Srce nemškega tehnološkega grozda Silicon Saxony v zvezni deželi Saška je mesto Dresden, ki so mu v preteklosti nadeli laskavi naziv Firence na Labi, ob koncu druge svetovne vojne pa so ga zavezniki porušili do tal. Za železno zaveso se je mesto po polžje prenavljalo in gradilo v socialističnem slogu, kljub temu pa so vestni Nemci zgledno rekonstruirali vse najpomembnejše kulturne in zgodovinske zgradbe ter spomenike, tako da je večji del mesta dobil podobo predvojnega Dresdna. Ruševine iz vojne je bilo mogoče opaziti vse do konca 20. stoletja, od takrat pa mesto na obeh bregovih Labe doživlja preporod na vseh področjih. O tem priča svojevrstna »Silicijeva dolina«, v kateri deluje prek 300 visokotehnoloških podjetij z okoli 40 tisoč strokovnjaki, eno izmed glavnih mestnih središč na vzhodu Nemčije pa je prek širokih avtocest odlično povezano z drugimi mesti.
Aplavz poslovnežev in poznavalcev
Dresden je tako dolgo pot prehodil v sila kratkem času, zato ni čudno, da so ga pri Audiju simbolno izbrali za predstavitev prenovljenega modela A6. Pred tamkajšnjim sejmiščem najbrž še nikoli ni bilo na kupu toliko na prvi pogled enake, a tako različne avtomobilske pločevine. Limuzin, karavanskih avantov, tudi terensko navdahnjenih allroadov s šestvaljniki ni manjkalo, rdeči, modri, temno sivi in beli so se zloščeni kopali v soncu. V oči so najbolj bodli trije S6 z napisom »V8 T« na boku, streljaj stran se je na odru bohotil najhitrejši karavan na svetu - RS6 v značilni modri barvi, ki je požel tudi nekaj spontanih aplavzov.
Poslovneži Audijevi »šestici« glasno ploskajo že od njenega prvega nastopa leta 1994. Vedno sodobna in privlačna oblika, športno-elegantne linije, odlična tehnika in vozne lastnosti, zmogljivi in varčni motorji, visoka stopnja varnosti, premišljena ergonomija in udobje na najvišji ravni že 20 let postavljajo merila za druge proizvajalce vozil. Čeprav prenova Audijeve šestice pričakovano ne prinaša revolucije - na zunaj denimo le finese, ki predvsem na račun novih prednjih žarometov in rahlo spremenjene maske poudarjajo njen močni značaj - so jo v Ingolstadtu opravili z odliko in si tako izbojevali nekaj prednosti pred najbližjimi zasledovalci.
Finese in novosti
Poslovneži so tisti, ki naj bi krepili prodajne številke »šestice«. Prenovljeni A6 naj bi bil namreč tako dober, da bo voznik z njim na cilju, še preden se bo odpravil na pot. S temi besedami so pri Audiju poudarili podkožne novosti 4,94 metra dolgega paradnega konja, ki poleg lahke gradnje zaradi uporabe aluminija in posledično nekaj prihranka pri teži prinašajo dodatno oziroma izboljšano ponudbo štiri-, šest- in tudi osemvaljnih motorjev. Vsi naj bi porabili za petino manj goriva, okoljsko uglašeni so v skladu z normativi Euro 6, motorna moč pa se razteza od zadovoljivih 110 do mogočnih 412 kilovatov.
Prava novost sta bencinski 1,8-litrski motor TFSI in dvolitrski dizelski motor ultra s po 140 kilovati, ki ju pri avantu zadaj dopolnjujejo za 4,4 kilograma lažje vzmeti, izdelane iz plastične mase in ojačene s steklenimi vlakni. Prenova A6 vključuje še dodelane menjalnike (ročni šeststopenjski, dvosklopčni S-tronic in osemstopenjski tiptronic, neskončnostni multitronic se je poslovil), še natančnejše podvozje in krmiljenje, pri najzmogljivejših modelih pa sta na razpolago prilagodljivo športno podvozje in štirikolesni pogon quattro.
Vozniku in sopotnikom je na razkošnih 2,91 metra medosne razdalje na voljo temeljito izboljšan multimedijski sistem z osempalčnim zaslonom, kabina je tišja, udobje na odličnih sedežih še večje, varnost krepi širok nabor varnostno-asistenčnih sistemov, avtomobil pa je dobil tudi zmogljive žaromete, ki še kako lajšajo nočne poti. Ti so že serijsko ksenonski, v višji stopnji opreme se ponašajo z LED-tehnologijo, na vrhu ponudbe pa so najnovejši matrični žarometi, ki so kombinirani z dinamičnimi smerniki in še poudarijo zunanjo prepoznavnost.
