Avto

Z ugodno ceno maha v slovo

Test: ford mondeo 2.0 TDCi karavan eco trend - Skoraj pozabljenega poslovneža ni več mogoče naročati, dobro opremljeni pa stanejo od slabih 24 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2014 12:14
Dopolnjeno: 14.10.2014 12:57
Čas branja: 2 min

Forda mondea že nekaj let ni na nakupnem seznamu marsikaterega slovenskega podjetja ali družine, kažejo skromne prodajne številke. To je razumljivo, saj aktalni mondeo vozi že osmo leto življenja, oblikovno tako ni več najbolj svež, njegov naslednik pa se po svetu, sicer ne po Evropi, vozi že skoraj dve leti. Vseeno pa mondeo v jeseni življenja prinaša dobro ponudbo za vse tiste, ki ne sledijo le novim modelom in na avtomobile gledajo predvsem racionalno.

Obliko je načel čas, prostornosti nikakor

P8120029.1413281076.JPG.c.600px.jpg
Fordova poslovna klasika z veliko prostora, preprostimi oblikovnimi potezami in predvsem veliko prostora v kabini in v prtljažniku.

Za 21.800 evrov, kolikor stane mondeo karavan 2.0 TDCi eco trend, boste dobili zelo prostoren, udoben, vozniško še vedno prepričljiv in bogato opremljen karavan poslovnega razreda. Mondeo ob tem tudi vsebinsko vidneje ne zaostaja za tekmeci. Ko gre za prostor, 4,83 metra dolg karavan na razkošni zadnji klopi celo še danes sodi med večje in uporabnejše. Tudi prtljažniku s 489 osnovnimi oziroma 1.740 litri ob podrti klopi ni kaj zameriti.

Dizel, ki ponudi več kot obljublja

P8120036.1413281192.JPG.n.600px.jpg
Mondeo 2.0 TDCI eco ima v nosu dvolitrski turbodizel s 103 kilovati in porabo 5,4 litra, ki po varčnosti v teoriji sicer že pošteno zaostaja za tekmeci, v praksi pa spije solidnih 6,4 litre plinskega olja na sto kilometrov.

Dvolitrski dizel s 103 kilovati in dodatno oznako eco, ta opozarja na spremenjeno elektroniko in daljša razmerja šeststopenjskega ročnega menjalnika v prid skromenjši porabi, je prav tako zelo soliden stroj. Njegova tovarniška poraba s 5,3 litri sicer ni med najnižjimi, a na preizkusu izmerjeno povprečje 6,4 litra kaže na zmernost in majhno odstopanje od tovarniških obljub. Moč 103 kilovate in 320 nevtonmetrov navora, ki je na voljo že precej pod dva tisoč vrtljaji, pa skupaj z razmeroma skromno težo 1.575 kilogramov zadošča za dobre zmogljivosti ne glede na obtežitev avtomobila. Nekaj manjši bi bil lahko le hrup motorja.

Kabina izgubljena v sivini, a brez zapletenosti

P8120050.1413281316.JPG.n.600px.jpg
Preprosta in pusta armaturna plošča brez novodobnih novotarij.

Nič posebnega ne moremo zameriti tudi drugim lastnostim mondea, armaturna plošča je preprosta in pregledna. Na njej sicer ne boste našli zaslona na dotik, niti ne vrtljivega gumba za sprehajanje med funkcijami, a število gumbov ni preveliko, upravljanje z njimi pa ne zapleteno. Videzu armature pa se, vključno s sivino plastike, leta že precej poznajo. Enako velja za preproste sedeže, a njihovo udobje na daljših vožnjah pravi, da z njimi ni nič narobe.

Vozne lastnosti mondea so še danes zelo dobre, od natančnega volana, dobro uravnoteženega podvozja, do stabilnosti ki jo omogočajo tudi elektronski sistemi. Varnost je dobra, mondeo z opremo trend ima med drugim tudi kolensko zračno blazino, nima pa senzorja za mrtvi kot, radarskega tempomata, samodejnega zaviranja v sili in nekaj drugih dodatkov, ki jih ponujajo sodobnejši tekmeci.

Ford-mondeo.1365715236.jpg.c.600px.jpg
Novi mondeo je pred vrati. Prinaša podobne zunanje mere, še več prostorskega razkošja, sodobnejše asistenčne sisteme in turbo motorje. Med drugim tudi litrski trivaljnik 1.0 ecoboost.

In novi mondeo? Ta je tik pred vrati, konec meseca bomo že poročali iz prve predstavitve, na našem trgu pa bo januarja prihodnje leto. Seveda bo sodobnejši, bolj varen, a po vsej verjetnosti tudi precej dražji. Za tiste, ki na avto gledajo skozi racionalnost, ne bo nujno boljša izbira kot stari mondeo.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.