Avto

Zanesljiv sopotnik za mnoge priložnosti

Suzuki SX4 S-cross odlikujejo japonska tehnika, prijetna oblika, dobra prilagodljivost, spodobna vožnja in možnost uporabnega štirikolesnega pogona - tudi v ne najbolj usojeni kombinaciji bencinarja in CVT menjalnika

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.11.2014 06:00
Čas branja: 6 min

IMG-6199.1414974587.jpg.n.960px.jpg

Suzuki SX4 S-cross je vpadljiv, prijeten in udoben mestni križanec, ki ob tem ponuja tudi zaresen štirikolesni pogon. Kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in brezstopenjskega CVT menjalnika mu morda ni najbolje usojena, vendar omogoča umirjeno, lagodno in nezahtevno vožnjo - slednje bodo cenili predvsem starejši, nežnejši spol oziroma družine.

IMG-6155.1414974802.jpg.s.960px.jpg

Za japonskim Suzukijem se je na evropskih in tudi slovenskih tleh skorajda izgubila sled, v zadnjem času pa kaže znamenja okrevanja in postaja znova prepoznaven. Če je denimo pred več kot desetletjem s swiftom pihal na dušo predvsem mlajšim in družinam, z jimnyjem in vitaro pa avanturistom, je v partnerstvu s Fiatom ter modelom SX4 skušal na kar najboljši način združiti oba pola. Delno mu je uspelo, še večji preboj na evropskem trgu pa si Japonci obetajo z njegovim duhovnim naslednikom SX4 S-cross, ki je nastal kot plod lastnega razvoja.

IMG-5859.1414974403.jpg.n.960px.jpg

Suzukijev sodobni križanec nase mimogrede opozori že z barvami - pohvale sta poželi tako biserno modra kot tudi kovinsko limetina -, naključni opazovalci pa so pogled kaj hitro zapičili v privlačen in s kromom obdan nos, LED dnevne luči na spodnjem delu (ksenonskih) žarometov ter dodatno zatemnjena stekla zadaj.

IMG-5873.1414973934.jpg.c.960px.jpg

V celoti so se japonski oblikovalci potrudili in na trgu ponudili prijeten in privlačen avtomobil, ki se izkaže tudi z okretnostjo in lahkotnostjo upravljanja, bolj prepričljiv pa bi lahko bil zadek. A ta se lahko pohvali s solidno prostornostjo, saj v osnovi vase pospravi 430 litrov (1.260 s podiranjem zadnje klopi), ob tem ponuja nastavljivo talno polico in ravno dno - ko je polica v zgornji legi.

IMG-6345.1414976451.jpg.c.960px.jpg

Po merah majhen križanec (v dolžino meri 430 cm, v širino 176,5 in v višino 157,5 cm) z višjim položajem sedenja, prostorno notranjostjo (medosna razdalja 260 cm), preprosto zasnovano, vendar kakovostno armaturno ploščo, dostopnim in dokaj velikim prtljažnikom, robustnostjo (zaščitne obrobe na odbijačih in pragovih) ter možnostjo štirikolesnega pogona tako cilja predvsem na družine in starejše - sploh z umirjeno kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja (88 kW/120 KM) in brezstopenjskega CVT menjalnika.

IMG-6324.1414974167.jpg.c.960px.jpg

Prostorna kabina, kamor v najboljši opremi Elegance vstopamo s ključem v žepu, ponuja všečno oblikovano in urejeno armaturno ploščo, ki je izdelana iz dovolj kakovostne in pretežno gumirane plastike. Gumbi in stikala so logično razporejeni ter obenem prijetni na otip, najbrž pa bo še koga zmotila (nelogična) postavitev gumba za potovalni računalnik - ta se nahaja ob merilnikih na desni strani ter spominja na stare čase.

IMG-6436.1414977082.jpg.n.960px.jpg

Po višini nastavljiv voznikov sedež je udoben, v dveh stopnjah lahko prilagodimo kot naslona zadnje klopi (deljiva 60:40), vendar pa ta ne ponuja možnosti vzdolžnega pomika, kar zmanjša prilagodljivost. Ugaja usnjen trikraki volanski obroč s številnimi upravljavskimi funkcijami, saj je nastavljiv po višini in globini, tu so še električno nastavljiva, poklopna in ogrevana zunanja ogledala, dvopodročna klimatska naprava, senzor za dež, meglenke, tempomat, radio z MP3, USB in Bluetooth, strešni nosilci ter senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah.

