Avto

Razume in uboga vas bolj kot vaš partner

Audi TT v tretji generaciji prinaša najsodobnejši sistem za prepoznavo govora, interaktivno armaturno ploščo in še boljše zmogljivosti, klasična ostaja le njegova oblika; vozili smo ga na dirkališču Ascari v Španiji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.09.2014 00:28
Čas branja: 5 min

Prvi je bil revolucionaren, drugi le mehka upodobitev prvega, tretji pa postaja predvidljiva klasika z bolj ostrimi potezami. Nič pa ni klasičnega v tehniki, TT je lahek, zmogljiv, varčen ter uživaški, ob tem prinaša najsodobnejše voznikovo okolje na trgu.

Podobne mere, skromnejša teža

Na prvi pogled, novi TT prinaša bolj malo novega. Dvovratni kupe je zadržal zunanje mere skromnih 4,18 metra dolžine, le v medosju je zrasel za dobre tri centimetre na 2,5 metra. Prilagodljiva platforma MQB in lahka gradnja karoserije in drugih delov iz aluminija in jekel visoke trdnosti pa je novemu TT prinesla do 90 kilogramov skromnejšo težo, najlažji TT 2.0 TFSI tehta le 1.230 kilogramov, 50 manj kot njegov predhodnik.

audi-TTS-1.1411589632.jpg.o.600px.jpg
Audi TT v tretji generaciji prinaša že znane, nekoliko bolj ostre poteze in še bolj športne zmogljivosti in varčnejše stroje. Najmočnejši TTS z 228 kilovati se je res razživel šele na dirkališču Ascari, kjer je dokazal odlično, že kar dolgočasno nevtralno lego ter silovit motor, ki mu zlepa ne zmanjka sape. TT bo pri nas novembra letos, trenutno pa so znane le nemške cene od 35 tisočakov naprej.

Konec z mehkimi robovi, luči hitrejše od voznika

Oblika je tokrat najbolj skromna nadgradnja predhodnika, saj ima novi TT le nekaj bolj ostre robove na prednjem in zadnjem delu s katerimi izraža bolj športno naravnanost. Najvidnejša sprememba je prednja šestkotna maska, večja in bolj izrazita kot pri predhodniku, ki bo risala prednje dele audijev prihodnosti. Izrazitejši so tudi prednji žarometi z led trakovi dnevnih luči, ki rišejo bolj športen videz ali v polni LED tehnologiji ter z nadgradnjo matrix LED, ki jo poznamo že iz audija A8. V TT znajo s pomočjo podatkov navigajskega sistema posvetiti v ovinek, še preden voznik tja usmeri volan. Nepogrešlij pa je ostal zadnji spojler, ki se iz karoserije dvigne pri hitrostih nad 120 kilometrov in poskrbi za dodaten pritisk na zadnjo os.

Doreen-engelhardt-mm.1411589928.JPG.n.600px.jpg
"Vmesnik za govorne ukaze zmore osem milijard operacij na sekundo, vsako funkcijo je mogoče sprožiti z dvesto različnimi frazami, te pa smo sestavili s pomočjo 70 tisoč anketirancev," pojasnjuje Audijeva šefinja za uporabniške vmesnike Doreen Engelhardt. Foto: Miloš Milač

Na Petra se odzove z množico predlogov

Novi, že tretji audi TT ima ob tem enega najbolj izpopolnjenih vmesnikov za govorne ukaze na trgu, kar smo preizkusili tudi na ponedeljkovi predstavitvi v španski Malagi. Na ukaz Peter se je vmesnik odzval s predlogi kliči Petra, ulice z imenom Peter v navigaciji, z naslovi vseh Petrov, ki smo jih imeli shranjene, in podobnim. Pravi ukaz smo zbrali z zavrtljajem gumba na volanu ali pa smo svojo željo bolj natančno izrazili denimo call (kliči) Peter in vmesnik je možnosti približal našim željam. Zmogljiv vmesnik pa je le ena od številnih inovacij, ki jih ponuja novi audi TT.

audi-TT-3-mm.1411589633.jpg.o.600px.jpg
Interaktiven 12,3-palčni zaslon armaturne plošče voznik lahko prilagaja po želji, v ospredje lahko postavi zemljevid navigacije ali merilnike. Foto: Miloš Milač

Zaslon, ki ga prilagajate po svojih željah

Druga opazna novost je interaktivna armaturna plošča, ki prikazuje prilagodljiv 12,3-palčni zaslon. Mesto, kjer so ponavadi fiksno postavljeni merilniki, je mogoče prilagajati. Napolnite ga lahko z orjaškim zemljevidom navigacije, elektronska merilnika hitrosti in vrtljajev pa potisnete v skrajna kota zaslona, velikost katerega je možno prilagajati s tipko view. Vse funkcije je mogoče upravljati z gumbi na volanu, delno tudi z vmesnikom MMI na sredinski konzoli, kljub kopici ukazov pa privajanje nanje ne traja predolgo. Tretja domislica, ki deluje res preprosto in zanjo ne potrebujete nikakršnega privajanja, pa so vrtljivi gumbi zračnikov. Z vrtenjem lahko nastavite temperaturo, jakost in smer pihanja. Vse te inovacije bodo najbrž kmalu dosegljive tudi v drugih avtomobilih skupine Volkswagen, interaktivno armaturno ploščo bomo denimo videli tudi v novem passatu.

