Ena izmed vročih novosti na pariškem avtosalonu se je že po tednu dni skrivala pod srebrno ponjavo v ljubljanskem mestu nakupov in ob odkritju požela glasen aplavz.
Med prvimi v Evropi smo se namreč spoznali s petvratno karoserijsko različico kultnega Minija, ki na domače ceste prihaja s 25. oktobrom. Mali Mini je tako prvič od leta 1959 bogatejši za dodaten par vrat, kar poleg zgodovinskega mejnika prinaša tudi več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku ter za 900 evrov višjo ceno. Pri motorjih in opremi ni večjih sprememb, saj ostajajo enaki trivratnemu.
Na prvi pogled se petvratni Mini ne razlikuje kaj dosti od trivratnega, ostaja namreč zvest oblikovalskim smernicam te znamke, vključno z okroglimi žarometi, prepoznavno in s kromom obdano masko, nizko strešno linijo in pokončnimi zadnjimi lučmi.
Čeprav je veliko število sestavnih delov na karoseriji enako pa zgodovinsko spremembo pomeni dodatni par bočnih vrat, zaradi česar je Mini zrasel v vse smeri.
Petvratni Mini namreč meri približno štiri metre, kar je 16,1 cm več od trivratne različice. Za 72 milimetrov daljša medosna razdalja (256,7 cm) in za malenkost širši boki ob tem prinašajo večjo prostornost na zadnji klopi in s tem več udobja za tri osebe - tako za kolena, kot tudi za glave.
Za skoraj tretjino večji je prtljažni prostor, ki se je povečal za 67 litrov na 278 litrov, ponuja tudi uporabno dvojno dno, s podiranjem treh ločenih sedežev (60:40) pa pridobimo vse do 941 litrov prostora. Dodaten par vrat tudi olajša dostopnost do zadnjih sedežev in povečuje uporabnost vozila.
V notranjosti sicer ni kakšnih razlik glede na trivratno različico - podrobneje smo jo predstavili pred dnevi. Vozniku in sopotnikom je tako na voljo moderno okolje, polno sodobnih prijemov in tehničnih rešitev ter pester nabor varnostno-asistenčnih sistemov, kataloga z dodatno opremo pa se ne bi sramovali niti pri znanem trgovcu s pohištvom. Vozniku so na voljo tudi Mini driving modes, s katerim poudari svoje trenutno razpoloženje, sistem Start&Stop ter ob ročnem tudi samodejni menjalnik.
Kupcem petvratnega Minija so sicer na voljo trije bencinski motorji z močjo od 75 do 141 kilovatov (102-192 KM) ter trije dizelski z močjo od 70 do 125 kilovatov (95-170 KM). Štirje motorji so povsem novi trivaljniki, ki navdušijo z zvokom in zmogljivostmi, na vrhu ponudbe pa je štirivaljnik v Cooper S.
S takšnim smo naredili prvih nekaj kilometrov po slovenskih cestah, petvratni Mini pa kljub dodatnim centimetrom ponuja tisti tipični gokart občutek, ki ga zaradi višjega položaja sedenja ni v prav tako petvratni različici countryman.