Članki
Vsebinsko oglaševanje

S športnim terencem se daleč pride, če je glava na pravem mestu

Pri vožnji po terenu je pomemben občutek za plin, kupci športnih terenecev pa pogosto niti ne vedo, kaj vse zmore njihov avto, pravi inštruktor terenske vožnje AMZS Janez Marolt
16.10.2014 22:30
Čas branja: 5 min

Ceste, tudi slovenske, so v zadnjih desetih letih preplavili športni terenci. Ti večinoma tlačijo asfalt, vozniki pa sploh ne poznajo njihovih sposobnosti na terenu, ki po besedah inštruktorja terenske vožnje AMZS Janeza Marolta sploh niso slabe. A brez znanja ne gre, pomemben pri terenski vožnji pa je dober občutek za plin.

JM14-0053.1413495567.JPG.c.600px.jpg
Na terenu vešč voznik tudi s športnim terencem kot je opel antara lahko pride zelo daleč. Celo dlje, kot si večina njihovih lastnikov sploh lahko predstavlja, pravi inštruktor terenske vožnje Janez Marolt, a le, če se voznik ovir loti pravilno in s pravo mero občutka.

Navaden avto je za na asfalt, terenec pa za na teren, je nekdaj veljal pregovor. Tega so danes raztrgale modne smernice avtoindustrije. Športni terenci, mehki potomci tistih pravih, klenih, tlačijo predvsem asfalt, na terenu oziroma v slabih razmerah pa jih ne srečamo pogosto zaradi slabe obutve in neveščih voznikov. Kakšne sploh so sposobnosti novodobnih športnih terencev in kakšno je znanje njihovih voznikov ter kje ga pridobiti, smo se na tretji delavnici projekta Najboljši poslovni vozniki pogovarjali z inštruktorjem terenske vožnje AMZS Janezom Maroltom.

Plusi in minusi športnih terencev

Marolt športne terence ocenjuje kot vsestranske avtomobile, ki imajo dobre in slabe lastnosti na terenu in cesti. Na cesti so njihove lastnosti blizu običajno zasnovanim osebnim avtom, njihova pomanjkljivost pa je višje težišče in posledično slabša lega na cesti. Na terenu pa vešč voznik tudi s športnim terencem lahko pride zelo daleč, dlje, kot si večina njihovih lastnikov sploh lahko predstavlja, pravi Marolt, a le, če se voznik ovir loti pravilno in s pravo mero občutka. Kandidatom na tečajih terenske vožnje na Vranskem poskuša pokazati, kaj njihov avto zmore, in jim vcepiti predvsem občutek za vožnjo po terenu.

Temeljna pravila in resnice terenske vožnje

• Prvi pogoj je dobra obutev, slabe pnevmatike s premalo profila in previsoko starostjo bodo izničile učinek štirikolesnega pogona.

• Pomembno je, da vozimo z glavo, torej da se pripeljemo na cilj, ne glede na to, koliko časa za to porabimo.

• Brezglavo tiščanje plina ni rešitev - tako prekoračimo mejo oprijema pnevmatik.

• Pomembno je poznavanje oprijema podlag - blato ima 20-odstotni, makadam pa od 40- do 45-odstotni oprijem. Slabšemu oprijemu moramo prilagoditi pospeševanje.

• Preverite ovire pred seboj, saj ne veste, kaj vas čaka na drugi strani klanca.

• Če terenec zmore vzpon, ni nujno, da bo šlo tako preprosto tudi po strmini navzdol. Večina sodobnih terencev ima elektronsko nadzorovan spust po strmini, uporabite ga.

• Na slabši blatni ali sneženi podlagi je dobro izkoristiti reduktor - voziti pri 1.500 vrtljajih v drugi ali tretji prestavi. Športni terenci odsotnost reduktorja rešujejo s krajšo prvo prestavo.

• Samodejni menjalnik je primernejša izbira za teren, saj ne muči sklopke, omogoča lažja speljevanja in vselej izbiro prav prestave.