V Sloveniji bo hit šestica s turbodizelskim motorjem
Osnovne cene za A6 bodo v Nemčiji od 38.400 evrov naprej, zahtevnejše bo »božal« S6 za 75.400 evrov, najdražji RS 6 avant bo stal skoraj 11 tisočakov, uspešnega poslovneža pa lahko pri nas pričakujemo v začetku prihodnjega leta. Ni sicer dvoma, da bo v Sloveniji najbolje prodajana šestica tista s turbodizlom v nosu - naj gre za štirivaljno dvolitrsko različico s 110 ali 140 kilovati ali trilitrske šestvaljnike s 160, 200 ali 235 kilovati največje moči. Najmočnejši TDI competition z dvema turbina zmore celo 240 kilovatov, ob odločnem pospeševanju pa moč skoči na kar 255 kilovatov. Z njim so pri Audiju zaznamovali četrt stoletja razvoja in uspehov TDI-motorja. Do stotice tako motorizirana limuzina pospeši v vsega petih sekundah ter ob povprečni porabi šest litrov doseže največjo hitrost 250 kilometrov na uro.
Nespodobno povabilo
Pri Audiju so tehnični del predstavitve sklenili s kratkim opisom možnih preizkusnih poti ter jih začinili z redko slišanim povabilom: »Pred vami so testne vožnje, še posebej toplo vam priporočamo naš Autobahn, avtocestne odseke brez hitrostnih omejitev, kjer lahko do skrajnosti začutite moč Audijevih motorjev. Brez kakršnihkoli skrbi, meje si boste postavili predvsem sami.« Za zmogljive avtomobile in hitre voznike je Nemčija obljubljena dežela, kjer vsakdo lahko »spusti vse konje na pašo«.
Kljub impresivnim številkam je odzvanjalo nespodobno povabilo, skušnjava je bila prevelika, da bi se ji odrekli - zato smo sedli za volan tokrat najmočnejšega med vsemi. Utrip temno sivega audija S6 avant je določal biturbo bencinski osemvaljnik, ki zmore 331 kilovatov, na cesto jih prenaša prek menjalnika S-tronic, piko na i pa doda pogon quattro s športnim diferencialom. Ta pripomore, da S4 z mesta do sto kilometrov na uro rafalno pospeši v le 4,6 sekunde, kar je za poslovno-družinskega karavana spoštovanja vreden rezultat, ob tem pa razvaja s 550 newtonmetri navora že pri 1.400 vrtljajih v minuti.
Ogromna moč je na voljo kjerkoli
Mogočni značaj osemvaljnika je mogoče čutiti že malo nad prostim tekom, nežen pritisk stopalke za plin pa povzroči grmenje in ob prestavljanju rezko pokanje iz štirih izpušnih cevi. Kmalu smo na avtocesti, kjer v gostem prometu in ob omejitvi hitrosti na 120 kilometrov počivamo v udobnih usnjenih sedežih, se navdušujemo nad ozvočenjem in navigacijskim sistemom - med števci je podprt z Google maps - hitrost pa spremljamo na projekcijskem zaslonu, ki kaže trenutno veljavno omejitev na cesti.
Ko omejitev zgine z zaslona, se začne zares. Umaknemo se na srednji pas, kazalec za hitrost ležerno narašča proti 150 kilometrom na uro, sledi dohitevanje vozil pred nami in pomik na skrajni levi pas. Ta je skorajda prazen, hitrost ob razmeroma nežnem pritisku na plin hipno zleze na 180 kilometrov, že trenutek zatem smo pri 220 kilometrih. Sledi plin do konca in kazalec za hitrost se bliskovito pomakne na 250 kilometrov. Tam S6 trči ob džentelmenski sporazum, pred nami so že druga vozila in hitrost prilagodimo gostejšemu prometu. Vse skupaj ni dolgo trajalo, a prav to je tisti čar, ki super zmogljiva vozila na primernih mestih loči od zmogljivih - ogromna moč je na voljo kadarkoli in kjerkoli.
Z avtoceste zapeljemo na podeželje v bližini Dresdna, ki ponuja široke, odprte in osamljene odseke, kjer lahko S6 spet nekoliko spustimo z vajeti. Med ovinki športni diferencial aktivno razporeja navor med zadnjimi kolesi, ne glede na težavnost zavoja pa S6 ostane na svoji strani ceste. Ob filigranskem uravnavanju navora je ves čas na razpolago ravno prav moči, dodajanje plina pa poskrbi, da se S6 ceste drži tudi tam, kjer bi s čim drugim lahko že zdavnaj poleteli.