Lexus z modelom NX vstopa v srednji razred športnih terencev. Na prvi predstavitvi na Dunaju smo preverili, kako je pripravljen na ta spopad. Novinca smo ocenili po točkah, ki so v tem razredu pomembne, in ga primerjali z že znanimi tekmeci BMW X3, audijem Q5 in mercedes-benzom GLK.
Tradicija
Lexusova tradicija med športnimi terenci je primerljiva s tekmeci. Med športnimi terenci nastopa že 18 let, prvi je bil na osnovi toyote land cruiser zasnovan LX470, drugi prvi na novo razvit luksuzni terenec RX leta 1998, ki je danes najbolj priljubljen Lexusov model.
Prodaja
Znamka Lexus se z velikimi tremi ne more povsem meriti, v svetu bo letos s prodajo pol milijona vozil dosegla slabo polovico prodaje Mercedes-Benza in tretjino BMW. V Evropi je razmerje še nekoliko slabše, s 65 tisoč vozili bo dosegla desetino prodaje kateregakoli od nemških tekmecev. V Sloveniji je razmerje še bolj v prid Nemcev, kar je lahko celo prednost. Avto, ki ga nima vsak sosed, je bolj ekskluziven, kajne?
Oblika
Pri obliki ni dvoma, oblikovalci so imeli pri NX proste roke, vodstvu pa so svobodo vrnili z res privlačno obliko. Novi NX v živo še bolj kot na fotografijah deluje drzno, sveže in agresivno, ob tem pa ga LED-luči, elegantne linije zadka in mišičasti boki delajo samozavestnega.
Oprema
NX je že v osnovni opremi finesse nekoliko bogatejši od tekmecev, saj je serijsko opremljen s samodejnim menjalnikom, dnevnimi lučmi LED, varnostnimi sistemi, devetimi zračnimi blazinami, 17-palčnimi aluminijastimi kolesi, LCD-zaslonom, ki mu ukazujete z miško na sredinski konzoli, in podobnim. Naslednje stopnje opreme ponujajo še nekatere dodatke, ki so značilni za tekmece. Denimo radarski tempomat, sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, precrash, ki pripravi voznika in potnike na trk, in podobno. Bogatejši paketi ponujajo tudi nekatere posebnosti, ki jih tekmeci nimajo. Denimo podiranje zadnje klopi v razmerju 40 proti 60 z elektriko, sistem clarifi, ki zna brati vse formate glasbe, brezžični polnilnik za mobilne telefone v predalu pod sredinskim naslonom in točko za povezavo s spletom.
Prestiž, izdelava
Prestiž je nepogrešljiv del prestižnih terencev, je eden od razlogov, zakaj kupci zanje odštejejo več denarja kot za navadne znamke. Lexus na tem področju navduši: kakovost plastike, tkanin (blaga ali usnja) na sedežih, izdelave in podrobnosti so vsaj na ravni tekmecev, občutek prestiža v kabini pa jih celo presega.
Prostornost
Lexus NX je s 4,63 metra dolžine nekaj krajši od tekmecev, BMW X3 in audi Q5 sta daljša za sedem centimetrov, a to na prostornost nikakor ne vpliva. Za volanom je prostora dovolj, malo moti le široka sredinska konzola, ki ustvarja vtis utesnjenosti. Na zadnji klopi bodo zadovoljni tudi košarkarji, prostora za kolena zlepa ne zmanjka. Le streha je precej nizko, to je moč rešiti s pomikom naslona zadnje klopi. Prtljažnik je z osnovnimi 555 litri velik in lahko dostopen, ob podrti klopi se poveča na 1.600 litrov.
Tehnika
Na tem področju je NX poseben in trmast japonec, ki vztraja pri hibridih. V dizelsko Evropo se je pripeljal brez dizla, pod prednjim pokrovom pa tiči 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati. Skupna moč je 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji. Vtisi iz preizkusa pravijo, da je pogon NX tih, prvega 1,6 kilometra je celo neslišen, saj ga poganja le elektrika. Ob dodajanju plina je živahen in dovolj zmogljiv, do stotice pospeši v 9,2 sekunde. Nekateri bodo v tihem Japoncu pogrešali izrazitejši navor dizelskih motorjev, ne pa tudi njihovega ropota. Menjalnik je le samodejni brezstopenjski, kar ni napaka, saj si kupci tudi v nemških tekmecih naročajo avtomatiko. Menjalnik je tudi prijeten in ubogljiv, moteči pa so visoki vrtljaji motorja ob vsakokratnem polnem plinu. Hibridni sklop je trenutno edini. Nekateri trgi - Kitajska in Rusija - bodo prihodnje leto dobili še dvolitrski bencinar brez električne pomoči. Novost je še dvolitrski turbomotor s 184 kilovati, ki ga prav tako ne bomo videli na naših cestah.
Pogon
Lexus NX je gnan prek prednjih koles, za dodatnih 1.300 evrov pa si lahko omislite tudi štirikolesnega. A pozor, ta ni klasičen niti ne tako zmogljiv kot pri tekmecih. Zadnja kolesa v tem primeru poganja elektromotor s 105 kilovati večinoma v razmerju 50 proti 50 med obema osema. Elektromotorju občasno lahko zmanjka energije, a baterijo v kratkem času napolni generator - tega pa motor. Na plezalne sposobnosti NX torej ne računajte, ko pa boste potrebovali dodaten pogon zadaj, denimo na snegu ali v blatu, vas ne bo pustil na cedilu. Štirikolesno gnani NX je ob tem za 70 kilogramov težji od dvokolesno gnanega.
Učinkovitost
To je paradna disciplina znamke Lexus in tudi modela NX. Pogonski sklop glede na pogon porabi le od pet do 5,3 litra bencina, kar je še bolje od tekmecev, izpusti pa so zaradi bencinskega motorja skromnejši kot pri dizlih. V praksi sicer ni povsem tako, hibrid ob polnem plinu porabi od devet do 11 litrov, zmerna vožnja omogoča porabo pod šestimi litri, naše povprečje na 200-kilometrski preizkušnji pa je bilo 6,8 litra, kar je nekaj več kot pri dizelskih Nemcih. Lexus obljublja še zelo nizke stroške vzdrževanja in visoko odkupno vrednost rabljenih NX.
Cena
Lexus NX ni poceni, a to velja tudi za tekmece. Razmeroma bogato opremljen osnovni model NX 300h finesse stane 40 tisoč evrov, za štirikolesno gnanega NX 300h comfort boste odšteli 43.200 evrov, najbogatejši paket luxuey pa stane 56 tisočakov. NX je pri teh cenah in opremi vseeno za približno 10 do 20 odstotkov cenejši od Nemcev.
Kako samozavesten je torej lahko japonec v razredu, ki mu vladajo Nemci? Trdimo, da zelo. Res je sicer, da ga vsaj pogonski sklop in menjalnik delata drugačnega, a pod črto je paket zelo dober.