Avto

Hrvaški Elon Musk snuje električnega Bugatti veyrona

Mate Rimac je prodal osem električnih avtomobilov Concept One in privabil za 10 milijonov evrov svežega kapitala, zdaj pa razvija novo baterijo in električnega superšportnika

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.10.2014 13:36
Čas branja: 2 min

Mate Rimac, stvaritelj najhitrejšega električnega avtomobila na svetu, velja za hrvaškega Elona Muska. Po uspehu modela Concept One je iz tujine zvabil deset milijonov evrov, s tem denarjem pa zdaj razvija novo baterijo in snuje nove modele. Naslednji se bo uvrstil ob bok superšportnega in nesramno dragega Bugatti veyrona, piše Jutarnji list.

mate-rimac.1412681522.jpg.n.600px.jpg

Rimac se je sicer v prvi fazi financiranja ustavil pri treh vlagateljih, prvi je bil kolumbijski magnat Frank Kanayet Yepes, ki je svoj delež s prvotnih tri povečal na šest odstotkov, potem pa je 10 odstotkov delnic družbe Rimac Automobili prevzel kitajski Sinocop Resources, ki se je pozneje preimenoval v China Dynamics. Za delež so plačali pet milijonov evrov v denarju in 20 milijonov hongkonških dolarjev v delnicah njihovega podjetja, kar skupaj pomeni sedem milijonov evrov. Poleti je dvoodstotni delež v Rimcu kupil Tak Čung Jam iz Hong Konga, ki je večinski lastnik Forbesa. Drugi tuji vlagatelji imajo v lasti 18 odstotkov Rimca.

Rimac-concept-one.1412681598.jpg.s.600px.jpg

Ena prvih potez Rimca po zaključku prvega investicijskega cikla je bila nakup električnega avtomobila Tesla model S. Kupil ga je, da vidi, kako deluje. "Bili bi prepotentni, če nas ne bi zanimalo, kakšen je avto, v katerega je bilo vloženih več kot tri milijarde evrov - čeprav nam ni neposredna konkurenca," je dejal Rimac.

mate-rimac1.1412681564.jpg.s.600px.jpg

Rimac pravi, da so se za vlaganje v podjetje zanimali številni, ki bodo imeli naslednjo možnost predvidoma prihodnje leto: "Za zdaj imamo dovolj denarja za naše načrte in se že obračamo k naslednjim projektom. Razvijamo novo baterijo, ki bo prava mala revolucija med športnimi avtomobili. Razprodana je tudi celotna proizvodnja modela Concept One - vseh osem -, naslednji gre v ZDA, potem v Nemčijo, Italijo in na Kitajsko."

rimac-concept-one1.1412681620.jpg.s.600px.jpg

"Ob tem že delamo na novih modelih, v naslednjih desetih letih načrtujemo štiri. Vsi modeli bodo športni, prvi bo v rangu Bugatti veyrona. Nato gremo stopničko nižje, kjer je Lamborghini aventador s ceno 350-400 tisoč evrov, v načrtu pa imamo tudi vstopni model, ki bo v razredu Ferrarija 458 Italia. V načrtu imamo, da bomo čez deset let lahko naredili 300-400 avtomobilov letno," sklene Rimac.

rimac-concept-one2.1412681671.jpg.s.600px.jpg

Pri Rimcu se posvečajo tudi kolesom. Ta del posla bodo oddelili v zasebno podjetje Greyp bikes, v ponudbi bodo tako gorska kot mestna kolesa. Za zdaj so prodali 30 električnih koles, v proizvodnji jih je še 28, za vsakega je treba odšteti 6.500 evrov. Širjenje ponudbe in proizvodnje zahteva tudi večje prostore, tako so napovedali širitev na obstoječi lokacijo, tiha želja pa jim je preselitev v srednjeveški dvorec Kerestinec. Proizvodnja vozil prihodnosti v zgradbi iz 14. stoletja bi bila namreč svojevrstna atrakcija, vendar pa ima to za zdaj previsoko ceno. Rimac je izpostavil tudi uspeh v Formuli E, kjer tekmujejo bolidi na električni pogon - Concept One je del službenega parka in z njim pred vsako dirko naredijo ogled proge.

rimac-concept-one3.1412681706.jpg.c.600px.jpg

V podjetju Rimac Automobili zaposlujejo skoraj na dnevni bazi. Pred dvema tednoma jih je bilo 44, zdaj jih je več kot 50. "Imamo fenomenalne ljudi. Dva fanta pri nas delata doktorat na temo vektoriranja navora. Na svetu to obvladata samo dve podjetji, Bosch in mi. Naš infozabavni sistem je prav tako eden od najboljših, vendar pa ga dela tako majhna skupina, da si je to v avtomobilski industriji skoraj nemogoče zamisliti," še sporoča Rimac.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

09.07.2014
FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.

FINANCE
Manager
Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom
Manager
Michael J. Boskin
ManagerMichael J. Boskin Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom

Pri bližajočem se spopadu med nekdanjim predsednikom Donaldom Trumpom in trenutnim predsednikom Joejem Bidnom bo za volivce najpomembnejša tema gospodarstvo, pred nezakonitim priseljevanjem in splavom.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.

FINANCE
Manager
Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem

Z višjimi temperaturami prihaja sezona druženj na terasah, ki si jih lahko s prenosnim projektorjem popestrimo tudi z ogledom filma ali tekme. Pogledali smo, kakšni so ti projektorji, kako jih namestiti in kateri so primerni za različne postavitve.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)