Dvobarvna armaturna plošča, zamenljiva plastična dekoracija, vpadljive barve, mehke obloge na vratih, prestižni dodatki, digitalni merilniki, ambientalna osvetlitev, stikala na nežen dotik, dovršena držala za pijačo, turbo motorji, vožnja pod nizkimi vrtljaji, raznoliki vozni programi, seksi zaobljene zunanje linije, trendovski ključ,... mirno lahko pozabite na vse skupaj.
Skorajda nič od naštetega ne boste našli pri svojevrstnem japonskem posebnežu, ki sliši na ime Subaru XV. Ta je namreč zgodba zase, vanjo pa vas lahko potegne za manj kot 20 tisočakov.
Občutek pomanjkanja nad novotarijami in bliščem je v trenutku pozabljen, ko deželo preplavijo temni oblaki, ceste postanejo mokre in spolzke, udarne jame in neravnine pa postanejo skrite pasti za običajne voznike in obenem odličen poligon za najbolj robustne terence. Bleščečih dodatkov in visoke avtomobilske mode pa človek sploh ne pogreša ko ceste pobeli sneg, ko se teren postavi zelo pokonci, ko je treba kam prepeljati prikolico ali pa ko te znanec povabi na "čago" tja, kjer še peš dobro grizeš kolena.
Takrat XV kot kleni Subaru dobesedno oživi in se brez težav spopade z nemogočimi razmerami. Za to poskrbi japonska specialiteta, preverjeni simetrični stalni štirikolesni pogon z mehanskim sredinskim diferencialom in visko sklopko z omejenim zdrsom. Ta ponuja ponuja odličen oprijem s cestiščem v vseh pogojih, tudi odločni vstopi v ovinek ga ne vržejo s tira.
K temu pripomoreta nizko težišče in uravnoteženost podvozja, XV se tako minimalno nagiba, zaradi njegove trdote pa nekoliko trpi udobje. Čvrsto podvozje je brez kakih posebnih težav kos tistemu, kar zmore in ponuja motor - sploh v mokrem in na makadamu, kjer s suvereno lego ne zaostaja prav dosti za sestro imprezo.
Za današnje razmere je namreč atmosferski vstopni bencinar z boksersko zasnovo (prečno postavljeni valji, kar uporablja le še Porsche) vse prej kot močan in poskočen, saj zmore "zgolj" 84 kilovatov (114 KM) ter pri 4.000 vrtljajih ponudi 150 Nm navora, opremljen pa je s sistemom start/stop.
Če k štirikolesnemu pogonu dodamo še 1.400 kilogramov suhe teže in 17-palčna platišča, podatek o pospešku niti ne preseneča. Subaru XV z 1,6-litrskim motorjem do stotice namreč potrebuje dobrih 13 sekund, merilnik hitrosti pa se ustavi tik pod 180 km/h. Po moško "nežen", a pohvalno natančen zgolj petstopenjski menjalnik ima sprva nekoliko krajša prestavna razmerja, kar hitreje prežene začetno mrtvilo.
Motor je v spodnjem območju vrtljajev namreč precej anemičen, ko pa se končno prebudi, vleče zvezno in hitro pokaže veselje do vrtenja vse tja do 6.500 vrtljajev. Ušesa potnikov med vožnjo nagrajuje s specifičnim zvokom bokserja, ob umirjeni in nežni vožnji je tudi precej tih in varčen.
Namenjen je predvsem nezahtevnim voznikom, ki bi ob tem lahko shajali s sedmimi litri bencina na sto prevoženih kilometrov, zahtevnejšim pa se bo zdel podhranjen in se bodo raje spogledovali z 2,0-litrskim bencinarjem (110 kW) ali dizlom (108 kW) s šeststopenjskim menjalnikom. Tudi nivo hrupa in poraba se začneta krepiti ob živahnejši oziroma avtocestni vožnji, kjer za glasnejšo zvočno kuliso bokserja poskrbi tudi le pet prestav. Poraba se takrat zlahka povzpne na okoli devet litrov, na testu pa smo v povprečju porabili 8,2 litra.
A tudi z najšibkejšim motorjem Subaru XV dobro "grize", sploh tam, kjer moč ne pride nujno do izraza. Svoj živahni obraz in plezalni pedigre namreč razkrije ob potegu že v resnih terencih vse redkeje videne »moške« ročke med sedežema z napisom "High-low". Reduktor, jasno, to je tisto, kar v XV vdahne pravi avanturistični in pustolovski značaj, ki ga še okrepi zavidanja vredna 22-centimetrska oddaljenost od tal, spodnji del karoserije pa je ob tem obdan s trpežno ter na udarce in praske odporno plastiko.
Na strme vzpone, dodobra razrite klančine, hektolitre blata,... gledamo s povsem drugačnega vidika, v vozniku pa dokončno prebudijo pogumnega osvajalca in samozavestnega popotnika v neznano. Iz najbolj resnih zagat se bo - primerno obut - rešil brez težav, edina hiba utegne biti prenizek vstopni kot, zato velja biti pred lagodnim naskokom na sosednji hrib previden.
Ker z reduktorjem skrajšamo prestavna razmerja, se ob pospeševanju do maksimalnih 120 km/h tudi zdi, da ima XV precej več konjev pod motornim pokrovom, kot jih dejansko ima. Seveda igranje po klancih in brzenje po cestah z reduktorjem povečajo žejo motorja, ki na sto kilometrov brez težav pogoltne 10 litrov goriva.
Motor v praksi ravno ne blesti, vseeno pa bo zadovoljil potrebe ne tako ozkega kroga potencialnih kupcev, tudi mladih, katere skuša prepričati tudi z živimi in nenavadnimi barvnimi kombinacijami ter zatemnjenimi zadnjimi stekli. Ob reduktorju (dizel ga nima, saj naj bi imel dovolj navora) je takšen bencinec poceni za vzdrževanje in servisiranje, z umirjeno vožnjo ne porabi veliko, ob tem je za pet tisočakov cenejši kot vstopni dizel.
Vstopni Subaru XV Free s ceno 19.900 evrov je zanimiv in hitro zleze pod kožo, še posebej tistim, ki so v množici podobnih radi nekaj posebnega. Testna različica Style sicer stane 23.990 evrov, še za dva tisočaka jo podraži samodejni CVT menjalnik, na vrhu ponudbe pa je s ceno 30.900 evrov 2,0-litrski dizel z opremo Unlimited.
Subaru XV tako ponuja prostorno (263,5 cm medosne razdalje) in trpežno notranjost, nekoliko dolgočasno armaturno ploščo, v celoti kakovostno izdelavo, spodobno opremo, povprečni prtljažnik (380 litrov, največ 1.270 litrov), sila robusten videz, odličen štirikolesni pogon in lego na cesti ter v kombinaciji z najšibkejšim, povprečno zmogljivim in požrešnim 1,6-litrskim bokserjem tudi veliko redkost - reduktor.
Foto: Matej Kačič