaj pustolovskega duha ali voznika izkopati iz kakega globokega blata ali snega. Nenazadnje se Suzuki s štirikolesnim pogonom ukvarja že skoraj pol stoletja!
Vodljivost avtomobila na asfaltu v načinu »sport« je bila na spodobno visoki ravni, skozi ovinke se pelje suvereno, vozniku in potnikom pa vseskozi vliva občutek varnosti. Tudi v samodejnem načinu »auto«, ki je najbolj primeren za vsak dan. Pogon na spolzki podlagi namreč hitro prenaša moč na tista kolesa, ki imajo oprijem, drugačni užitki pa se začnejo, ko voznik zapelje z urejenih cest. Tudi na makadamu se Suzuki namreč pelje odlično, veselje pa se konča ob (morebitnih) prehitevanjih in na avtocesti.
Kombinacija z 1,6-litrskim klasičnim bencinskim motorjem z 88 kilovati (120 KM) in CVT menjalnikom, (sprva) ne obeta prav veliko užitkov, a se kasneje z obema spoprijateljiš - sploh tisti, ki v vsakdanjem prometu neradi pretikajo ročno in cenijo udobno ter nezahtevno vožnjo. Motor je dovolj zmogljiv, ponudi 156 Nm navora pri 4.400 vrtljajih v minuti, menjalnik v običajnem programu zgledno deluje, v pomoč sta tudi ušesi ob volanu za ročno pretikanje oziroma premikanje med sedmimi programiranimi prestavami, podvozje se solidno kosa s slovenskimi cestami.
Bolj dinamični vozniki se bodo s tovrstno kombinacijo gledali postrani - tudi zaradi skromnega pospeška 13,5 sekunde do 100 km/h, končna hitrost sicer znaša 165 km/h -, saj motor pri takšni vožnji ostaja v višjem območju vrtljajev, zaradi tega pa je tudi precej glasen. Ob prehitevanju se že prav zoprno dere, menjalnik si namreč sam izbira primerno razmerje prenosa, kaj dosti ne pomaga niti »ročno« prestavljanje, rezultat pa je v vsakem primeru ušesa parajoč zvok.
Takšni vozniki naj si raje izberejo ročni menjalnik, čeprav zna na terenu trpeti prenežna sklopka. Dobro se S-cross izkaže pri porabi goriva, saj proti pričakovanjem ni tako zelo žejen. Na testu smo porabili 8,2 litra na sto prevoženih kilometrov, križarjenje po magistralkah in avtocestah pa poleg ušesom prijetnejše vožnje prinese za kak liter nižjo porabo.
Za vsestransko uporabnim in tudi na oko prijetnim Suzukijem SX4 S-cross se skrivata več kot solidna japonska tehnika in dobra izdelava, na voljo je tudi pravšnji štirikolesni pogon za lažje terenske podvige, vse skupaj pa lahko spremlja tudi zmerna cena. Z robustnostjo, višjim položajem sedenja, lahkotnim upravljanjem, funkcionalnostjo, vso nujno potrebno opremo za udobje ter spodobnim prtljažnikom cilja na družine in starejše, ki sta zanj upravičeno najpomembnejši ciljni skupini. Najbližja konkurenca so mu (štirikolesni) Škodin yeti, Oplova mokka ter Nissanov qashqai. S klasičnim bencinskim motorjem in menjalnikom CVT pa je dobra izbira za umirjene voznike.
Foto: Matej Kačič
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT 4WD CVT Elegance - Križanec po japonsko
Suzuki SX4 S-Cross z bencinskim 1,6-litrskim motorjem je na voljo tudi z ročnim petstopenjskim menjalnikom, za slovenske kupce pa je najbrž najbolj zanimiv sodoben 1,6-litrski Fiatov turbodizel s tehnologijo skupnega voda. Ta prav tako zmore 88 kilovatov (120 KM), na voljo pa je z uglajenim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Tudi tukaj lahko ob nakupu izbirate med prednjim ali prilagodljivim štirikolesnim pogonom ter štirimi paketi opreme (Start, Comfort, Premium in Elegance).
Med krajšim preizkusom je motor prepričal z navorom (320 NM pri 1.750 vrtljajih) in zveznim delovanjem, do sto kilometrov na uro pa tudi z živahnostjo. Z mesta do sto km/h namreč pospeši v 12 sekundah, števec hitrosti pa se ustavi pri 180 km/h. Testna poraba se je gibala med 5,5 in 6,1 litra, na odprtih cestah in z lahko desno nogo se je spustila na manj kot pet litrov. Motor bi sicer lahko bil tudi tišji, v spodnjem območju delovanja pa živahnejši, kar bi olajšalo speljevanje na zahtevnejšem terenu in manj utrujalo sklopko.
Cena osnovnega dizelskega motorja na prednji pogon se sicer prične pri akcijskih 19.900 evrov (z opremo Comfort), štirikolesno gnani SX4 S-Cross pa v trenutni akciji (popust znaša kar 4.200 evrov) in s paketom Elegance stane 22.100 evrov. Priporočamo. Na vrhu ponudbe je sicer štirikolesni Elegance+ s sistemom start/stop za 26 tisočakov.