Avto

Daj mi petko!

Mini je te dni v znamenju številke 5 - prvič v 55 letih obstoja smo namreč uzrli 5-vratno karoserijsko različico kultnega malega avtomobila, s "petko" pa je med prvimi pozdravil Slovence

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.10.2014 08:24
Čas branja: 2 min

Mini-5-door.1413147144.jpg.s.960px.jpg

Ena izmed vročih novosti na pariškem avtosalonu se je že po tednu dni skrivala pod srebrno ponjavo v ljubljanskem mestu nakupov in ob odkritju požela glasen aplavz.

mini-5-door-1.1413147850.jpg.o.600px.jpg

20141008-132123

Med prvimi v Evropi smo se namreč spoznali s petvratno karoserijsko različico kultnega Minija, ki na domače ceste prihaja s 25. oktobrom. Mali Mini je tako prvič od leta 1959 bogatejši za dodaten par vrat, kar poleg zgodovinskega mejnika prinaša tudi več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku ter za 900 evrov višjo ceno. Pri motorjih in opremi ni večjih sprememb, saj ostajajo enaki trivratnemu.

IMG-4285.1413148639.JPG.c.960px.jpg

Na prvi pogled se petvratni Mini ne razlikuje kaj dosti od trivratnega, ostaja namreč zvest oblikovalskim smernicam te znamke, vključno z okroglimi žarometi, prepoznavno in s kromom obdano masko, nizko strešno linijo in pokončnimi zadnjimi lučmi.

Mini-5-door-5.1413149828.jpg.c.960px.jpg

Čeprav je veliko število sestavnih delov na karoseriji enako pa zgodovinsko spremembo pomeni dodatni par bočnih vrat, zaradi česar je Mini zrasel v vse smeri.

IMG-4301.1413148733.JPG.c.960px.jpg

Petvratni Mini namreč meri približno štiri metre, kar je 16,1 cm več od trivratne različice. Za 72 milimetrov daljša medosna razdalja (256,7 cm) in za malenkost širši boki ob tem prinašajo večjo prostornost na zadnji klopi in s tem več udobja za tri osebe - tako za kolena, kot tudi za glave.

Mini-5-door-6.1413150058.jpg.c.960px.jpg

Mini-5-door-2.1413150172.jpg.s.960px.jpg

Mini-5-door-9.1413150306.jpg.c.960px.jpg

Za skoraj tretjino večji je prtljažni prostor, ki se je povečal za 67 litrov na 278 litrov, ponuja tudi uporabno dvojno dno, s podiranjem treh ločenih sedežev (60:40) pa pridobimo vse do 941 litrov prostora. Dodaten par vrat tudi olajša dostopnost do zadnjih sedežev in povečuje uporabnost vozila.

Mini-5-door-7.1413149954.jpg.c.960px.jpg

V notranjosti sicer ni kakšnih razlik glede na trivratno različico - podrobneje smo jo predstavili pred dnevi. Vozniku in sopotnikom je tako na voljo moderno okolje, polno sodobnih prijemov in tehničnih rešitev ter pester nabor varnostno-asistenčnih sistemov, kataloga z dodatno opremo pa se ne bi sramovali niti pri znanem trgovcu s pohištvom. Vozniku so na voljo tudi Mini driving modes, s katerim poudari svoje trenutno razpoloženje, sistem Start&Stop ter ob ročnem tudi samodejni menjalnik.

Mini-5-door-3.1413149481.jpg.s.960px.jpg

Kupcem petvratnega Minija so sicer na voljo trije bencinski motorji z močjo od 75 do 141 kilovatov (102-192 KM) ter trije dizelski z močjo od 70 do 125 kilovatov (95-170 KM). Štirje motorji so povsem novi trivaljniki, ki navdušijo z zvokom in zmogljivostmi, na vrhu ponudbe pa je štirivaljnik v Cooper S.

Mini-5-door-4.1413149622.jpg.c.960px.jpg

S takšnim smo naredili prvih nekaj kilometrov po slovenskih cestah, petvratni Mini pa kljub dodatnim centimetrom ponuja tisti tipični gokart občutek, ki ga zaradi višjega položaja sedenja ni v prav tako petvratni različici countryman.

Mini-5-door-10.1413150637.jpg.c.960px.jpg

Cene za novi petvratni Mini se sicer začnejo pri 18.500 evrov (Mini one) in končajo pri 26.800 evrov, kolikor stane Cooper SD. Osnovni dizel je na voljo za 20.300 evrov, ime Cooper ceno bencinarja dvigne za 1.700, dizla za 2.300 evrov, dodatek S pa pri obeh še za 4.200 evrov.

mini-5-door-1.1413149406.jpg.c.960px.jpg

V znamenju petih vpadljivo obarvanih Minijev pa je bilo dva dni zapored tudi eno izmed parkirišč v BTC Cityu. Tam se je namreč ustavil Mini Urban Thrill, dogodek, ki je mimoidočim ponudil možnost preizkušanja avtomobilov na poligonu. Mlajši in starejši vozniki so se tako v novem trivratnem Miniju ter prenovljenih pacemanu in countrymanu v praksi spoznavali z vozno dinamiko, asistenčnimi sistemi in zmogljivostmi štirikolesnega pogona. Tako so se pod okriljem inštruktorjev preskušali v parkiranju, vozili slalom okoli postavljenih stebričkov, pospeševali, zavirali ob nenadni oviri na cesti ter preizkusili v vožnji čez rampo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.

FINANCE
Avto
Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo
Avto
AvtoMiloš Milač Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo 1

"Pri električnih avtomobilih bo čedalje pomembneje, da bodo izdelani lokalno. Pri tem ne gre za iskanje proizvodnje v državah s cenejšo delovno silo, če je v nizkocenovnih državah elektrika draga ali pa prihaja iz neobnovljivih virov," verjame Griffiths.

FINANCE
V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc
Finance
KADROVANJE
Tanja Smrekar V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc 1

Prvo mesto bo še zasedal Marjan Eberlinc

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)