Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

(foto) Slekli smo novega volkswagna passata

Čas branja: 4 min
20.10.2014  22:30  Dopolnjeno: 20.10.2014 23:18
Pod razmeroma znano obliko in še bolj znano kabino se skriva odlična poslovna limuzina ali karavan, ki mu je težko kaj zameriti

Prvi preizkus novega passata je pokazal, da ta ponuja več kot le nekaj na novo ukrivljenih potez. S tehniko je ujel prestižne znamke, še več je udobja, cene podobne predhodniku.

PASSAT-2014-062b.1413827007.jpg.o.600px.jpg
Povsem nov prednji del, a vseeno zelo znane poteze novega passata z dnevnimi LED ali polnimi žarometi LED.

Spoznal bi ga tudi nepoznavalec, tako predvidljivo je oblikovan. Morda so napihnjen motorni pokrov, sprednja maska s kromirano letvijo, ki teče do skrajnega roba obeh žarometov, in napadalen, že kar postavljaški videz nemca za večinoma konservativne Volkswagnove oblikovalce mala revolucija, a v poslovnem svetu je tudi novi passat še vedno klasika - prepoznaven, predvidljiv in tudi zato že prava ikona, ki se je od leta 1973 v osmih generacijah namnožila že v 22 milijonih izvodov. Predvidljive so tudi njegove mere, v dolžino tako limuzina kot karavan merita 4,77 metra, a so ti centimetri izkoriščeni precej bolje kot prej. Le v višino se je passat skrčil za 1,4, v širino pa zredil za 1,2 centimetra.

Enako dolg, a uporabnejši

Ne, tokrat ne gre le za prenovo, passat je skoraj povsem nov od koles do strehe. To dokazuje prilagodljiva osnova MQB, ki je v delu med kabino in sprednjo premo enaka kot pri manjšem golfu, audiju A3, škodi octavii in nekaterih drugih. A njena modularnost omogoča večje spremembe kot pri klasičnih zasnovah, v passatovem primeru denimo 2,78 metra dolgo medosje, kar je osem centimetrov več kot pri predhodniku. Kabinskega prostora je zato za 3,3 centimetre več kot prej, do zadrege s prostorom pa tudi na zadnji klopi skoraj ne more priti. Prtljažnik je zrasel še bolj izrazito - pri karavanskem variantu na kar 650 v osnovi oziroma 1.780 litrov ob podrti zadnji klopi, limuzina tako v zadek spravi 586 litrov prtljage.

Lažji in hitrejši

Nova zasnova prinaša tudi karoserijo, sestavljeno delno iz jekla in aluminija, zato je passat do 85 kilogramov lažji. Novi oziroma pošteno osveženi so prav vsi stroji pod prednjim pokrovom. Bencinski segajo od prostornine 1,4 do 2,0 litra, njihove moči od 92 do 206 kilovatov, cene pa od 23.140 evrov za model 1.4 TSI. Osnovni 1,6-litrski turbodizel zdaj zmore 88 kilovatov, dvolitrski pa je na voljo v kar treh različicah s 110, 140 in 176 kilovati - ta ima dva turbopolnilnika, z njima opremljen passat pa ima vselej še samodejni menjalnik DSG in štirikolesni pogon; do stotice skoči v 6,1 sekunde, tovarniško izmerjena poraba pa je 5,3 litra.

F59A9257a.1413827008.jpg.o.600px.jpg
Znano okolje z novimi zračniki, ki se raztezajo od desnih do levih vrat. Kabino najvidneje poživi 12,3-palčni interaktivni zaslon (508 evrov), ki je povezan le z drago navigacijo discover pro (2.250 evrov).

PA200417.1413839705.JPG.s.600px.jpg

Kabino vidneje spremeni šele drag 12,3-palčni zaslon

Vse lepo in prav, a vseeno vsega tega nismo začutili, ko smo sedli za volan novinca, ampak šele, ko smo ga pognali med zavoje. V kabini je na prvi pogled skoraj vse po starem, urejeno, ugledno, pregledno in kakovostno. Še posebno, če gre za običajno opremo brez interaktivne armaturne plošče, ki jo poznamo iz audija TT - 12,3-palčnega prilagodljivega zaslona (ta sicer stane 508 evrov, a pogoj, da ga lahko dokupite, je doplačilo za navigacijo discovery pro s ceno prek 2.200 evrov) -, nekaj časa zmedeno iščeš spremembe. Našli smo jih v zračnih režah, ki rišejo linijo od levih do desnih vrat po sredini armaturne plošče, v sredinskem zaslonu, ki ponuja več možnosti prikazov, denimo grafično ličen 360-stopinjski pogled okoli vozila, sistem mirror link, prek katerega lahko preslikate namizje vašega sicer le androidnega telefona na 6,5-palčni zaslon, in na sredinski konzoli ob prestavni ročici, kjer je gumb za vklop doplačilnega nastavljivega podvozja DDC, ki zniža podvozje za centimeter in passatu dodobra spremeni značaj.

