Prvi preizkus novega passata je pokazal, da ta ponuja več kot le nekaj na novo ukrivljenih potez. S tehniko je ujel prestižne znamke, še več je udobja, cene podobne predhodniku.
Spoznal bi ga tudi nepoznavalec, tako predvidljivo je oblikovan. Morda so napihnjen motorni pokrov, sprednja maska s kromirano letvijo, ki teče do skrajnega roba obeh žarometov, in napadalen, že kar postavljaški videz nemca za večinoma konservativne Volkswagnove oblikovalce mala revolucija, a v poslovnem svetu je tudi novi passat še vedno klasika - prepoznaven, predvidljiv in tudi zato že prava ikona, ki se je od leta 1973 v osmih generacijah namnožila že v 22 milijonih izvodov. Predvidljive so tudi njegove mere, v dolžino tako limuzina kot karavan merita 4,77 metra, a so ti centimetri izkoriščeni precej bolje kot prej. Le v višino se je passat skrčil za 1,4, v širino pa zredil za 1,2 centimetra.
Enako dolg, a uporabnejši
Ne, tokrat ne gre le za prenovo, passat je skoraj povsem nov od koles do strehe. To dokazuje prilagodljiva osnova MQB, ki je v delu med kabino in sprednjo premo enaka kot pri manjšem golfu, audiju A3, škodi octavii in nekaterih drugih. A njena modularnost omogoča večje spremembe kot pri klasičnih zasnovah, v passatovem primeru denimo 2,78 metra dolgo medosje, kar je osem centimetrov več kot pri predhodniku. Kabinskega prostora je zato za 3,3 centimetre več kot prej, do zadrege s prostorom pa tudi na zadnji klopi skoraj ne more priti. Prtljažnik je zrasel še bolj izrazito - pri karavanskem variantu na kar 650 v osnovi oziroma 1.780 litrov ob podrti zadnji klopi, limuzina tako v zadek spravi 586 litrov prtljage.
Lažji in hitrejši
Nova zasnova prinaša tudi karoserijo, sestavljeno delno iz jekla in aluminija, zato je passat do 85 kilogramov lažji. Novi oziroma pošteno osveženi so prav vsi stroji pod prednjim pokrovom. Bencinski segajo od prostornine 1,4 do 2,0 litra, njihove moči od 92 do 206 kilovatov, cene pa od 23.140 evrov za model 1.4 TSI. Osnovni 1,6-litrski turbodizel zdaj zmore 88 kilovatov, dvolitrski pa je na voljo v kar treh različicah s 110, 140 in 176 kilovati - ta ima dva turbopolnilnika, z njima opremljen passat pa ima vselej še samodejni menjalnik DSG in štirikolesni pogon; do stotice skoči v 6,1 sekunde, tovarniško izmerjena poraba pa je 5,3 litra.
Kabino vidneje spremeni šele drag 12,3-palčni zaslon
Vse lepo in prav, a vseeno vsega tega nismo začutili, ko smo sedli za volan novinca, ampak šele, ko smo ga pognali med zavoje. V kabini je na prvi pogled skoraj vse po starem, urejeno, ugledno, pregledno in kakovostno. Še posebno, če gre za običajno opremo brez interaktivne armaturne plošče, ki jo poznamo iz audija TT - 12,3-palčnega prilagodljivega zaslona (ta sicer stane 508 evrov, a pogoj, da ga lahko dokupite, je doplačilo za navigacijo discovery pro s ceno prek 2.200 evrov) -, nekaj časa zmedeno iščeš spremembe. Našli smo jih v zračnih režah, ki rišejo linijo od levih do desnih vrat po sredini armaturne plošče, v sredinskem zaslonu, ki ponuja več možnosti prikazov, denimo grafično ličen 360-stopinjski pogled okoli vozila, sistem mirror link, prek katerega lahko preslikate namizje vašega sicer le androidnega telefona na 6,5-palčni zaslon, in na sredinski konzoli ob prestavni ročici, kjer je gumb za vklop doplačilnega nastavljivega podvozja DDC, ki zniža podvozje za centimeter in passatu dodobra spremeni značaj.
Pritisk ikone comfort voznika in potnike prek lukenj popelje udobno in brez večjih pretresov, ikona sport pa glede na vozne razmere učvrsti blažilnike in poskrbi za več stabilnosti in tudi zabave v zavojih, s temi lastnostmi pa želijo Volkswagnovi prodajniki loviti tudi kupce prestižnih tekmecev BMW serije 3, mercedes-benza razreda C in tudi hišnega audija A4.
Odličen že osnovni dvolitrski dizel
Osnovni dvolitrski motor TDI s 110 kilovati in 340 nevtonmetri navora, opremljen s sistemom DDC, je dokazal prejšnje trditve, predvsem pa je stroj navdušil s prožnostjo z nizkih vrtljajev, s skoraj hipno odzivnostjo na dodajanje plina in na precejšnjo živahnost, ki jo omogoča tudi skromnejša teža 1.475 kilogramov te različice. Osnovni dizel do stotice skoči v 8,9 sekunde ne glede na izbiro menjalnika (šeststopenjski ročni ali samodejni z dvema sklopkama) in tudi ob priganjanju deluje tiho in mirno, njegova poraba pa je med 4,1 in 4,6 litra, sami pa smo na preizkusu izmerili 5,7 litra. Takšnega bo izbrala večina slovenskih kupcev, ki bodo prve passate dobili konec novembra. Z opremo comfortline bodo poleg nove zasnove v primerjavi s starim passatom dobili še serijski radarski tempomat, tripodročno klimatsko napravo, sistem za zaviranje v sili in boljše sedeže, za takšnega passata pa bodo plačali 26.578 evrov.
Biturbo v boj z ugledno konkurenco
Močnejši turbodizel s 140 kilovati in menjalnikom DSG bo stal 31 tisočakov, vrhunski 2.0 TDI z dvema turboma, 176 kilovati, štirikolesnim pogonom, sedemstopenjsko avtomatiko in opremo highline pa dobrih 38 tisočakov. Takšen passat ponuja precej več od osnovnih 500 nevtonmetrov navora, ki jih iztisneta dva turbopolnilnika, z lahkoto jih prenese na cesto, posledica pa so odločna, a nikoli sunkovita pospeševanja in zaloga moči, ki je ne zmanjka niti med zelo hitro voženimi zavoji na vijugasti gorski cesti. Takšen passat cenovno vozi že v razredu premijskih tekmecev s šibkejšimi štirivaljnimi dizli, le dvokolesnim pogonom, ročnim menjalnikom in precej skromnejšo opremo. Se bodo kupci raje odločili za bogatega passata kot za skromnejše, ampak imenitnejše nemce? Prvi vtis izza volana z dizelsko raketo priča, da je izbira passata vsekakor boljša, saj poleg moči, opreme in pogona ponuja tudi več prostora. A tehtanje lastnosti in cene v tem razredu ni vselej glavno merilo.
Foto: Miloš Milač in Volkswagen
Volkswagen passat
Posnetki vožnje passata variant iz preizkusnih voženj na Sardiniji