Citroënov malček C1 prihaja iz slovaške družine tehničnih trojčkov toyota aygo in peugeot 108. Prva je že zapeljala na naš trg, peugeota 108 sploh ne bo, C1 pa se je pripeljal brez slovenskih cen. Te bodo objavljene v nekaj dneh, obljubljajo pri Citroënu Slovenija.
Razred majhnih mestnih avtomobilov je letos dobil veliko predstavnikov, denimo twinga in toyoto aygo, na trgu so še fiat 500 in panda, opel adam, mini in drugi. Ti pa poleg igrivosti oblik in barv, sodobne tehnike in mestne uporabnosti s seboj vozijo tudi razmeroma visoke cene, ki so razmeroma blizu razred večjim avtom. Tako je v primeru twingo/clio, aygo/yaris, še bolj pa fiat 500/punto. Slovenski trg je še naprej skromen in cenovno občutljiv, zato se košček trga namenjen malčkom deli na majhne drobtine.
Pri Citroënu Slovenija so se vseeno odločili za nastop C1 na trgu, pretekli teden so z njim potipali javnost, zares pa pričnejo z objavo cen ki bodo znane v nekaj dneh. Na vprašanja ali bo malček dražji ali cenejši od tehničnega dvojčka ayga, kaj pa v primerjavi s twingom, v tem trenutku še ne znajo odgovoriti.
Kaj smo že zapisali o novem C1: Novi mali citroën je energičen in igriv, dvobarvne izvedenke in barvite kombinacije notranjosti pa dodatno poudarijo njegov značaj. V dolžino malček meri 3,46 metra, premer obračalnega kroga pa znaša le 9,6 metra, zaradi česar je še posebej okreten na mestnih ulicah. Prtljažnik je sicer mestnim ulicam primerno "razkošen" in pogoltne 196 litrov, ob tem je enostavno dostopen, s preklopljenimi zadnjimi sedeži pa se prostornina prtljažnika poveča na 780 litrov.
V notranjosti C1 prinaša več uporabnih tehnologij, denimo sedempalčni zaslon na dotik ali pa tehnologijo za zrcaljenje zaslona Mirror Screen, ki omogoča podvojitev prikaza in upravljanje aplikacij uporabnikovega pametnega telefona prek zaslona na dotik. Novinec bo po želji opremljen tudi s sistemom za prostoročni dostop in zagon, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji ali pa s sistemom za speljevanje na strmini.
Za novega Citroëna C1 sta na voljo dva bencinska motorja zadnje generacije, in sicer e-VTi 68 Airdream s petstopenjskim menjalnikom ali z robotiziranim ročnim menjalnikom ETG. Kupcem bo na voljo tudi novi motor VTi 82 iz družine PureTech, gre za 1,2-litrski trivaljnik. Poraba goriva znaša 4,3 l/100 km, emisije CO2 pa dosežejo 99 g/km. Ta motor ima 118 Nm navora in od 0 do 100 km/h pospeši v 11 sekundah. K nižji porabi in emisijam pripomore tudi masa vozila, ki znaša le 840 kilogramov.
Foto: Miha Pečoler in Citroën