Avto

Specialist za velike podvige

Subaru XV je avto s karakterjem, primeren tako za "dedce", kot tudi za dame v salonarjih. Z 1,6-litrskim motorjem ponuja najcenejšo vstopnico v samosvoj svet japonske butičnosti, kamor spada tudi reduktor

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.10.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-1405.1414348505.jpg.s.960px.jpg

Dvobarvna armaturna plošča, zamenljiva plastična dekoracija, vpadljive barve, mehke obloge na vratih, prestižni dodatki, digitalni merilniki, ambientalna osvetlitev, stikala na nežen dotik, dovršena držala za pijačo, turbo motorji, vožnja pod nizkimi vrtljaji, raznoliki vozni programi, seksi zaobljene zunanje linije, trendovski ključ,... mirno lahko pozabite na vse skupaj.

IMG-1496.1414348361.jpg.s.960px.jpg

Skorajda nič od naštetega ne boste našli pri svojevrstnem japonskem posebnežu, ki sliši na ime Subaru XV. Ta je namreč zgodba zase, vanjo pa vas lahko potegne za manj kot 20 tisočakov.

IMG-1677.1414348137.jpg.n.960px.jpg

Subaru je pred leti nekoliko terensko napihnil in privzdignil svojo paradno kraljico imprezo ter ji nadel črki XV, z novo generacijo pa je XV postal povsem samostojen model. Čistokrven križanec s svojimi merami (445 cm v dolžino, 178 cm v širino, 157 cm v višino) in petvratno zasnovo sili v golfov razred, na pogled se z nizko karoserijo spogleduje s športnostjo, svojevrsten pečat mu daje tudi nekaj trendovskih potez.

IMG-1986.1414351133.jpg.s.960px.jpg

Občutek pomanjkanja nad novotarijami in bliščem je v trenutku pozabljen, ko deželo preplavijo temni oblaki, ceste postanejo mokre in spolzke, udarne jame in neravnine pa postanejo skrite pasti za običajne voznike in obenem odličen poligon za najbolj robustne terence. Bleščečih dodatkov in visoke avtomobilske mode pa človek sploh ne pogreša ko ceste pobeli sneg, ko se teren postavi zelo pokonci, ko je treba kam prepeljati prikolico ali pa ko te znanec povabi na "čago" tja, kjer še peš dobro grizeš kolena.

IMG-1627.1414347845.jpg.s.960px.jpg

Takrat XV kot kleni Subaru dobesedno oživi in se brez težav spopade z nemogočimi razmerami. Za to poskrbi japonska specialiteta, preverjeni simetrični stalni štirikolesni pogon z mehanskim sredinskim diferencialom in visko sklopko z omejenim zdrsom. Ta ponuja ponuja odličen oprijem s cestiščem v vseh pogojih, tudi odločni vstopi v ovinek ga ne vržejo s tira.

IMG-1831.1414347331.jpg.s.960px.jpg

K temu pripomoreta nizko težišče in uravnoteženost podvozja, XV se tako minimalno nagiba, zaradi njegove trdote pa nekoliko trpi udobje. Čvrsto podvozje je brez kakih posebnih težav kos tistemu, kar zmore in ponuja motor - sploh v mokrem in na makadamu, kjer s suvereno lego ne zaostaja prav dosti za sestro imprezo.

IMG-1902.1414349471.jpg.s.960px.jpg

Za današnje razmere je namreč atmosferski vstopni bencinar z boksersko zasnovo (prečno postavljeni valji, kar uporablja le še Porsche) vse prej kot močan in poskočen, saj zmore "zgolj" 84 kilovatov (114 KM) ter pri 4.000 vrtljajih ponudi 150 Nm navora, opremljen pa je s sistemom start/stop.

IMG-1927.1414346742.jpg.c.960px.jpg

Če k štirikolesnemu pogonu dodamo še 1.400 kilogramov suhe teže in 17-palčna platišča, podatek o pospešku niti ne preseneča. Subaru XV z 1,6-litrskim motorjem do stotice namreč potrebuje dobrih 13 sekund, merilnik hitrosti pa se ustavi tik pod 180 km/h. Po moško "nežen", a pohvalno natančen zgolj petstopenjski menjalnik ima sprva nekoliko krajša prestavna razmerja, kar hitreje prežene začetno mrtvilo.

IMG-2029.1414349561.jpg.n.960px.jpg

Motor je v spodnjem območju vrtljajev namreč precej anemičen, ko pa se končno prebudi, vleče zvezno in hitro pokaže veselje do vrtenja vse tja do 6.500 vrtljajev. Ušesa potnikov med vožnjo nagrajuje s specifičnim zvokom bokserja, ob umirjeni in nežni vožnji je tudi precej tih in varčen.

IMG-1913.1414346532.jpg.n.960px.jpg

Namenjen je predvsem nezahtevnim voznikom, ki bi ob tem lahko shajali s sedmimi litri bencina na sto prevoženih kilometrov, zahtevnejšim pa se bo zdel podhranjen in se bodo raje spogledovali z 2,0-litrskim bencinarjem (110 kW) ali dizlom (108 kW) s šeststopenjskim menjalnikom. Tudi nivo hrupa in poraba se začneta krepiti ob živahnejši oziroma avtocestni vožnji, kjer za glasnejšo zvočno kuliso bokserja poskrbi tudi le pet prestav. Poraba se takrat zlahka povzpne na okoli devet litrov, na testu pa smo v povprečju porabili 8,2 litra.