P9220211.1411593513.JPG.n.600px.jpg
Bolj oglate poteze armaturne plošče, v spodnejm delu sploščen volan, odlična in zelo nizko nameščena sedeža in ergonimija za volanom ter manj gumbov, kateri funkcijoje prevzel vmesnik MMI. Foto: Miloš Milač .

Ostrejše linije armature, več serijske opreme

Kabina sledi zunanjim oblikovnim potezam, tako je armaturna plošča bolj ostro zarobljena kot v predhodniku, sredinska konzola je širša, na njej pa je manj gumbov, saj je velik del funkcij prevzel informacijski vmesnik MMI. TT je ostal nizek, streha sega le do 1,35 metra, zato se vsakič sproti pripravite na padec v objem športnih sedežev in seveda nekaj gimnastike pri izstopi iz avta. Tudi preglednost iz avta je kupejevska, torej skromna. Ko boste za volanom, pa bo prostora dovolj tudi za dolgine, le zadnja klop je res skromna, prtljažnik pa je glede na zasnovo precej uporaben in velik.

Audi-TT-4-mm.1411589634.jpg.o.600px.jpg
Audi TT je majhen in utesnjen športnik, iz njega boste plezali, vožnje na zadnji klopi ne privoščimo niti sovražnikom. A prtljažnik vseeno navduši s 305 litri prostora in lahko dostopnostjo. Foto: Miloš Milač

Poleg zgoraj omenjenih inovacij novi TT ponuja tudi serijski audi drive select, ki z vklopom različnih programov nastavlja odzivnost volana in pedala za plin ter delovanje samodejnega menjalnika in magnetic ride, ki prilagaja čvrstost vzmetenja. Na doplačilnem seznamu pa je med drugim tudi radarski tempomat.

Lažji in pametnejši quattro

Sem sodi tudi štirikolesni pogon quattro, ki je za 1,5 kilograma lažji od prejšnjega in serijski le pri trenutno najmočnejšem modelu TTS. V novi generaciji ta prinaša elektro-hidravlično večploščno sklopko na zadnji osi, ki s pomočjo elektronike prenaša navor med obema osema ter se zna prilagajati vozniškim željam oziroma nastavitvam sistema audi drive select.

Odlična lega, omejena zabava na dirkališču

Na dirkališču nekaj večji odstotek moči na zadnjem kolesnem paru ob vklopljenem programu dynamic in posledično zabavnejšo lego s pogostejšimi zdrsi zadnjega dela. Ti so bili še bolj izraziti ob delno vklopljenem delovanju sistema ESP, a vseeno precej skromnejši kot pri avtomobilih z zadnjim pogonom. Je pa audi TT pri res hitro voženih zavojih grobega dirkaškega asfalta zato ponujal več obvladljivosti in precej boljši stik koles s cesto, saj so ta zdrsnila le ob resnem pretiravanju. Izkazal se je tudi dvojec volan in menjalnik, prvi z neposrednostjo in čvrstostjo, ki jo zagotavlja progresivnost delovanja. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik pa z bliskovitimi menjavami v samodejnem ali ročnem načinu z uporabo lopatic za volanom.

P9220227.1411596823.JPG.c.600px.jpg
Na grobem asfaltu dirkališča Ascari je TT ponujal natančno vodenje, zanesljivo lego in nekaj zabave le ob delno izklopljeni elektroniki in nastavitvi dynamic, ki večji del navora prenese na zadnji kolesni par.

Silovita turbo bencinarja

Dvolitrski bencinski turbo s 169 kilovati oziroma 230 konjskimi močmi in pospeškom do sto kilometrov na uro v 5,3 sekunde do šest sekund (odvisno od pogona in menjalnika) kot trenutno osnovna možnost ponuja vse, kar od športnega kupeja pričakujemo. Torej bliskovito odzivnost ne glede na število vrtljajev, veselje do vrtenja, odločne pospeške in tudi zdrav zvok ob priganjanju in med menjavami prestav. Še stopničko ali dve višje pa je trenutno najmočnejši TTS z enakim, a dodelanim strojem s 228 kilovati (310 konjskimi močmi), ki ga do stotice poženejo v le 4,6 sekunde, ob vsakokratnem polnem plinu prilepijo telo ob sedež in pričarajo še lepšo in za odtenek glasnejšo melodijo skozi oglate izpušne cevi na zadku. Oba stroja znata biti tudi varčna, tovarniška poraba je 6,8 litra, a le ob precej nežni desni nogi. Naše povprečje na podeželju je bilo slabih deset litrov, na dirkališču pa so številke na potovalnem računalniku ponorele.

Varčen, a nerodno nastavljen dizel

Dizelski stroj pa je prinesel nekaj manj navdušenja, čeprav ponuja zelo dobre zmogljivosti ob zelo skromni porabi. Motor 2.0 TDI s 135 kilovati znan iz golfa GTD in octavie RS TDI do stotice pospeši v 7,1 sekunde, po tovarniških podatkih pa porabi le 4,2 litra nafte na sto kilometrov, ob tem deluje odločno in dovolj tiho. A pomanjkanje sape pod 1.800 vrtljaji in zaradi varčevanja in doseganje le 110 gramov ogljikovega dioksida na kilometer precej dolge prve tri prestave šeststopenjskega menjalnika, so na ostro zavitih cestah v okolici Malage pustile nekaj nejevolje. Dizelski TT se je v tretji prestavi obotavljal, v drugi pa je že dosegel vrh moči.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 1

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 2

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)