Avto

Z ugodno ceno maha v slovo

Test: ford mondeo 2.0 TDCi karavan eco trend - Skoraj pozabljenega poslovneža ni več mogoče naročati, dobro opremljeni pa stanejo od slabih 24 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2014 12:14
Dopolnjeno: 14.10.2014 12:57
Čas branja: 2 min

Forda mondea že nekaj let ni na nakupnem seznamu marsikaterega slovenskega podjetja ali družine, kažejo skromne prodajne številke. To je razumljivo, saj aktalni mondeo vozi že osmo leto življenja, oblikovno tako ni več najbolj svež, njegov naslednik pa se po svetu, sicer ne po Evropi, vozi že skoraj dve leti. Vseeno pa mondeo v jeseni življenja prinaša dobro ponudbo za vse tiste, ki ne sledijo le novim modelom in na avtomobile gledajo predvsem racionalno.

Obliko je načel čas, prostornosti nikakor

P8120029.1413281076.JPG.c.600px.jpg
Fordova poslovna klasika z veliko prostora, preprostimi oblikovnimi potezami in predvsem veliko prostora v kabini in v prtljažniku.

Za 21.800 evrov, kolikor stane mondeo karavan 2.0 TDCi eco trend, boste dobili zelo prostoren, udoben, vozniško še vedno prepričljiv in bogato opremljen karavan poslovnega razreda. Mondeo ob tem tudi vsebinsko vidneje ne zaostaja za tekmeci. Ko gre za prostor, 4,83 metra dolg karavan na razkošni zadnji klopi celo še danes sodi med večje in uporabnejše. Tudi prtljažniku s 489 osnovnimi oziroma 1.740 litri ob podrti klopi ni kaj zameriti.

Dizel, ki ponudi več kot obljublja

P8120036.1413281192.JPG.n.600px.jpg
Mondeo 2.0 TDCI eco ima v nosu dvolitrski turbodizel s 103 kilovati in porabo 5,4 litra, ki po varčnosti v teoriji sicer že pošteno zaostaja za tekmeci, v praksi pa spije solidnih 6,4 litre plinskega olja na sto kilometrov.

Dvolitrski dizel s 103 kilovati in dodatno oznako eco, ta opozarja na spremenjeno elektroniko in daljša razmerja šeststopenjskega ročnega menjalnika v prid skromenjši porabi, je prav tako zelo soliden stroj. Njegova tovarniška poraba s 5,3 litri sicer ni med najnižjimi, a na preizkusu izmerjeno povprečje 6,4 litra kaže na zmernost in majhno odstopanje od tovarniških obljub. Moč 103 kilovate in 320 nevtonmetrov navora, ki je na voljo že precej pod dva tisoč vrtljaji, pa skupaj z razmeroma skromno težo 1.575 kilogramov zadošča za dobre zmogljivosti ne glede na obtežitev avtomobila. Nekaj manjši bi bil lahko le hrup motorja.

Kabina izgubljena v sivini, a brez zapletenosti

P8120050.1413281316.JPG.n.600px.jpg
Preprosta in pusta armaturna plošča brez novodobnih novotarij.

Nič posebnega ne moremo zameriti tudi drugim lastnostim mondea, armaturna plošča je preprosta in pregledna. Na njej sicer ne boste našli zaslona na dotik, niti ne vrtljivega gumba za sprehajanje med funkcijami, a število gumbov ni preveliko, upravljanje z njimi pa ne zapleteno. Videzu armature pa se, vključno s sivino plastike, leta že precej poznajo. Enako velja za preproste sedeže, a njihovo udobje na daljših vožnjah pravi, da z njimi ni nič narobe.

Vozne lastnosti mondea so še danes zelo dobre, od natančnega volana, dobro uravnoteženega podvozja, do stabilnosti ki jo omogočajo tudi elektronski sistemi. Varnost je dobra, mondeo z opremo trend ima med drugim tudi kolensko zračno blazino, nima pa senzorja za mrtvi kot, radarskega tempomata, samodejnega zaviranja v sili in nekaj drugih dodatkov, ki jih ponujajo sodobnejši tekmeci.

Ford-mondeo.1365715236.jpg.c.600px.jpg
Novi mondeo je pred vrati. Prinaša podobne zunanje mere, še več prostorskega razkošja, sodobnejše asistenčne sisteme in turbo motorje. Med drugim tudi litrski trivaljnik 1.0 ecoboost.

In novi mondeo? Ta je tik pred vrati, konec meseca bomo že poročali iz prve predstavitve, na našem trgu pa bo januarja prihodnje leto. Seveda bo sodobnejši, bolj varen, a po vsej verjetnosti tudi precej dražji. Za tiste, ki na avto gledajo skozi racionalnost, ne bo nujno boljša izbira kot stari mondeo.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Manager
Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću
Manager
iz prestolnic
ManagerVildana Selimbegović Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću

Na začetku aprila smo se spominjali odpora v devetdesetih letih, obdobja, v katerem je umrlo 11.541 prebivalcev kotline.

FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Prvi mož Nvidie: Smo na začetku desetletnega cikla

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 4

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?