Pritisk ikone comfort voznika in potnike prek lukenj popelje udobno in brez večjih pretresov, ikona sport pa glede na vozne razmere učvrsti blažilnike in poskrbi za več stabilnosti in tudi zabave v zavojih, s temi lastnostmi pa želijo Volkswagnovi prodajniki loviti tudi kupce prestižnih tekmecev BMW serije 3, mercedes-benza razreda C in tudi hišnega audija A4.

passat1-mm.1413827009.jpg.o.600px.jpg
Enaka dolžina 4,77 metra, a osem centimetrov daljše medosje, 3,3 centimetre več prostora v kabini in do 85 kilogramov skromnejša teža. Že prejšnji passat je parkiral sam, novi zna parkirati tudi prikolico.

Odličen že osnovni dvolitrski dizel

Osnovni dvolitrski motor TDI s 110 kilovati in 340 nevtonmetri navora, opremljen s sistemom DDC, je dokazal prejšnje trditve, predvsem pa je stroj navdušil s prožnostjo z nizkih vrtljajev, s skoraj hipno odzivnostjo na dodajanje plina in na precejšnjo živahnost, ki jo omogoča tudi skromnejša teža 1.475 kilogramov te različice. Osnovni dizel do stotice skoči v 8,9 sekunde ne glede na izbiro menjalnika (šeststopenjski ročni ali samodejni z dvema sklopkama) in tudi ob priganjanju deluje tiho in mirno, njegova poraba pa je med 4,1 in 4,6 litra, sami pa smo na preizkusu izmerili 5,7 litra. Takšnega bo izbrala večina slovenskih kupcev, ki bodo prve passate dobili konec novembra. Z opremo comfortline bodo poleg nove zasnove v primerjavi s starim passatom dobili še serijski radarski tempomat, tripodročno klimatsko napravo, sistem za zaviranje v sili in boljše sedeže, za takšnega passata pa bodo plačali 26.578 evrov.

Biturbo v boj z ugledno konkurenco

Močnejši turbodizel s 140 kilovati in menjalnikom DSG bo stal 31 tisočakov, vrhunski 2.0 TDI z dvema turboma, 176 kilovati, štirikolesnim pogonom, sedemstopenjsko avtomatiko in opremo highline pa dobrih 38 tisočakov. Takšen passat ponuja precej več od osnovnih 500 nevtonmetrov navora, ki jih iztisneta dva turbopolnilnika, z lahkoto jih prenese na cesto, posledica pa so odločna, a nikoli sunkovita pospeševanja in zaloga moči, ki je ne zmanjka niti med zelo hitro voženimi zavoji na vijugasti gorski cesti. Takšen passat cenovno vozi že v razredu premijskih tekmecev s šibkejšimi štirivaljnimi dizli, le dvokolesnim pogonom, ročnim menjalnikom in precej skromnejšo opremo. Se bodo kupci raje odločili za bogatega passata kot za skromnejše, ampak imenitnejše nemce? Prvi vtis izza volana z dizelsko raketo priča, da je izbira passata vsekakor boljša, saj poleg moči, opreme in pogona ponuja tudi več prostora. A tehtanje lastnosti in cene v tem razredu ni vselej glavno merilo.

26.578 evrov bo pri nas stal najbolj priljubljen passat 2.0 TDI comfortline, osnovni 1.6 TDU trendline bo stal 24.704 evrov, bencinski 1.4 TSI pa 23.140 evrov. Doplačilo za karavanski variant je v povprečju 1.400 evrov.

6,1 sekunde do stotice potrebuje passat 2.0 TDI 4motion s 176 kilovati oziroma 239 konjskimi močmi, povprečna poraba je 5,3 litre.

Foto: Miloš Milač in Volkswagen

Posnetki vožnje passata variant iz preizkusnih voženj na Sardiniji

Preberite tudi:

04.12.2014
28.05.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Krepki italijan z mnogo talenti

Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi...

AVTO
Novice
Novice Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah?

Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja

AVTO
Novice
Novice Preboj elektrike in souporabe avtomobilov v Sloveniji 4

"Električni avto bo čez dve, tri leta, zapeljal v vsako slovensko vas" je v našem intervjuju napovedal generalni direktor Porscheja...

AVTO
Novosti
Novosti Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož 23

Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub...

AVTO
Testi
Testi Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost 4

Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih 3

Elektrika je prihodnost, trenutno največji izziv pa je najti dobre mehanike, ličarje in druge tehnične poklice. Te v Porscheju Slovenija...