Avto

Velikan, ki pije po kapljicah

Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid obljublja nore številke: 5,25-metrska limuzina do sto kilometrov pospeši v 5,2 sekunde, v povprečju pa porabi le 2,8 litra bencina. Skrivnost je v elektromotorju, ki lahko prevozi 33 kilometrov, in tudi v nenavadni matematiki evropskih uradnikov, ki je naklonjena priključnim hibridom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
02.10.2014 22:30
Dopolnjeno: 03.10.2014 00:29
Čas branja: 4 min

Mercedes-S500-PIH-spredaj.1412273601.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benz S 500 plug-in hybrid zgolj na elektriko prevozi do 33 kilometrov. Če je ta iz obnovljivih virov, so izpusti takrat resnično nični.

Matematika evropskih uradnikov mercedes-benzu S 500 plug-in hybrid določa porabo le 2,8 litra, v praksi je velikan porabil sicer še vedno zelo skromnih 7,3 litra.

Mercedes z razredom S že od nekdaj orje ledino. Če že ne v celotni avtomobilski industriji, pa gotovo znotraj svoje modelske palete. Zavorni sistem ABS, stranske zračne blazine, pripomoček za parkiranje, zračno vzmetenje, sistem za nočno gledanje, magic body control ... in plug-in hybrid, priključni hibrid.

Sodobna tehnologija in številne inovacije ga zaznamujejo že od nekdaj. Seveda, kupci razreda S so si vedno želeli le najboljše in bili za to pripravljeni tudi plačati. Pri Mercedesu so jim prisluhnili in jim ponudili to, kar so hoteli. Vseskozi so razvijali številne sisteme in različne tehnične rešitve, ki so jih pozneje uporabili v svojih manjših, bolj množičnih modelih. Enako je pri mercedesu S 500 plug-in hybrid, priključnem hibridu, ki smo ga na kratko preizkusili na Danskem.

Mercedes-S500-PIH-zadaj-aja.1412273600.jpg.o.600px.jpg
Priključni hibrid je zaenkrat na voljo le v daljši, 5,25 metra dolgi izvedbi modela S.

108.945 evrov stane na nemškem trgu mercedes S 500 plug-in hybrid.

2,8 litra je povprečna poraba goriva; izpust ogljikovega dioksida je 65 gramov.

33 kilometrov lahko prevozi zgolj na elektriko; pri tem lahko dosega hitrosti do 140 kilometrov na uro.

V treh letih deset novih priključnih hibridov

Mercedes namreč svojo hibridno tehnologijo z možnostjo polnjenja iz zunanjega vira premierno predstavlja v svojem zastavonoši. Jürgen Döring, pri Mercedesu odgovoren za razvoj strategije pogonskih sklopov, pa do leta 2017 napoveduje nič manj kot deset priključnih hibridov in do leta 2020 zmanjšanje povprečnega izpusta vozil celotne modelske palete na 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. K temu bodo poleg modelov z učinkovitimi motorji z notranjim zgorevanjem in hibridnih vozil pripomogli tudi priključni hibridi.

Neokrnjena kabina in manjši prtljažnik

Prvi med njimi je mercedes S 500 plug-in hybrid, katerega pogonski sklop tvori prisilno polnjen trilitrski bencinski motor V6 z 245 kilovati oziroma 333 konjskimi močmi in električni motor s 85 kilovati. Ta je vgrajen v sedemstopenjski samodejni menjalnik in zato ne zavzema omembe vrednega prostora, akumulator z zmogljivostjo 8,7 kilovatne ure pa je v prtljaž­niku, ki zato meri le 395 litrov. Mercedesovi inženirji pravijo, da je takšen položaj optimalen. Kljub razkošnim meram avtomobila (plug-in hybrid je, vsaj za zdj, na voljo le v daljši izvedbi) brez kompromisov torej ni šlo, je pa res, da hibridne komponente prav nič ne krnijo kabinskega prostora ali udobja, ki je enako razkošno kot pri klasično gnanih izvedbah.

Mercedes-S500-PIH-notranjost-1-aja.1412273598.jpg.o.600px.jpg
Kabinska prostornost in udobje sta, ne glede na hibridni pogon, vrhunska.