IMG-6390.1414977355.jpg.s.960px.jpg

Potnike serijsko ščiti sedem zračnih vreč, avto ima pomočnika za speljevanje v klanec, parkirne senzorje spredaj in zadaj, ne premore pa nekaterih najsodobnejših varnostno-asistenčnih sistemov (denimo opozorilnik za mrtvi kot, nenadno spremembo voznega pasu, vzvratno kamero,...).

IMG-6429.1414976566.jpg.n.960px.jpg

Minus si zasluži povezljivost mobilnega telefona prek Bluetootha, saj to uspe le redkim oziroma vztrajnim. Tudi o kakšni navigaciji ni govora, ni je niti na spisku dodatne opreme, prav tako Suzuki ni predvidel ekrana na dotik. Več veselja in možnosti pa vozniku ponuja vrtljivi gumb z dvema stikaloma med sedežema, ki iz S-crossa naredi zglednega pomočnika za številne avanture - z njim ukazujemo štirikolesnemu pogonu.

IMG-6301.1414976183.jpg.c.960px.jpg

V kombinaciji z novo generacijo štirikolesnega pogona All Grip in štirimi izbirnimi programi (auto, snow, sport in lock) je SX4 S-cross namreč namenjen različnim slogom vožnje (izbor sport denimo izboljša odzivnost), še pomembneje pa je, da omogoča varno vožnjo v vseh vremenskih razmerah. Kakšne resnejše terenske podvige mu sicer preprečuje skromna oddaljenost od tal (16,5 centimetra), vendar pa zmore tudi na račun sredinske zapore diferenciala (do 60 km/h) potešiti kar nekaj pustolovskega duha ali voznika izkopati iz kakega globokega blata ali snega. Nenazadnje se Suzuki s štirikolesnim pogonom ukvarja že skoraj pol stoletja!

IMG-6285.1414973711.jpg.c.960px.jpg

Sami smo Suzukijev All Grip pogon temeljiteje preizkusili na makadamskih stranpoteh, na sila spolzkih cestah osrednje Istre ter zaradi obilnih padavin v zelo blatnih kotičkih ob njeni jugozahodni obali, kjer so se odlično izkazali program za blato in sneg (snow), zapora diferenciala in avtomatski menjalnik. Speljevanje in vožnja sta potekala brez težav, po poti smo lahkotno urezali nove kolesnice ter napredovali po rahlo skalnatem terenu. Nad 60 km/h se je samodejno nazaj vklopil program snow, pogrešali pa smo še na strmih klancih še kako uporabno stvar - pomoč za spuščanje.

IMG-5937.1414976059.jpg.s.960px.jpg

Vodljivost avtomobila na asfaltu v načinu »sport« je bila na spodobno visoki ravni, skozi ovinke se pelje suvereno, vozniku in potnikom pa vseskozi vliva občutek varnosti. Tudi v samodejnem načinu »auto«, ki je najbolj primeren za vsak dan. Pogon na spolzki podlagi namreč hitro prenaša moč na tista kolesa, ki imajo oprijem, drugačni užitki pa se začnejo, ko voznik zapelje z urejenih cest. Tudi na makadamu se Suzuki namreč pelje odlično, veselje pa se konča ob (morebitnih) prehitevanjih in na avtocesti.

IMG-6278.1414975456.jpg.s.960px.jpg

Kombinacija z 1,6-litrskim klasičnim bencinskim motorjem z 88 kilovati (120 KM) in CVT menjalnikom, (sprva) ne obeta prav veliko užitkov, a se kasneje z obema spoprijateljiš - sploh tisti, ki v vsakdanjem prometu neradi pretikajo ročno in cenijo udobno ter nezahtevno vožnjo. Motor je dovolj zmogljiv, ponudi 156 Nm navora pri 4.400 vrtljajih v minuti, menjalnik v običajnem programu zgledno deluje, v pomoč sta tudi ušesi ob volanu za ročno pretikanje oziroma premikanje med sedmimi programiranimi prestavami, podvozje se solidno kosa s slovenskimi cestami.