IMG-1594.1414348916.jpg.s.960px.jpg

A tudi z najšibkejšim motorjem Subaru XV dobro "grize", sploh tam, kjer moč ne pride nujno do izraza. Svoj živahni obraz in plezalni pedigre namreč razkrije ob potegu že v resnih terencih vse redkeje videne »moške« ročke med sedežema z napisom "High-low". Reduktor, jasno, to je tisto, kar v XV vdahne pravi avanturistični in pustolovski značaj, ki ga še okrepi zavidanja vredna 22-centimetrska oddaljenost od tal, spodnji del karoserije pa je ob tem obdan s trpežno ter na udarce in praske odporno plastiko.

IMG-2010.1414347447.jpg.c.960px.jpg

Na strme vzpone, dodobra razrite klančine, hektolitre blata,... gledamo s povsem drugačnega vidika, v vozniku pa dokončno prebudijo pogumnega osvajalca in samozavestnega popotnika v neznano. Iz najbolj resnih zagat se bo - primerno obut - rešil brez težav, edina hiba utegne biti prenizek vstopni kot, zato velja biti pred lagodnim naskokom na sosednji hrib previden.

IMG-1838.1414347392.jpg.c.960px.jpg

Ker z reduktorjem skrajšamo prestavna razmerja, se ob pospeševanju do maksimalnih 120 km/h tudi zdi, da ima XV precej več konjev pod motornim pokrovom, kot jih dejansko ima. Seveda igranje po klancih in brzenje po cestah z reduktorjem povečajo žejo motorja, ki na sto kilometrov brez težav pogoltne 10 litrov goriva.

IMG-1695.1414349897.jpg.c.960px.jpg

Motor v praksi ravno ne blesti, vseeno pa bo zadovoljil potrebe ne tako ozkega kroga potencialnih kupcev, tudi mladih, katere skuša prepričati tudi z živimi in nenavadnimi barvnimi kombinacijami ter zatemnjenimi zadnjimi stekli. Ob reduktorju (dizel ga nima, saj naj bi imel dovolj navora) je takšen bencinec poceni za vzdrževanje in servisiranje, z umirjeno vožnjo ne porabi veliko, ob tem je za pet tisočakov cenejši kot vstopni dizel.

IMG-1553.1414351809.jpg.s.960px.jpg

Vstopni Subaru XV Free s ceno 19.900 evrov je zanimiv in hitro zleze pod kožo, še posebej tistim, ki so v množici podobnih radi nekaj posebnega. Testna različica Style sicer stane 23.990 evrov, še za dva tisočaka jo podraži samodejni CVT menjalnik, na vrhu ponudbe pa je s ceno 30.900 evrov 2,0-litrski dizel z opremo Unlimited.

IMG-1943.1414349106.jpg.c.960px.jpg

Subaru XV tako ponuja prostorno (263,5 cm medosne razdalje) in trpežno notranjost, nekoliko dolgočasno armaturno ploščo, v celoti kakovostno izdelavo, spodobno opremo, povprečni prtljažnik (380 litrov, največ 1.270 litrov), sila robusten videz, odličen štirikolesni pogon in lego na cesti ter v kombinaciji z najšibkejšim, povprečno zmogljivim in požrešnim 1,6-litrskim bokserjem tudi veliko redkost - reduktor.

IMG-1906.1414347760.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

23.04.2015
13.11.2015
FINANCE
Pomembna nova zmaga podjetniških izbrisancev na ustavnem sodišču
Finance
SODNE ODLOČITVE
Simona Toplak Pomembna nova zmaga podjetniških izbrisancev na ustavnem sodišču 1

Pot za odškodnine zaradi nedopustne osebne odgovornosti pasivnih družbenikov izbrisanih gospodarskih družb je spet odprta. Povemo vam, komu in zakaj bo država plačala odškodnine.

FINANCE
IKT
Slovenski Siemens prejemnik nagrade feniks za najboljši projekt poslovnega svetovanja
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTVlado Kadunec Slovenski Siemens prejemnik nagrade feniks za najboljši projekt poslovnega svetovanja

Priznanje so si prislužili s projektom digitalizacije industrije insektne biokonverzije za prihodnjo proizvodnjo hrane in večjo trajnost.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja
Avto
AvtoMiloš Milač Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja

Hrvaška skupina CIAK je s prevzemom trgovcev z avtodeli Stahlgruber v Sloveniji in SIM Impex v Bosni postala največja v širši regiji.

FINANCE
Manager
Zakaj je Tito prejel italijansko državno odlikovanje in kaj imata s tem vprašanje meje in gospodarstvo
Manager
POMEMBNA ZGODOVINA PRED DNEVOM BOJA PROTI OKUPATORJU
Managerdr. Jure Ramšak Zakaj je Tito prejel italijansko državno odlikovanje in kaj imata s tem vprašanje meje in gospodarstvo

O zgodovinskih okoliščinah, številkah, ljudeh in priložnostih, ki so krojili zadnjih 70 let slovensko-italijanskih odnosov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)