Prvi je bil revolucionaren, drugi le mehka upodobitev prvega, tretji pa postaja predvidljiva klasika z bolj ostrimi potezami. Nič pa ni klasičnega v tehniki, TT je lahek, zmogljiv, varčen ter uživaški, ob tem prinaša najsodobnejše voznikovo okolje na trgu.
Podobne mere, skromnejša teža
Na prvi pogled, novi TT prinaša bolj malo novega. Dvovratni kupe je zadržal zunanje mere skromnih 4,18 metra dolžine, le v medosju je zrasel za dobre tri centimetre na 2,5 metra. Prilagodljiva platforma MQB in lahka gradnja karoserije in drugih delov iz aluminija in jekel visoke trdnosti pa je novemu TT prinesla do 90 kilogramov skromnejšo težo, najlažji TT 2.0 TFSI tehta le 1.230 kilogramov, 50 manj kot njegov predhodnik.
Konec z mehkimi robovi, luči hitrejše od voznika
Oblika je tokrat najbolj skromna nadgradnja predhodnika, saj ima novi TT le nekaj bolj ostre robove na prednjem in zadnjem delu s katerimi izraža bolj športno naravnanost. Najvidnejša sprememba je prednja šestkotna maska, večja in bolj izrazita kot pri predhodniku, ki bo risala prednje dele audijev prihodnosti. Izrazitejši so tudi prednji žarometi z led trakovi dnevnih luči, ki rišejo bolj športen videz ali v polni LED tehnologiji ter z nadgradnjo matrix LED, ki jo poznamo že iz audija A8. V TT znajo s pomočjo podatkov navigajskega sistema posvetiti v ovinek, še preden voznik tja usmeri volan. Nepogrešlij pa je ostal zadnji spojler, ki se iz karoserije dvigne pri hitrostih nad 120 kilometrov in poskrbi za dodaten pritisk na zadnjo os.
Na Petra se odzove z množico predlogov
Novi, že tretji audi TT ima ob tem enega najbolj izpopolnjenih vmesnikov za govorne ukaze na trgu, kar smo preizkusili tudi na ponedeljkovi predstavitvi v španski Malagi. Na ukaz Peter se je vmesnik odzval s predlogi kliči Petra, ulice z imenom Peter v navigaciji, z naslovi vseh Petrov, ki smo jih imeli shranjene, in podobnim. Pravi ukaz smo zbrali z zavrtljajem gumba na volanu ali pa smo svojo željo bolj natančno izrazili denimo call (kliči) Peter in vmesnik je možnosti približal našim željam. Zmogljiv vmesnik pa je le ena od številnih inovacij, ki jih ponuja novi audi TT.
Zaslon, ki ga prilagajate po svojih željah
Druga opazna novost je interaktivna armaturna plošča, ki prikazuje prilagodljiv 12,3-palčni zaslon. Mesto, kjer so ponavadi fiksno postavljeni merilniki, je mogoče prilagajati. Napolnite ga lahko z orjaškim zemljevidom navigacije, elektronska merilnika hitrosti in vrtljajev pa potisnete v skrajna kota zaslona, velikost katerega je možno prilagajati s tipko view. Vse funkcije je mogoče upravljati z gumbi na volanu, delno tudi z vmesnikom MMI na sredinski konzoli, kljub kopici ukazov pa privajanje nanje ne traja predolgo. Tretja domislica, ki deluje res preprosto in zanjo ne potrebujete nikakršnega privajanja, pa so vrtljivi gumbi zračnikov. Z vrtenjem lahko nastavite temperaturo, jakost in smer pihanja. Vse te inovacije bodo najbrž kmalu dosegljive tudi v drugih avtomobilih skupine Volkswagen, interaktivno armaturno ploščo bomo denimo videli tudi v novem passatu.
Ostrejše linije armature, več serijske opreme
Kabina sledi zunanjim oblikovnim potezam, tako je armaturna plošča bolj ostro zarobljena kot v predhodniku, sredinska konzola je širša, na njej pa je manj gumbov, saj je velik del funkcij prevzel informacijski vmesnik MMI. TT je ostal nizek, streha sega le do 1,35 metra, zato se vsakič sproti pripravite na padec v objem športnih sedežev in seveda nekaj gimnastike pri izstopi iz avta. Tudi preglednost iz avta je kupejevska, torej skromna. Ko boste za volanom, pa bo prostora dovolj tudi za dolgine, le zadnja klop je res skromna, prtljažnik pa je glede na zasnovo precej uporaben in velik.