• Za teren je nujen štirikolesni pogon, le visoka oddaljenost od tal vas ne bo pripeljala daleč.

Pravi teren še vedno zahteva klasiko

Tisti, ki se pogosto spopadajo z zahtevnimi podlagami pod kolesi - strmi neutrjeni klanci, blato in sneg -, bodo pri športnih terencih hitro prišli do meja njihovih zmogljivosti. Izbira pravega terenca bo prinesla togost karoserije in stabilnost na previsih, kjer se ta pri športnih terencih precej zvija. Pravi terenci imajo še reduktor moči, ki omogoča konstantno počasno vožnjo, večjo oddaljenost od tal, ki lajša premagovanje kratkih visokih ovir na terenu, in zapore diferenciala, ki skrbijo za primeren stik koles s podlago.

Test: V čim krajšem času brez dotikov stožcev in količkov prevoziti terenski poligon.

JM14-0059.1413485163.jpg.o.600px.jpg

Z oplom antaro s štirikolesnim pogonom in letnimi pnevmatikami so tekmovalci premagovali terenski poligon. Prevoziti so ga morali v čim krajšem času brez dotikov stožcev in količkov, sicer je to inštruktor kaznoval s pribitki. Za dotik stožca in količka so si prislužili 20 sekund, če so jih podrli, pa 50 sekund za vsakega. Vsak dotik terena s pred­njim ali zadnjim odbijačem je pomenil pribitek 50 sekund. Kandidate so čakali kuclji, ozki prehodi med stožci in količki ter blatna luknja, v kateri se je marsikdo zakopal.

Inštruktor AMZS Janez Marolt o pravi taktiki:

JM14-0073.1413485171.jpg.o.600px.jpg

Kandidati so morali na poligonu pred vsako oviro premisliti, kako jo bodo premagali. Pomembni za uspešno končano vajo in dober rezultat pa so bili predvidevanje, natančno manevriranje in speljevanje z občutkov. Pomembno je, da vozimo z glavo, torej da se pripeljemo na cilj, ne glede na to, koliko časa za to porabimo. To velja tudi, ko je vključena štoparica. Zaganjanje je kandidate namreč stalo dragocene sekunde in pribitke zaradi dotikov ali povoženih stožcev in količkov, posledica pa je bil slabši rezultat.')

JM14-0058.1413485164.jpg.o.600px.jpg

Izziv je bil kar težak, predvsem ozka proga je bila težko premagljiva brez podiranja stožcev. Ima pa terenska vožnja kar nekaj skupnih točk z našo panogo - varovanjem. Včasih ni dobro biti preblizu ovire, skupno je tudi stalno spremljanje okolice.

Ekipa podjetja Nova Panorama

Video tretje delavnice projekta Najboljši poslovni vozniki 2014

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Najboljša trojka podjetij

Na tretji delavnici projekta Najboljši poslovni vozniki je največ preizkušenj dobila ekipa Microsofta - najhitrejši in naj­bolj natančni so bili na ekopreizkusu, med stožci in pri parkiranju. Ekipa Unicredit banke je bila najboljša pri natovarjanju kovčkov v enoprostorca in na terenu, Tušmobil pa pri pisanju testov iz cestnoprometnih predpisov.

JM14-0032.1413485169.jpg.o.600px.jpg
»Varnost in tehnologija imata veliko skupnih točk pri avtomobilih in naši panogi,« so ugotavljali člani ekipe Microsofta. Na četrtkovi preizkušnji so se odlično izkazali, saj so bili najhitrejši med stožci, pri parkiranju in pri ekovožnji.

JM14-0040.1413485172.jpg.o.600px.jpg

Ekipa Tušmobila je bila edina z žensko močjo, ki je pretehtala na preizkusu znanja cestnoprometnih predpisov. V blatu in pri natovarjanju prtljage pa so zasedli drugo mesto.

