Volkswagen golf alltrack s štirikolesnim pogonom in višjo karoserijo bo prihodnjo pomlad zapeljal med klasičen golf variant in športnoterenski tiguan, za kupce pa se bo boril še z bratrancema zelo podobne zasnove -
škodo octavio scout in seatom leonom X-Perience, ki ga lahko ženejo le prednja kolesa. Alltrack je že dvanajsta nova različica golfa sedme generacije, vključujoč športno različico GTI.
Ustvarjanje in polnjenje niš je postala stalna smernica avtomobilskih proizvajalcev, še zlasti ko gre za terenski videz in lastnosti. Pri Volkswagnu so prepričani, da lahko dovolj kupcev najdejo z bolj klenimi karavani, ki so alternativa oziroma vmesna pot med klasičnimi karavani in športnimi terenci. Pričeli so z audijem A6 allroad quattro, danes je tu že tretja generacija, nadaljevali s passatom alltrack in octavio scout. Pretekli teden je na naš trg pripeljala druga generacija robustne Čehinje octavie scout, še letos bo v isto lovišče zapeljal leon X-Perience, volkswagen golf alltrack bo prišel zadnji - prihodnjo pomlad.
Po oddaljenosti od tam med bratrancema
Za razliko od leona, bo golf altrack opremljen izkjučno s štirikolesnim pogonom, Španec pa tudi s prednjim. Motorji bodo večinoma enaki kot pri tekmecih iz koncerna: 1.8 litrski bencinar TFSI s 132 kilovati, dizla 2.0 TDI s 110 in 135 kilovati ter osnovni dizel 1.6 TDI z 81 kilovati (te možnosti ni na voljo v octavii scout). Dizli v povprečju porabijo med 4,7 in 5,1 litra, bencinar pa 6,8 litra.
Alltrack je v primerjavi z golfom variantom višji za dva centimetra, octavia je denimo ob preobrazbi v scouta pridobila 3,1 centimetra, leon X-Perience pa le 1,5 centimetra. Bratranci so med seboj podobni tudi po merah, med njimi pa navzgor izstopa octavia z daljšo karoserijo, pet centimetrov daljšim medosjem in več prostora na zadnji klopi.
Ličenje karoserije, kako po zadku ločite motorje
Poleg dvignjenega trebuha in štirikolesnega pogona 4Motion, pa je alltrack dobil še vrsto drobnih sprememb. Denimo obrobe blatnikov, pragov in odbijačev iz črne plastike ne glede na barvo karoserije. Stranski pragovi so ob tem lakirani še v matirani zrcalno srebrni barvi, stranska ogledala pa v svetleči zrcalno srebrni barvi. Podobni elementi so še na drugih delih karoserije, prednjo masko pa zaznamujejo nov odbijač, črna maska hladilnika in le ena prečna letev v spodnjem delu. Nova so še 17 palčna kolesa posebej zasnovana za alltracka.
Spremembam prednjega dela sledi tudi zadek, ki tudi sporoča kateri motor poganja golfa alltrack. V primeru bencinskega 1.8 TFSI sta kromirani cevi izpušnega sistema potisnjeni vsaka v svoj kot, dimnika dizelskih strojev pa sta vselej na levi strani zadka. V kabini je alltrack dobil posebne tkanine, aplikacije v temni magnezijevi barvi na sredinski konzoli in drugimi odtenki na armaturni plošči in vratni oblogah. Da gre za posebnega golfa, opozarjajo tudi številni napisi allrack v kabini.
Stoodstotno prilagodljiv pogon
Srce robustnega golfa pa je štirikolesni pogon 4Motion, ki je tako kot bratranca iz Češke in Španije opremljen s haldex sklopko zadnje generacije, ki se po zagotovilih Volkswagna aktivira še preden pride do zdrsa koles. Pri nizkih obremenitvah deluje le prednji pogon, zadnja prema je pri tem oddvojena. Zadnja prema se po potrebi v delčku sekunde brezstopenjsko priklaplja preko sklopke haldex pete generacije, ki jo upravlja elektrohidravlična oljna črpalka. Krmilnik ves čas izračunava idealni pogonski moment za zadnjo premo in preko krmiljenja oljne črpalke uravnava, v kolikšni meri naj se lamelna sklopka zapre. Po potrebi je na zadnjo premo mogoče preusmeriti skoraj sto odstotkov pogonskega momenta. Sklopka haldex opravlja funkcijo vzdolžne zapore, hkrati pa štirikolesni EDS, ki je integriran v elektronski stabilizacijski program (ESC), na obeh premah prevzema funkcijo prečnih zapor. Poleg tega je Golf Alltrack na sprednji in zadnji premi opremljen z dodatno funkcijo XDS, ki pri hitri vožnji skozi ovinke zavira kolesi na notranji strani ovinka in tako optimira krmiljenje. Takoj ko elektronika zazna, da je eno od koles na notranji strani ovinka preveč razbremenjeno, hidravlika sistema ESC na tem kolesu načrtno vzpostavi zavorni tlak in s tem znova zagotovi optimalno vlečno silo.
Terenski ABS, vleka do dveh ton
Na slabših podlagah poprime še drugače nastavljen sistem ABS, ki deluje z zamikom. Posledično se pred kolesi kopičijo naravne ovire, denimo zemlja, pesek ali drug material na terenu, ki skrajšajo zavorno pot. Kos je še vlečnim obremenitvam do dveh ton z zavorami pri vzponu do 12 stopinj.