Avto

V najbolj kriznih državah največja rast prodaje vozil

Evropski avtomobilski trg je tudi septembra zaznaval rast, največji skok v primerjavi z lani so naredili Grki in Portugalci, dobro so se izkazali tudi Španci - v Sloveniji smo bili priča dvoštevilčni rasti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.10.2014 22:30
Čas branja: 1 min

Evropski trg vozil je dno dosegel lani, v zadnjih 13 mesecih smo namreč opazili rast prodaje. Pozitiven je bil tudi september, ko je bilo skupaj prodanih 1,24 milijona vozil, kar je 6,4 odstotka bolje kot lani. Največji skok prodaje so dosegli grški trgovci, kjer je novega lastnika našlo 5.055 vozil oziroma 32,6 odstotka več kot pred letom dni. Z 31,5-odstotno rastjo prodaje novih vozil je sledila Portugalska (9.699 vozil), pred Španijo (26,2 odstotka, na 57.010 vozil) pa sta se zrinila Litva in Ciper.

Največ vozil se proda na Otoku

Daleč največ vozil še vedno prodajo v Veliki Britaniji, ki je s 426 tisoč prodanimi primerki dosegla blago podpovprečno rast (5,6 odstotka), s podobno stopnjo rasti prodaje pa se je lahko pohvalila tudi druga Nemčija (260 tisoč prodanih vozil). Na tretjem mestu po septembrski prodaji je sicer Francija (151 tisoč, 6,3 odstotka), s 110 tisoč avtomobili pa sledi Italiji. Tu so septembra pozdravili 3,3-odstotno rast.

Tri države negativno

Med 28. državami EU, ki so se lahko pohvalile z dvoštevilčno rastjo prodaje, so tudi Češka, Estonija, Madžarska, Irska, Luksemburg, Romunija in Slovenija. Pri nas je prodaja po podatkih Združenja avtomobilskih proizvajalcev poskočila za 10,9 odstotka, na 4.426 vozil. Negativen trend so utrpele Avstrija (-1,7 odstotka), Danska (-1,0 odstotka) in Nizozemska (-3,8 odstotka). Količinsko najmanj vozil so sicer prodali na Cipru, le 674, na sosednjem Hrvaškem pa 1.857 vozil oziroma 2,2 odstotka več kot lani.

Po prodaji na vrhu Volkswagen

Skupina Volkswagen je v EU septembra prodala 290 tisoč vozil, kar je 6,7 odstotka več kot lani. Med znamkami je na vrhu ljudsko vozilo s 142 tisoč prodanimi primerki, približno 67 tisoč je prispeval Audi, 50 tisoč Škoda in skoraj 28 tisoč Seat. Drugi je francoski koncern PSA s 127.366 vozili (9,8 odstotka), tretji Renault s 103.417 vozili (10,7 odstotka). Med posameznimi znamkami so po rasti v vrhu Dacia (20,2 odstotka), Jeep (62 odstotkov), Mazda (26 odstotkov) in Mitsubishi (72 odstotkov), ki pa je skupaj prodal le dobrih 11 tisoč vozil. Pričakovano polom beleži Chevrolet, ki je v primerjavi z lani prodal le ščepec vozil, znamka pa se je tako rekoč umaknila z evropskega trga. V premijskem razredu je za 2,6 odstotka upadla prodaja BMW (66.785 vozil), za 8,6 odstotka jo je okrepil Mercedes-Benz (66.502 vozili).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.