JM14-0103.1413485166.jpg.o.600px.jpg
»V bančništvu je danes skoraj toliko adrenalina kot na poligonu,« so ugotavljali člani ekipe Unicredit banke. Najučinkoviteje so ga sproščali v blatu in pri natovarjanju kovčkov v enoprostorca.

JM14-0139.1413485167.jpg.o.600px.jpg
»Kdo ve, koliko metrov avto porabi za zaviranje od 50 do nič?« je po učilnici poizvedoval član ekipe Ličer Solutions. Testi cestnoprometnih predpisov, ki smo jih nekdaj znali vsi, so z zahtevnostjo šokirali tekmovalce.

Prijavite svojo ekipo!

Spretnost za volanom, na cesti in terenu, poznavanje cestnoprometnih predpisov (CPP), varna in varčna vožnja, ki prinaša velike prihranke in hitre odzive v kritičnih razmerah. Vsa ta znanja določajo dobre voznike, mi iščemo najboljše! Prijavite svojo ekipo in preverite oziroma dopolnite svoje veščine na brezplačni delavnici v okviru našega projekta Najboljši poslovni vozniki, ki bo potekal na Vranskem.

Zadnja preizkušnja je že 23. oktobra. Vljudno vabljeni k prijavi, na voljo je le še nekaj prostih mest!

Vse prijavljene ekipe bodo pridobile neprecenljive nove izkušnje in znanje, zmagovalna pa bo nagrajena tudi z dvodnevno šolo zimske vožnje v avstrijskih Alpah v vrednosti štiri tisoč evrov.

Prijave in dodatne informacije:

Tomaž Lampret

tomaz.lampret@finance.si

01 30 91 516 ali na

([avto.finance.si])

Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.

Foto: Jure Makovec


Projekt Najboljši poslovni vozniki je namenjen k spodbujanju vseh voznikov službenih in dostavnih vozil k odgovorni, varčni in predvsem varni vožnji. 

Zakaj sodelovati?

  • brezplačni team-building za vas in vaše sodelavce,
  • zanimiv, dinamičen, zabaven in koristen program je nagrada in priznanje izbranim zaposlenim,
  • investicija v dodatna znanja, spretnosti in kompetence zaposlenih,
  • boljši poslovni vozniki podjetju omogočajo občutne prihranke (z varčnejšo in varnejšo vožnjo),
  • pozitivno medijsko pojavljanje vašega podjetja v uredniški reportaži, objavljeni v tiskani in spletni izdaji časnika Finance.

Potek in opis izbora

15. 10. 2019 v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem

Vsako podjetje lahko prijavi 2 do 4 sodelavce, udeležba za vse pa je brezplačna. Ekipe se bodo lahko udeležile: 

  • praktičnih spretnostnih vaj na poligonu AMZS Centra varne vožnje in
  • praktičnih vaj na terenu.
  • strokovnega posveta na temo homologacije, pametnega financiranja, dodatne opreme in drugih pravil ter posebnosti, ki veljajo za dostavna vozila.

Zmagovalci in nagrade:

  • vsi udeleženci prejmejo praktična darila in nagrade.

Na podlagi točkovanja in končne razglasitve rezultatov so posebej nagrajeni:

  • zmagovalci posameznih spretnostnih kategorij in
  • zmagovalna ekipa v seštevku točkovanja vseh kategorij na dogodku

Za vse tekmovalce so na dogodku na voljo tudi napitki, prigrizki in kosilo.

FINANCE
Članki
Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni? (PRO)

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.

FINANCE
Članki
(video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
Brez mestnih terencev nam živeti ni
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Brez mestnih terencev nam živeti ni (PRO) 8

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Članki
Umetna pamet ne reši pobeglega zadka
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Umetna pamet ne reši pobeglega zadka (PRO)

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona

FINANCE
Članki
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč (PRO)

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost

FINANCE
Članki
(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni (PRO)

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu