Avto

Bo prekletstvo prestola doletelo še Volkswagen?

Krovna znamka se ob naskoku prodajne krone v svetu bori s številnimi težavami, ki jih je po prevzemu krone leta 2008 spoznala tudi Toyota

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.09.2014 03:12
Čas branja: 2 min

Nemški Volkswagen se v letu, ko se bo sodeč po trenutnih številkah zavihtel na prvo mesto v prodaji v svetu, sooča s številnimi težavami. V dobi avtomaticacije proizvodnje v svoji največji tovarni v Volfsburgu delavci po zapisu Autonewsa ročno dodelujejo električne golfe, ki jim je spodletelo na ameriških preizkusnih trčenjih. Odnosi med sindikati in vodstvom podjetja so na podobni ravni kot pred desetletjem, ko je službe izgubilo 20 tisoč ljudi, operativna marža znamke Volkswagen pa je letos upadla za tretjino na 2,3 odstotka, s čimer se Nemci oddaljujejo od dolgoročnega cilja - šestodstotne marže.

winterkorn-martin1-bl.1411953099.jpg.n.600px.jpg
Predsednik uprave Skupine Volkswagen Martin Winterkorn bo do željenega prvega mesta v prodaji v svetu najbrž prišele že letos, štiri leta prej kot je napovedal. Pri tem cilju pa ga vse bolj omejujejo rastoči stroški in težave v proizvodnji.

Napovedano krčenje stroškov povzroča napetosti

Napetosti v nemškem velikanu je povzročila tudi napoved prvega moža koncerna Martina Winterkorna, ki želi stroške zmanjšati za pet milijard evrov. Podrobnosti načrta bo razkril letošnjo jesen, napovedal pa je že, da lahko pride do bolečih ukrepov. Winterkorn bije bitko predvsem s sindikati, ki imajo skupaj s predstavniki petinskega lastnika družbe Spodnje Saške, prevladujoč glas med nadzorniki. Ti pa odločajo o članih upravnega odbora. Volkswagnov poslovni izid so oklestili slaboten dolar in zato negativen rezultat v ZDA ter razvojni stroški nove modularne platforme MQB, varčevalni učinki, ki naj bi pri materialne stroške zmanjšali za petino, pa še niso vidni v bilancah.

Prekletstvo ali le posledice hitre rasti?

Letos bo Volkswagen izdelal okoli milijona vozil (predvsem golfov, audijev A3, škod octavij in seatov leonov) zasnovanih na enaki prilagodljivi osnovi MQB, leta 2016 pa že 40 različnih modelov v skupnem številu štiri milijone. Skupna prodaja avtomobilov Skupine Volkswagen (vanjo poleg matične znamke sodijo še Audi, Seat, Škoda in nekaj prestižnih znamk - denimo Bentley, Bugatti, Porsche in Lamborghini) bo letos dosegla okoli deset milijonov vozil, skoraj tretjino na Kitajskem, kar je prek sto odstotkov več kot pred sedmimi leti, ko je krmilo koncerna prevzel Martin Winterkorn. "Volkswagnova velikost postaja prekletstvo, stroški so ušli z nadzora, učinkovitost se slabša, težave pa kopičijo," je težave velikana komentiral profesor na visoki šoli za podjetništvo v Kölnu Stefan Bratzel.

Toyoti se je svet skoraj sesul, ko je segla po kroni

Če pogledamo nazaj, lahko nekaj vzporednic potegnemo s Toyoto, ki je prodajno vodstvo prevzela leta 2008 po 76 letih vladavine General Motorsa. Toyota bi se na vrh lahko zavihtela že leta 2007, ko je takratni predsednik uprave General Motorsa Rick Wagoner v našem intervjuju še samozavestno branil prestol, a ji je morda namerno spodletelo za nekaj deset tisoč vozil. Leto kasneje, ko je njen tekmec že pošteno tonil so se Japonci dokaj neopazno polastili prestola, skoraj sočasno pa so se začele podobne težave megalomanskega proizvajalca, ki so leta 2010 izbruhnile še v nekaj milijonskem vpoklicu vozil, po Toyoti pa so usekale še naravne nesreče - cunami in potres leta 2011, katerega posledice so segle tudi do naših avtodobaviteljev.

"Ne želimo si prvega mesta v prodaji, saj to lahko prinese več slabosti kot prednosti," odzvanjajo besede toyotinega predstavnika na predstavitvi Lexusa IS v Rimu izrečene novembra 2005. Kot da je Japonec že takrat vedel, kaj bo Toyoto čakalo v bližnji prihodnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska 2

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...