Mercedes-S500-PIH-notranjost-2-aja.1412273599.jpg.o.600px.jpg

Pri zmogljivostih brez odpovedovanja

Skupna moč obeh motorjev znaša 325 kilovatov oziroma 442 konjskih moči, kar skupaj z bogatimi 650 newtonmetri navora med vožnjo ponudi zmogljivosti, primerljive z osemvaljnimi stroji. Pospešek do stotice v 5,2 sekunde temu povsem pritrjuje, po drugi strani pa avtomobil lahko do 33 kilometrov prevozi zgolj z električnim motorjem in povsem brez izpustov dosega hitrosti do 140 kilometrov na uro. Povprečna poraba? Tovarniški podatki obljubljajo 2,8 litra na sto kilometrov oziroma izpust ogljikovega dioksida 65 gramov na kilometer. Temu se nam na približno 150-kilometrskem preizkusu seveda ni uspelo niti približati; na koncu poti je potovalni računalnik pokazal povprečje 7,3 litra.

Kako računajo evropski birokrati?

Jürgen Döring pojasnjuje, da so do te številke prišli z meritvami porabe goriva, kot jih predpisuje Evropa. Izmerili so povprečno porabo goriva hibridnega pogonskega sklopa, ki znaša 6,4 litra na sto kilometrov (izpust ogljikovega dioksida 149 gramov) in upoštevali doseg na elektriko. Nekoč smo se učili, da je 33 kilometrov od stotih 33 odstotkov, in čeprav močno dvomim, da bi se matematika v zadnjem desetletju veliko spremenila, evropski birokrati računajo drugače: zaradi spodbujanja električnega pogona je po njihovem rezultat 56 odstotkov - tolikšen bonus si za svoje brezemisijske kilometre zasluži mercedes S. Od tod naprej je matematika taka, kot smo se učili v šoli - 149 gramov minus 56 odstotkov je 65 gramov in - voila - pretvorjeno v porabo to pomeni 2,8 litra.

Kakšna pa je resnična matematika?

Kakorkoli, sedem litrov je za 5,25 metra dolgo in 2,2 tone težko luksuzno limuzino tolikšne moči vseeno odličen rezultat, ki ga mercedes v praksi dosega po številnih inovativnih poteh. Poleg učinkovitega motorja z notranjim zgorevanjem prihranke prinaša tudi jadranje, način vožnje, pri katerem se prekine povezava med motorjema in kolesi ter izkorišča kinetična energija (denimo med vožnjo po klancu navzdol). Enako je pri zaviranju, kjer se kinetična energija izkorišča za polnjenje akumulatorja, na podlagi podatkov navigacije pa sistem optimizira delovanje pogonskega sklopa glede na konfiguracijo ceste. Med vožnjo navkreber tako elektromotor pomaga bencinskemu, po klancu navzdol pa se akumulator spet napolni. Še več - z radarjem avtomobil prepozna, da dohitevate vozilo pred vami, in vas s trzajem v stopalki opomni, da dovolj zgodaj umaknete nogo s plina.

Imajo priključni hibridi prihodnost?

Čeprav priključni hibridi v praksi še niti niso dobro zaživeli, pa inženirji že razvijajo udobnejše, brezžično polnjenje akumulatorjev. Strokovnjak na tem področju Karlheinz Baier pojasnjuje, da je načelo polnjenja s pomočjo magnetnega polja enako kot pri polnjenju električne zobne ščetke ali drugih manjših naprav, le da je sistem za polnjenje avtomobila neprimerno večji in zmogljivejši. Sistem je za zdaj še v razvojni fazi, v praksi pa gre za ploščo, ki jo boste vgradili v tla v domači garaži in z avtomobilom le zapeljali nad njo. Za naslednjo fazo Baier napoveduje, da bodo takšne plošče vgrajene tudi v javnih parkirnih hišah, kar bo skupaj s standardizacijo tovrstnega polnjenja precej razširilo možnost uporabe električnih vozil in priključnih hibridov. Le ime bo treba spremeniti, saj jih ne bomo več priključili, mar ne?

Foto: Anže Jamnik

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.