IMG-6289.1414974950.jpg.s.960px.jpg

Bolj dinamični vozniki se bodo s tovrstno kombinacijo gledali postrani - tudi zaradi skromnega pospeška 13,5 sekunde do 100 km/h, končna hitrost sicer znaša 165 km/h -, saj motor pri takšni vožnji ostaja v višjem območju vrtljajev, zaradi tega pa je tudi precej glasen. Ob prehitevanju se že prav zoprno dere, menjalnik si namreč sam izbira primerno razmerje prenosa, kaj dosti ne pomaga niti »ročno« prestavljanje, rezultat pa je v vsakem primeru ušesa parajoč zvok.

IMG-6308.1414975103.jpg.c.960px.jpg

Takšni vozniki naj si raje izberejo ročni menjalnik, čeprav zna na terenu trpeti prenežna sklopka. Dobro se S-cross izkaže pri porabi goriva, saj proti pričakovanjem ni tako zelo žejen. Na testu smo porabili 8,2 litra na sto prevoženih kilometrov, križarjenje po magistralkah in avtocestah pa poleg ušesom prijetnejše vožnje prinese za kak liter nižjo porabo.

IMG-6128.1414977735.jpg.s.960px.jpg

Za vsestransko uporabnim in tudi na oko prijetnim Suzukijem SX4 S-cross se skrivata več kot solidna japonska tehnika in dobra izdelava, na voljo je tudi pravšnji štirikolesni pogon za lažje terenske podvige, vse skupaj pa lahko spremlja tudi zmerna cena. Z robustnostjo, višjim položajem sedenja, lahkotnim upravljanjem, funkcionalnostjo, vso nujno potrebno opremo za udobje ter spodobnim prtljažnikom cilja na družine in starejše, ki sta zanj upravičeno najpomembnejši ciljni skupini. Najbližja konkurenca so mu (štirikolesni) Škodin yeti, Oplova mokka ter Nissanov qashqai. S klasičnim bencinskim motorjem in menjalnikom CVT pa je dobra izbira za umirjene voznike.

IMG-6211.1414975287.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

V ponudbi tudi sodoben dizel

Suzuki SX4 S-Cross z bencinskim 1,6-litrskim motorjem je na voljo tudi z ročnim petstopenjskim menjalnikom, za slovenske kupce pa je najbrž najbolj zanimiv sodoben 1,6-litrski Fiatov turbodizel s tehnologijo skupnega voda. Ta prav tako zmore 88 kilovatov (120 KM), na voljo pa je z uglajenim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Tudi tukaj lahko ob nakupu izbirate med prednjim ali prilagodljivim štirikolesnim pogonom ter štirimi paketi opreme (Start, Comfort, Premium in Elegance).

IMG-2444.1414980594.jpg.n.960px.jpg

Med krajšim preizkusom je motor prepričal z navorom (320 NM pri 1.750 vrtljajih) in zveznim delovanjem, do sto kilometrov na uro pa tudi z živahnostjo. Z mesta do sto km/h namreč pospeši v 12 sekundah, števec hitrosti pa se ustavi pri 180 km/h. Testna poraba se je gibala med 5,5 in 6,1 litra, na odprtih cestah in z lahko desno nogo se je spustila na manj kot pet litrov. Motor bi sicer lahko bil tudi tišji, v spodnjem območju delovanja pa živahnejši, kar bi olajšalo speljevanje na zahtevnejšem terenu in manj utrujalo sklopko.

IMG-2472.1414980695.jpg.c.960px.jpg

Cena osnovnega dizelskega motorja na prednji pogon se sicer prične pri akcijskih 19.900 evrov (z opremo Comfort), štirikolesno gnani SX4 S-Cross pa v trenutni akciji (popust znaša kar 4.200 evrov) in s paketom Elegance stane 22.100 evrov. Priporočamo. Na vrhu ponudbe je sicer štirikolesni Elegance+ s sistemom start/stop za 26 tisočakov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)