Avto

Futuristični zmenek z avtomobilsko prihodnostjo

Usedli smo se za volan Renaultovega tehničnega unikata, ki obljublja litrsko porabo goriva. Za takšen dosežek eolab v sebi skriva več kot sto tehnoloških inovacij, ki jih bomo zares uporabljali v avtomobilih jutrišnjega dne.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.10.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Poligon Ceram blizu Pariza je varovan skoraj kot Mona Liza v bližnjem Louvru, na podestu pod preprostim šotorom pa se je bleščal trenutno največji Renaultov dragulj, futuristični eolab. Na svetu je namreč zgolj eden, temu primerno neprecenljive vrednosti, v njem pa se skrivajo številne inovacije, ki jih bomo v Renaultovih serijskih avtomobilih videli in uporabljali čez nekaj let. Čeprav gre za unikat, smo se lahko z njim popeljali v avtomobilsko prihodnost.

20141015-170446

Laboratorij na štirih kolesih

Renaultova študija eolab je namreč pravi razvojni laboratorij na štirih kolesih. Sredi septembra smo o njem lahko le brali in nejeverno zrli v vse tehnične podatke, zdaj pa je bil pred nami. S prednje strani ne more in noče skriti vezi z zdajšnjimi Renaultovimi modeli, poudarjena športnost ni zgolj za okras, na bokih ima asimetrično troje vrat, streha pada proti zoženemu zadku, ki je ob tem prava oblikovna poslastica. Čeprav gre za izjemno drag razvojni prototip, so se na njem poznali številni prstni odtisi, fotoaparati so v objektiv iz neposredne bližine lovili edini primerek na svetu, za volanom so se izmenjevali danski kolegi, ko je neslišno krenil na ozko preizkusno stezo, pa smo dobili vpogled v zakulisje nastanka.

20141015-144832

Krepko manjša masa, zavidanja vredna aerodinamika...

Vodja projekta eolab Laurent Taupin je krepko hujšanje študije ponazoril kar s cliom. Teža eolaba je tako za okoli 400 kilogramov manjša od primerljivo velikega in zmogljivega serijskega clia, ki tehta 1.200 kilogramov, zaradi hibridnega sklopa in baterije pa tehtnica na koncu pokaže 955 kilogramov. Za 30 odstotkov je v primerjavi s cliom ob tem izboljšana tudi aerodinamika, kjer so se ozrli v naravo in povzeli obliko padajoče kapljice vode - količnik zračnega upora ima koeficient zgolj 0,235, k čemur pripomore tudi po višini prilagodljivo podvozje.

20141015-143044

Karoserijo sestavljajo ultratrda jekla, aluminij, magnezij (streha tehta le 4,5 kilograma) in polimeri, ojačani tudi s karbonskimi vlakni, vetrobransko steklo je tanjše, ob tem ima karoserija še nekaj aktivnih aerodinamičnih elementov (prednji spojler, zadaj zakrilca, pokrovi koles, kamere namesto vzvratnih ogledal ...). Pri dieti so šli celo tako daleč, da motorni pokrov nima tečajev, vse tekočine se dolivajo skozi odprtino na vrhu pokrova.

Električno srce za 66 kilometrov na uro

Srce eolaba je hibridni pogon (Z.E. Hybrid), ki temelji na sistemu priključnega hibrida in se ponaša s prek 30 patenti, ključna inovacija pa je kompleksen brezsklopčni menjalnik. Ta je elektronsko nadzorovan, ima tri prestavna razmerja, ob tem omogoča devet različnih kombinacij delovanja pogonskega sklopa.

20141015-164800

Ta je sicer sestavljen iz litrskega bencinskega trivaljnika (57 kilovatov, 95 newtonmetrov navora), elektromotorja (50 kilovatov, 200 newtonmetrov navora) ter litij-ionske baterije (400 voltov in 6,7 kilovatne ure), ki se lahko polni tudi iz električnega omrežja. Električni domet eolaba znaša 66 kilometrov, zgolj na elektriko se je mogoče popeljati do 120 kilometrov na uro, končna hitrost je okoli 150 kilometrov na uro.

20141015-164236
Sto in več tehnoloških inovacij prinaša Renault eolab, je poudaril vodja projekta Laurent Taupin (desno).

Kamor pogledaš - zasloni

Voznika v eolabu pričaka futuristično okolje, ki ga spremlja več lebdečih elektronskih zaslonov v velikosti pametnega telefona in tabličnega računalnika. Ti omogočajo tudi pogled vzvratno, pri čemer pomagajo kamere, nameščene tam, kjer so sicer ogledala - v prid boljši aerodinamiki. Še najbolj »običajna« je ročica za upravljanje luči in brisalnikov, vrtljivo stikalo menjalnika pa bi navdušilo tudi draguljarje.

20141015-164935

Eolab-Testdrive-14102014-0068.1413835872.jpg.c.960px.jpg
Pametni ključ, ki odpira vrata v prihodnost.

Krog z enim in edinim

Ker je bila steza na Ceramu ozka in mokra, smo pred približno 20-minutnim pristnim stikom s prihodnostjo iz ust njenih stvariteljev še enkrat lahko slišali, da je eolab zgolj eden in edini na svetu ter temu primerno zelo zelo drag. Tri leta tuhtanja, načrtovanja, oblikovanja in izdelovanja bi šla kaj hitro lahko v nič. Spoštljivo smo tako poskušali kar najbolj uživati in izkusiti tisto, kar bomo v serijskih avtih videli čez dve, pet, deset ... let.

EOLAB-TestDrive-15102014-0127.1413835306.jpg.n.960px.jpg
V notranjosti eolaba smo priča povsem futurističnemu okolju.

Eolab sicer premore več voznih načinov, krog smo odpeljali z voznim programom za daljše razdalje. Speljali smo s pomočjo elektrike, sunek ob do konca pohojenem pedalu za plin se še kako občuti, pri okoli 20 kilometrih na uro pa se zasliši trivaljnik. Električnim konjem se pridruži z rahlim sunkom, kar je posledica novega prestavnega razmerja, druga prestava pa se zares vklopi pri 70 kilometrih na uro. Popeljemo se vse do 90 kilometrov na uro, ko je na vrsti prvi večji ovinek, sledi zaviranje in značilni zvok elektromotorja. Avto je skozi ovinke lahkoten in lepo vodljiv, ves čas pa nas spremljajo prvinski zvoki električnih in mehanskih delov ter okolice. Zvočna zatesnitev je pri takšnem projektu pač še najmanj pomembna.

EOLAB-TestDrive-15102014-0115.1413827152.jpg.n.960px.jpg
Renault eolab je zasnovan kot avtomobil cliovega razreda, ki v sebi združuje številne napredne tehnološke inovacije in materiale, s katerimi bodo v prihodnjih desetih letih postopoma opremili nove generacije Renaultovih modelov. Inženirji in oblikovalci so veliko delali na področju zmanjševanja mase vozila in izboljšanja zračnega upora, ključna je tudi optimizacija hibridnega pogonskega sklopa z možnostjo zunanjega polnjenja, zaradi česar poraba goriva znaša le liter na sto kilometrov, v notranjosti pa smo priča povsem futurističnemu okolju.

EOLAB-TestDrive-15102014-0111.1413827153.jpg.c.960px.jpg

Eolab-Testdrive-14102014-0106.1413834539.jpg.n.960px.jpg
Ekipa Renaultovih strokovnjakov, ki nam je z eolabom omogočila skok v prihodnost.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.