Forda mondea že nekaj let ni na nakupnem seznamu marsikaterega slovenskega podjetja ali družine, kažejo skromne prodajne številke. To je razumljivo, saj aktalni mondeo vozi že osmo leto življenja, oblikovno tako ni več najbolj svež, njegov naslednik pa se po svetu, sicer ne po Evropi, vozi že skoraj dve leti. Vseeno pa mondeo v jeseni življenja prinaša dobro ponudbo za vse tiste, ki ne sledijo le novim modelom in na avtomobile gledajo predvsem racionalno.
Obliko je načel čas, prostornosti nikakor
Za 21.800 evrov, kolikor stane mondeo karavan 2.0 TDCi eco trend, boste dobili zelo prostoren, udoben, vozniško še vedno prepričljiv in bogato opremljen karavan poslovnega razreda. Mondeo ob tem tudi vsebinsko vidneje ne zaostaja za tekmeci. Ko gre za prostor, 4,83 metra dolg karavan na razkošni zadnji klopi celo še danes sodi med večje in uporabnejše. Tudi prtljažniku s 489 osnovnimi oziroma 1.740 litri ob podrti klopi ni kaj zameriti.
Dizel, ki ponudi več kot obljublja
Dvolitrski dizel s 103 kilovati in dodatno oznako eco, ta opozarja na spremenjeno elektroniko in daljša razmerja šeststopenjskega ročnega menjalnika v prid skromenjši porabi, je prav tako zelo soliden stroj. Njegova tovarniška poraba s 5,3 litri sicer ni med najnižjimi, a na preizkusu izmerjeno povprečje 6,4 litra kaže na zmernost in majhno odstopanje od tovarniških obljub. Moč 103 kilovate in 320 nevtonmetrov navora, ki je na voljo že precej pod dva tisoč vrtljaji, pa skupaj z razmeroma skromno težo 1.575 kilogramov zadošča za dobre zmogljivosti ne glede na obtežitev avtomobila. Nekaj manjši bi bil lahko le hrup motorja.
Kabina izgubljena v sivini, a brez zapletenosti
Nič posebnega ne moremo zameriti tudi drugim lastnostim mondea, armaturna plošča je preprosta in pregledna. Na njej sicer ne boste našli zaslona na dotik, niti ne vrtljivega gumba za sprehajanje med funkcijami, a število gumbov ni preveliko, upravljanje z njimi pa ne zapleteno. Videzu armature pa se, vključno s sivino plastike, leta že precej poznajo. Enako velja za preproste sedeže, a njihovo udobje na daljših vožnjah pravi, da z njimi ni nič narobe.
Vozne lastnosti mondea so še danes zelo dobre, od natančnega volana, dobro uravnoteženega podvozja, do stabilnosti ki jo omogočajo tudi elektronski sistemi. Varnost je dobra, mondeo z opremo trend ima med drugim tudi kolensko zračno blazino, nima pa senzorja za mrtvi kot, radarskega tempomata, samodejnega zaviranja v sili in nekaj drugih dodatkov, ki jih ponujajo sodobnejši tekmeci.
In novi mondeo? Ta je tik pred vrati, konec meseca bomo že poročali iz prve predstavitve, na našem trgu pa bo januarja prihodnje leto. Seveda bo sodobnejši, bolj varen, a po vsej verjetnosti tudi precej dražji. Za tiste, ki na avto gledajo skozi racionalnost, ne bo nujno boljša izbira kot stari mondeo.
Foto: Miloš Milač