Poleg zgoraj omenjenih inovacij novi TT ponuja tudi serijski audi drive select, ki z vklopom različnih programov nastavlja odzivnost volana in pedala za plin ter delovanje samodejnega menjalnika in magnetic ride, ki prilagaja čvrstost vzmetenja. Na doplačilnem seznamu pa je med drugim tudi radarski tempomat.
Lažji in pametnejši quattro
Sem sodi tudi štirikolesni pogon quattro, ki je za 1,5 kilograma lažji od prejšnjega in serijski le pri trenutno najmočnejšem modelu TTS. V novi generaciji ta prinaša elektro-hidravlično večploščno sklopko na zadnji osi, ki s pomočjo elektronike prenaša navor med obema osema ter se zna prilagajati vozniškim željam oziroma nastavitvam sistema audi drive select.
Odlična lega, omejena zabava na dirkališču
Na dirkališču nekaj večji odstotek moči na zadnjem kolesnem paru ob vklopljenem programu dynamic in posledično zabavnejšo lego s pogostejšimi zdrsi zadnjega dela. Ti so bili še bolj izraziti ob delno vklopljenem delovanju sistema ESP, a vseeno precej skromnejši kot pri avtomobilih z zadnjim pogonom. Je pa audi TT pri res hitro voženih zavojih grobega dirkaškega asfalta zato ponujal več obvladljivosti in precej boljši stik koles s cesto, saj so ta zdrsnila le ob resnem pretiravanju. Izkazal se je tudi dvojec volan in menjalnik, prvi z neposrednostjo in čvrstostjo, ki jo zagotavlja progresivnost delovanja. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik pa z bliskovitimi menjavami v samodejnem ali ročnem načinu z uporabo lopatic za volanom.
Silovita turbo bencinarja
Dvolitrski bencinski turbo s 169 kilovati oziroma 230 konjskimi močmi in pospeškom do sto kilometrov na uro v 5,3 sekunde do šest sekund (odvisno od pogona in menjalnika) kot trenutno osnovna možnost ponuja vse, kar od športnega kupeja pričakujemo. Torej bliskovito odzivnost ne glede na število vrtljajev, veselje do vrtenja, odločne pospeške in tudi zdrav zvok ob priganjanju in med menjavami prestav. Še stopničko ali dve višje pa je trenutno najmočnejši TTS z enakim, a dodelanim strojem s 228 kilovati (310 konjskimi močmi), ki ga do stotice poženejo v le 4,6 sekunde, ob vsakokratnem polnem plinu prilepijo telo ob sedež in pričarajo še lepšo in za odtenek glasnejšo melodijo skozi oglate izpušne cevi na zadku. Oba stroja znata biti tudi varčna, tovarniška poraba je 6,8 litra, a le ob precej nežni desni nogi. Naše povprečje na podeželju je bilo slabih deset litrov, na dirkališču pa so številke na potovalnem računalniku ponorele.
Varčen, a nerodno nastavljen dizel
Dizelski stroj pa je prinesel nekaj manj navdušenja, čeprav ponuja zelo dobre zmogljivosti ob zelo skromni porabi. Motor 2.0 TDI s 135 kilovati znan iz golfa GTD in octavie RS TDI do stotice pospeši v 7,1 sekunde, po tovarniških podatkih pa porabi le 4,2 litra nafte na sto kilometrov, ob tem deluje odločno in dovolj tiho. A pomanjkanje sape pod 1.800 vrtljaji in zaradi varčevanja in doseganje le 110 gramov ogljikovega dioksida na kilometer precej dolge prve tri prestave šeststopenjskega menjalnika, so na ostro zavitih cestah v okolici Malage pustile nekaj nejevolje. Dizelski TT se je v tretji prestavi obotavljal, v drugi pa je že dosegel vrh moči.
Foto: Miloš Milač