Leto 1982 ni bilo samo leto, ko je slovita revija Time za osebnost leta razglasila računalnik, takrat je na ceste s promocijo prek priljubljene risanke Tom & Jerry pripeljala tudi prva opel corsa. Zdaj prihaja že peta generacija, v marsičem boljša od predhodnice.
Ljudje so corso hitro vzeli za svojo, kar kažejo tudi prodajne številke vseh štirih generacij - skupaj so jih prodali kar 12,4 milijona. Z vsako generacijo je corsa uspešno sledila aktualnim smernicam, tudi peta želi nadaljevati to zgodbo - čeprav bolj z evolucijo kot revolucijo. Glede na predhodnico izpred osmih let je zrasla za dva centimetra, na 4,02 metra, ob tem je ohranila prostorno notranjost, kljub številnim tehnološkim posladkom pa masa ostaja enaka.
Jasno kaže, kam sodi
Najmlajša članica Oplove družine na zunaj ne skriva, kdo so njeni sorodniki. S podobnim »nasmeškom« na prednji maski nase opozarja adam, žarometi vključno z dnevnimi LED-lučmi so takšni kot pri večji astri ali še večji insignii. Tudi zadek je oblikovan v prepoznavnem hišnem slogu, na boku ima lahko en ali dva para vrat, kar kaže tudi na njen raznolik značaj - s trivratno bolj kupejevsko in dinamično se bodo hitreje spoprijateljile punce in dame, s kakšnimi športnimi dodatki tudi fantje, s petvratno zaradi praktičnosti vse družine. Corsin prtljažnik je ob tem opremljen z dvojnim dnom, ob zloženih zadnjih sedežih (klop je deljiva v razmerju 60/40) pa se njegova prostornina poveča z 285 na 1.120 litrov. Žal so oblikovalci malčico prikrajšali za vzdolžni pomik sedežev, kar je vse bolj cenjena vrlina pri manjših vozilih.
Litrski tehnični biser
Kljub sila seksi oblinam, do mesta prijaznih mer in z udobjem ter s prostornostjo za pet odraslih potnikov corsa še največ sprememb prinaša v notranjosti in pod kožo, kjer so inženirji zelo dobro uglasili in bolj športno naravnali podvozje, za dodaten odmerek pobalinske iskrivosti pa poskrbi novi litrski turbo trivaljnik. Ta zmore 66 ali 85 kilovatov oziroma 90 ali 115 »konjev«, med 1.800 in 4.500 vrtljaji pa ponudi 170 newtonmetrov navora.
Ne ropota, prej nežno grgra
Na vožnji v okolici bleščečega Frankfurta se je turbo »mlinček« izkazal s skorajda neverjetno tišino in mirnim tekom, za kar skrbita temeljita zvočna zaščita ter protivibracijska balansirna gred, v mestnem vrvežu in ob redkih prehitevanjih ga je krasila tudi odzivnost. Značilni grgrajoč zvok trivaljnika je na ušesa prišel šele ob priganjanju v klance, takrat je zrasla tudi poraba, vendar na približno stokilometrski razdalji ni segla prek 6,5 litra.
V ponudbi je tudi junak prožnosti, 1,4-litrski turbo motor z le 74 kilovati (100 »konji«), ki zgledno sledi vašemu razpoloženju. Za to poskrbi kar 200 newtonmetra navora pri 1.850 vrtljajih, povprečna poraba pa je bila za kak deciliter večja kot pri trivaljniku. Kupcem bodo na voljo že znani 1,2- in 1,4-litrski atmosferski motorji ter izdatno posodobljena 1,3-litrska turbodizla CDTI. Motorji so spojeni s šeststopenjskim ročnim ali petstopenjskim robotiziranim menjalnikom easytronic 3.0.
402
centimetra v dolžino meri nova opel corsa, kljub dodatnih osmim centimetrov in bogatejši opremi ni nič težja od predhodnice.
Kamera in drugi pomočniki
Corsa je postala tudi pametnejša in na cesti pozornejša, za kar poskrbi cel kup novih tehnologij, ki jih v tem razredu še nismo videli. V središču je sprednja kamera oziroma »Opel Eye«, ki zna brati prometne znake, opozarja na nenamerno zamenjavo voznih pasov in pred naletom, samodejno prižiga dolge luči, z ultrazvokom zelo dobro nadzira mrtve kote, parkiranja in druge mestne manevre pa lajšata volan s funkcijo City ter sistem za samodejno parkiranje. Pri Oplu imajo zares dober posluh za ženske, zato je v večini različic na voljo tudi ogrevanje sedežev, volana in celo vetrobranskega stekla - v času slovenskih zim sila dobrodošel pripomoček.
Mehkejša armatura, dostopna multimedija
Veliko pohval med našim druženjem je corsa dobila na račun notranjosti, oblikovalci so na področju ergonomije, oblike in kakovosti letvico dvignili vsaj stopničko višje. Nova corsa v kabino vnaša pridih elegance in se lahko odkrito spogleduje s katerim izmed vozil iz premijskega razreda. Materiali so namreč občutno boljši kot prej, tako na pogled kot na otip, pritegnejo tudi zanimivi in raznovrstni vzorci sedežnih prevlek. Armatura je na otip mehkejša, spominja na tisto v adamu, kar je kvečjemu dobro. Pri Oplu ob tem ponujajo multimedijski sistem Intellilink, ki naj bi stal le 300 evrov.