Avto

Toyotini hibridi se množijo s svetlobno hitrostjo

Skoraj polovico toyotinih hibridov v zadnjih 17 letih so pokupili Japonci, 36 odstotkov Američani in 11 odstotkov Evropejci

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2014 09:15
Dopolnjeno: 14.10.2014 10:50
Čas branja: 1 min

Toyotina vizija, predstavljena leta 1997, se uresničuje s svetlobno hitrostjo. Takrat je bil predstavljen prvi serijski hibrid prius z bencinskim in električnim motorjem Takešija Učijamade - očeta hibridnega priusa in današnjega predsednika Toyote.

Prvi je tipal trg in počasi prepričeval kupce, med leti 1997 in 2002 jih je našel 70 tisoč. Druga generacija je bil precej uspešnejša, med leti 2003 in 2009 je našla 1,2 milijona kupcev, tretja generacija ki je na trgu še danes pa je ta mejnik presegla že v treh letih.

Toyota-prius-1.1413275281.jpg.c.600px.jpg
Prva toyota prius je med leti 1997 in 2002 našla 70 tisoč kupcev, poganjala sta jo 1,5 litrski bencinski motor s 53 kilovati in elektro motor - skupna moč sklopa je bila 74 kilovatov, povprečna poraba pa 5,1 litra bencina na sto kilometrov.

Toyota-Prius-2004-1600x1200-wallpaper-09.1413276024.jpg.s.600px.jpg
Prius druge generacije je prinesel zmogljivejši 1,5 litrski bencinar s 57 kilovati ter elektro motor s 50 kilovati - skupna moč je bila 84 kilovatov, povprečna poraba pa 4,3 litra. Med leti 2003 in 2009 je prius II našel 1,2 milijona kupcev.

Toyota-Prius-Plug-in-Hybrid-2013-1600x1200-wallpaper-01.1397768679.jpg.s.600px.jpg
Prius tretje generacije je na trgu od leta 2009, do danes je našel že prek tri milijone kupcev, tehnično pa je še sodobnejši od prvih dveh. Poganjata ga 1,8 litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektro motor s 60 kilovati moči - skupna moč je 100 kilovatov, povprečna poraba pa 3,7 litra. Lani se je priusu pridružila še različica z zunanjim polnjenjem plug-in hybrid, novi prius z dvolitrskim motorjem prihaja prihodnje leto.

V 17 letih se je prodaja hibridov širila iz priusa na druge modele, tako toyotine kot lexusove, številke pa so strmo rasle iz 19 tisoč v letu 2000, 235 tisoč v letu 2005, 690 tisoč v letu 2010 do 1,28 milijona lani. V tem času je na ceste zapeljalo 7,05 milijona hibridov obeh znamk, letno povprečje je dobrih 400 tisoč. V zadnjih nekaj letih pa se je skupna prodaja povečala za več kot milijon na leto. Za zadnji milijon so pri Toyoti potrebovali le devet mesecev. Podatke o prodaji v Sloveniji vključimo popoldne.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 1

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 5

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska. Zakaj za upravljavca AP ni veliko zanimanja?

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.