Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Golf gre na teren in zaostruje konkurenco v lastni hiši

Čas branja: 3 min
29.09.2014  23:00  Dopolnjeno: 30.09.2014 00:42
Volkswagen je octavii scout in leonu X-Perience ob bok postavil neposrednega tekmeca - golfa alltrack z enakim pogonom, tehniko in merami

Volkswagen golf alltrack s štirikolesnim pogonom in višjo karoserijo bo prihodnjo pomlad zapeljal med klasičen golf variant in športnoterenski tiguan, za kupce pa se bo boril še z bratrancema zelo podobne zasnove -

škodo octavio scout in seatom leonom X-Perience, ki ga lahko ženejo le prednja kolesa. Alltrack je že dvanajsta nova različica golfa sedme generacije, vključujoč športno različico GTI.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-01.1412023907.jpg.c.600px.jpg
Nov prednji odbijač, črna maska z eno kromirano prečko in dva centimetra višja karoserije so ključne zunanje spremembe golfa alltrack.

Ustvarjanje in polnjenje niš je postala stalna smernica avtomobilskih proizvajalcev, še zlasti ko gre za terenski videz in lastnosti. Pri Volkswagnu so prepričani, da lahko dovolj kupcev najdejo z bolj klenimi karavani, ki so alternativa oziroma vmesna pot med klasičnimi karavani in športnimi terenci. Pričeli so z audijem A6 allroad quattro, danes je tu že tretja generacija, nadaljevali s passatom alltrack in octavio scout. Pretekli teden je na naš trg pripeljala druga generacija robustne Čehinje octavie scout, še letos bo v isto lovišče zapeljal leon X-Perience, volkswagen golf alltrack bo prišel zadnji - prihodnjo pomlad.

Po oddaljenosti od tam med bratrancema

Za razliko od leona, bo golf altrack opremljen izkjučno s štirikolesnim pogonom, Španec pa tudi s prednjim. Motorji bodo večinoma enaki kot pri tekmecih iz koncerna: 1.8 litrski bencinar TFSI s 132 kilovati, dizla 2.0 TDI s 110 in 135 kilovati ter osnovni dizel 1.6 TDI z 81 kilovati (te možnosti ni na voljo v octavii scout). Dizli v povprečju porabijo med 4,7 in 5,1 litra, bencinar pa 6,8 litra.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-05.1412029577.jpg.c.600px.jpg
Stranske plastične obrobe, nova 17 palčna kolesa in enake mere prtljažnika - 605 do 1.620 litrov.

Alltrack je v primerjavi z golfom variantom višji za dva centimetra, octavia je denimo ob preobrazbi v scouta pridobila 3,1 centimetra, leon X-Perience pa le 1,5 centimetra. Bratranci so med seboj podobni tudi po merah, med njimi pa navzgor izstopa octavia z daljšo karoserijo, pet centimetrov daljšim medosjem in več prostora na zadnji klopi.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-08.1412029818.jpg.c.600px.jpg
V kabini je alltrack dobil posebne tkanine, aplikacije v temni magnezijevi barvi na sredinski konzoli in drugimi odtenki na armaturni plošči in vratni oblogah.

Ličenje karoserije, kako po zadku ločite motorje

Poleg dvignjenega trebuha in štirikolesnega pogona 4Motion, pa je alltrack dobil še vrsto drobnih sprememb. Denimo obrobe blatnikov, pragov in odbijačev iz črne plastike ne glede na barvo karoserije. Stranski pragovi so ob tem lakirani še v matirani zrcalno srebrni barvi, stranska ogledala pa v svetleči zrcalno srebrni barvi. Podobni elementi so še na drugih delih karoserije, prednjo masko pa zaznamujejo nov odbijač, črna maska hladilnika in le ena prečna letev v spodnjem delu. Nova so še 17 palčna kolesa posebej zasnovana za alltracka.

