Avto

Renaultov litrski avto za ceno clia

Renaultov hibrid eolab bi utegnil stati toliko kot dizelski clio, če bo prišel v proizvodnjo, pravi renaultov šef za konkurenčnost Thierry Bollore

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.10.2014 16:06
Dopolnjeno: 25.10.2014 16:07
Čas branja: 2 min

Renaultov futuristični avtomobilček eolab s porabo le liter bencina na sto kilometrov, ki ga je Matej pred kratkim spoznal v živo, je sicer še precej oddaljen od serijske proizvodnje. Dejansko v Renaultu še niso prepričani, če bo v takšni obliki sploh zapeljal med kupce, vsekakor pa bodo v serijskih avtomobilih uporabili posamezne tehnologije, ki jih razkriva varčni hibrid.

eolab.1414245724.jpg.c.500px.jpg
Eolabov pogonski sklop litrskega bencinskega trivaljnika (57 kilovatov, 95 newtonmetrov navora), elektromotorja (50 kilovatov, 200 newtonmetrov navora) ter litij-ionske baterije (400 voltov in 6,7 kilovatne ure), ki se lahko polni tudi iz električnega omrežja. Električni domet eolaba znaša 66 kilometrov, zgolj na elektriko se je mogoče popeljati do 120 kilometrov na uro, končna hitrost je okoli 150 kilometrov na uro.

Če pa se Renault odloči za serijski nastop eolaba, bo stal toliko kot dizelski clio 1.5 dci s 66 kilovati, je za Autonews povedal renaultov šef za konkurenčnost Thierry Bollore. Takšen clio v Franciji stane 18.500 evrov.

Več o eolabu iz prve predstavitve: Renaultova študija eolab je pravi razvojni laboratorij na štirih kolesih. Sredi septembra smo o njem lahko le brali in nejeverno zrli v vse tehnične podatke, zdaj pa je bil pred nami. S prednje strani ne more in noče skriti vezi z zdajšnjimi Renaultovimi modeli, poudarjena športnost ni zgolj za okras, na bokih ima asimetrično troje vrat, streha pada proti zoženemu zadku, ki je ob tem prava oblikovna poslastica. Čeprav gre za izjemno drag razvojni prototip, so se na njem poznali številni prstni odtisi, fotoaparati so v objektiv iz neposredne bližine lovili edini primerek na svetu, za volanom so se izmenjevali danski kolegi, ko je neslišno krenil na ozko preizkusno stezo, pa smo dobili vpogled v zakulisje nastanka.

Krepko manjša masa, zavidanja vredna aerodinamika...

Vodja projekta eolab Laurent Taupin je krepko hujšanje študije ponazoril kar s cliom. Teža eolaba je tako za okoli 400 kilogramov manjša od primerljivo velikega in zmogljivega serijskega clia, ki tehta 1.200 kilogramov, zaradi hibridnega sklopa in baterije pa tehtnica na koncu pokaže 955 kilogramov. Za 30 odstotkov je v primerjavi s cliom ob tem izboljšana tudi aerodinamika, kjer so se ozrli v naravo in povzeli obliko padajoče kapljice vode - količnik zračnega upora ima koeficient zgolj 0,235, k čemur pripomore tudi po višini prilagodljivo podvozje.

Karoserijo sestavljajo ultratrda jekla, aluminij, magnezij (streha tehta le 4,5 kilograma) in polimeri, ojačani tudi s karbonskimi vlakni, vetrobransko steklo je tanjše, ob tem ima karoserija še nekaj aktivnih aerodinamičnih elementov (prednji spojler, zadaj zakrilca, pokrovi koles, kamere namesto vzvratnih ogledal ...). Pri dieti so šli celo tako daleč, da motorni pokrov nima tečajev, vse tekočine se dolivajo skozi odprtino na vrhu pokrova.

Več na tej povezavi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku 2022 in 2023

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)