Avto

Večvrednost skrita pod preprosto obleko

Mercedes-Benz B 220 4matic: Vse prej kot običajen B s turbo bencinskim motorjem s 184 konjiči, štirikolesnim pogonom in ceno 30.500 evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2014 18:58
Dopolnjeno: 26.10.2014 19:06
Čas branja: 3 min

Najbrž je le rekdokateri kupec mercedes-benza B, teh je pri nas na leto okoli 400, pomislil na kombinacijo močnega bencinskega motorja in štirikolesnega pogona. Pravi oziroma najbolj pogosti B ima namreč dizelski motor, ponavadi 180 CDI s 80 kilovati, pogosto pa mu streže samodejni menjalnik. Takšen B je prijeten, dovolj zmogljiv, zelo varčen in tako skorajda idealen partner tistim družinam in poslovnim uporabnikom, ki za še dovolj razumen denar dobijo posrečeno kombinacijo prostora, še dovolj skromnih mer in dobre tehnike. Vse to že kar bogat B ponuja za ceno poslovne limuzine, torej okoli 25 tisočakov in debata je zaključena.

P9141019.1414344626.JPG.o.600px.jpg
Močan dvolitrski turbo s 135 kilovati, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon mercedesa B oddaljijo od praktičnosti in skromnosti osnovnih modelov. Premija za večvrednost ni previsoka - takšen B stane 30.500 evrov in je ob tem tudi dobra alternativa športnim terencem.

Kaj pa, če bi si želeli več, več moči za daljša popotovanja ali zgolj za užitek in štirikolesni pogon za premagovanje občasnih manjših terenov, zasneženih in blatnih dovozov? Odgovor na prvo žogo je GLA, a ta je drag kot žafran, z močnim dizlom in bogato opremo lahko stane tudi prek 50 tisoč evrov, pa ob tem nima bistveno boljših lastnostih kot bolj zadržani B. Je pa bolj postaven, vsekakor.

P9141072.1414344780.JPG.c.600px.jpg
Oblikovna klasika in 486 do 1.545 litrov prostora v zadku. Oznaka 220 pa v tem primeru ne pomeni razširjenega dizelskega stroja, ampak bolj prijeten bencinski motor s 135 kilovati, uglajenostjo in živahnostjo in porabo od šest do devet litrov.

Če vas ne moti skromna obleka, je boljši odgovor na želje B 220 4matic - kombinacija z dvolitrskim bencinskim turbo motorjem, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom, ki stane 30.500 evrov. Močan dvolitrski bencinski motor je nekaj, kar človek ne potrebuje, a dejansko šele z njim mercedes-benz B prinese tisti prestižni občutek motorne večvrednosti - predvsem zmogljivosti, navora, pospeškov in tudi uglajenosti ter prijetne motorne melodije, ki jih boste v šibkejših dizelskih motorjih vselej pogrešali. Bencinar zmore 135 kilovatov oziroma 184 konjskih moči in 300 nevtonmetrov navora, ki je na voljo v širokem območju med 1.200 in tri tisoč vrtljajev. V praksi to pomeni odločne pospeške ne glede na število vrtljajev in prestavo sedemstopenjske avtomatike z dvema sklopkama in živahne pospeške do stotice v 7,5 sekunde pri polnem plinu. Tudi največje hitrosti 225 kilometrov na uro na videz preprostemu razredu B najbrž ne bi prepisali.

Športen značaj enoprostorca

Avtomatika v samodejnem načinu ob nežni vožnji skrbi za hitro prestavljanje navzgor in zelo nizke vrtljaje in posledično skromno porabo, takrat deluje mehko in nemoteče. Na poln plin pa se ne odzove vselej dovolj hitro, zato je kdaj potrebno poseči po uhlji za volanom. Ker je podvozje razmeroma čvrsto, se s takšnim B lahko zabavate tudi med zavoji. Pri pretiravanju pa enoprostorski B pač ni vsemogočen, do izraza pride višje težišče, lahkoten volan pokaže pretirano posrednost, menjalnik pa zahteva ročne posege v menjave.

Skromna poraba turbo motorja

Razveseljivo ob tem je, da se poraba dvolitrskega turbo motorja z neposrednim vbrizgom goriva drži v razumnih okvirih. Vozniška zmernost bo prinesla številke okoli med šest in sedem litrov, zahtevnost pa dobrih devet litrov. Naše povprečje je bilo ugodnih 7,8 litra, kar je dobra dva litra več od precej skomnejšega dizla v B 180 CDI - dokaj razumna cena za precej boljše zmogljivosti.

Štirikolesni pogon se izkaže, ko ga potrebuješ

Za dobre številke je kriv tudi štirikolesni pogon, ki deluje prek lamelne sklopke in večino časa moč podaja zgolj na prednji kolesni par. Ko je to potrebno, pa do 50 odstotkov moči preusmeri tudi na zadnjo premo. To se zgodi pri naglih pospeševanjih, ko je učinkovit prenos vseh 135 kilovatov brez štirikolesnega pogona praktično nemogoč in seveda na slabših podlagah, kjer B 220 4matic z lahkoto odigra vlogo namenjeno športnim terencem in tudi hišnemu GLA. Njegova pomanjkljivost je le manjša oddaljenost od tal, pa še ta bo najbrž do izraza prišla bolj redko.

Zadržan nastop, dobra vsebina

P9141033.1414346047.JPG.o.600px.jpg
Na prvi pogled res preprosta, a odlična prednja sedeža, ki omogočata, da po nekajurni vožnji iz B vstanete spočiti in z nebolečo hrbtenico.

Vse ostalo je že znano in večinoma dobro. 4,39 metra dolgi enoprostorec je zelo lahkoten in okreten in prostorsko dobro izkoriščen. V kabini se zlahka namestijo štirje odrasli, v prtljažniku pa ostane še solidnih 486 litrov prostora za prtljago. Armaturna plošča je preprosta in tudi dokaj pusta, a z uporabnostjo stikal ni težav. Tudi neugledna ročica menjalnika ob desni strani volana ima svoj, zelo dober, razlog. To pa je široka in prazna sredinska konzola z dvema globokima predaloma, ki ju tam ne bi bilo, če bi imel B klasično prestavno ročico. Preprosti so tudi sedeži, precej bolj denimo kot umetnine v dizajnerske zofe marsikaterem francoskem tekmecu, a se izkažejo na daljših potez. Primerno dolgi, čvrsti in bogato nastavljivi omogočajo, da tudi po večurni vožnji iz B stopiš spočit in z nebolečo hrbtenico.

Res je, B na slikah sodi še v modelno leto 2014, torej pred prenovo, a to na motor, menjalnik in pogon ne vpliva. O osveženem B podrobneje v sredo, pred nekaj dnevi smo ga preizkušali na svetovni predstavitvi.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

15.09.2014
21.11.2012
09.08.2012
02.11.2011
07.12.2014
FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 1

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 2

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.