Spremembam prednjega dela sledi tudi zadek, ki tudi sporoča kateri motor poganja golfa alltrack. V primeru bencinskega 1.8 TFSI sta kromirani cevi izpušnega sistema potisnjeni vsaka v svoj kot, dimnika dizelskih strojev pa sta vselej na levi strani zadka. V kabini je alltrack dobil posebne tkanine, aplikacije v temni magnezijevi barvi na sredinski konzoli in drugimi odtenki na armaturni plošči in vratni oblogah. Da gre za posebnega golfa, opozarjajo tudi številni napisi allrack v kabini.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-02.1412030097.jpg.s.600px.jpg
Štirikolesni pogon s sklopko haldex pete generacije je serijski del opreme golfa alltrack. O cenah pa lahko le ugibamo, morda so tiste pri octavii scout (med 28 in 32 tisoč evri za različice 2,0 TDI in 1.8 TSI) dober namig. Golf bo cenejši le v osnovni različici 1.6 TDI, ki jo octavia scout nima.

Stoodstotno prilagodljiv pogon

Srce robustnega golfa pa je štirikolesni pogon 4Motion, ki je tako kot bratranca iz Češke in Španije opremljen s haldex sklopko zadnje generacije, ki se po zagotovilih Volkswagna aktivira še preden pride do zdrsa koles. Pri nizkih obremenitvah deluje le prednji pogon, zadnja prema je pri tem oddvojena. Zadnja prema se po potrebi v delčku sekunde brezstopenjsko priklaplja preko sklopke haldex pete generacije, ki jo upravlja elektrohidravlična oljna črpalka. Krmilnik ves čas izračunava idealni pogonski moment za zadnjo premo in preko krmiljenja oljne črpalke uravnava, v kolikšni meri naj se lamelna sklopka zapre. Po potrebi je na zadnjo premo mogoče preusmeriti skoraj sto odstotkov pogonskega momenta. Sklopka haldex opravlja funkcijo vzdolžne zapore, hkrati pa štirikolesni EDS, ki je integriran v elektronski stabilizacijski program (ESC), na obeh premah prevzema funkcijo prečnih zapor. Poleg tega je Golf Alltrack na sprednji in zadnji premi opremljen z dodatno funkcijo XDS, ki pri hitri vožnji skozi ovinke zavira kolesi na notranji strani ovinka in tako optimira krmiljenje. Takoj ko elektronika zazna, da je eno od koles na notranji strani ovinka preveč razbremenjeno, hidravlika sistema ESC na tem kolesu načrtno vzpostavi zavorni tlak in s tem znova zagotovi optimalno vlečno silo.

Terenski ABS, vleka do dveh ton

Na slabših podlagah poprime še drugače nastavljen sistem ABS, ki deluje z zamikom. Posledično se pred kolesi kopičijo naravne ovire, denimo zemlja, pesek ali drug material na terenu, ki skrajšajo zavorno pot. Kos je še vlečnim obremenitvam do dveh ton z zavorami pri vzponu do 12 stopinj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači 5

GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga...

AVTO
Testi
Testi Fordova zmagovalna formula

Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.

AVTO
Novice
Novice Zvezde Frankfurta, novi okoljski pritiski na cene avtov in mobilnost kot suženjstvo

Razburljiv avtomobilski teden poln pozitivnih in negativnih novic, privlačnih klasičnih in električnih novosti salona v Frankfurtu in...

AVTO
Novice
Novice Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu 2

Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene...

AVTO
Novosti
Novosti Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino

Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

AVTO
Novosti
Novosti Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki

Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?

AVTO
Novice
Novice Novi okoljski pritiski na kupce avtov, slovenska vlada se ne zmeni za priporočila EU 8

Slovenska vlada je zanemarila priporočila EU, da novim meritvam porabe prilagodi obdavčitev avtomobilov. Zato lahko pričakujemo nove...

AVTO
Novosti
Novosti Japonec trden kot skala, uporaben kot švicarski nož 2

So terenski avtomobili in so manjši tovornjaki, vsak po svoje zmogljivi, uporabni in robustni, a kdor potrebuje fuzijo obeh svetov, se bo...