Nissan x-trail je od leta 2001 veljal za robustnega in zmogljivega športnega terenca, na pogled pa je bil dolgočasen in vse prej kot lep. Na pogled nič kaj bolj všečna ni bila niti druga generacija leta 2007, a so x-trailove mačo lastnosti v 13. letih prodaje kljub vsemu prepričale 1,7 milijona kupcev po svetu. Prodajne številke so jasno potrdile, da oblika ni vse, vseeno pa so pri Nissanu v tretje ubrali drugačen pristop.
Nova generacija namreč želi postati globalna zgodba o uspehu, v več kot 190 državah naj bi tako letno prodali več kot 500 tisoč vozil. Z všečno in drzno zunanjo podobo v stilu sodobnih Nissanov, (izbirno) sedmimi sedeži, udobjem, ter praktičnimi, inovativnimi in varnostnimi vrlinami pa naj bi letos zapeljal 60 Slovencev in Slovenk, od prihodnjega leta dalje pa 250 na leto.
Z novim Nissanovim x-trailom smo se sicer popeljali že maja po portugalskih cestah, že takrat pa je mnoge presenetila ponudba zgolj enega motorja. Pod motornim pokrovom je (za zdaj) namreč le 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 KM), ki pri 1.750 vrtljajih zmore 320 Nm navora. Poganja lahko prednji kolesni par ali vsa štiri (+810 evrov), za 1.740 evrov pa si lahko kupec pri dvokolesno gnani različici popotovanja olajša z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom XTronic (dodelan CVT).
Ponovni preizkus po slovenskih cestah je pokazal, da kakšne potrebe po večjem in močnejšem motorju sicer ni, Japonec se pelje dobro in uspešno ter brez omahovanja premaguje tudi večje klance. Pomiki ročice so natančni, prestavljanje poteka brez težav, motor pa ima dovolj navora, da omogoča tudi lenarjenje s prestavno ročico. Pri štirikolesno gnanih različicah je pogon elektronsko krmiljen s sistemom All Mode 4x4-i. Voznik s pomočjo vrtljivega gumba v kabini lahko izbira med dvokolesnim pogonom, samodejnim načinom in stalnim štirikolesnim pogonom. Novi x-trail je sicer za 90 kilogramov lažji od predhodnika, kar se pozna tudi pri za 18 odstotkov nižji porabi.
Čeprav je Nissan x-trail v tretji izdaji obdržal funkcionalnost in lastnosti terenca (od tal je oddaljen za 21 cm), je poslej tudi oblikovno prijaznejši. Navdahnjen z uspehom novega qashqaija se je namreč prelevil v pravega šarmerja, ki se mu bo težko uprl tudi nežnejši spol. Na pogled je všečen, spredaj bolj nežen, zadaj pa bolj robusten. Prednji del je oblikovan v hišnem slogu, krasijo ga tipičen V izrez in prepoznavni žarometi z LED dnevnimi lučmi, bočne karoserijske linije so gladke in preproste, takšen je tudi zadek.
Novinec je v dolžino zrasel za skromnih 17 milimetrov, vendar zaradi nove platforme ponuja za kar 76 milimetrov daljšo medosno razdaljo. To bosta občutila tako voznik kot sopotnik (sedeži so na novo ukrojeni s pomočjo Nase), kot tudi potniki v drugi vrsti (trije posamični in vzdolžno pomični sedeži), za doplačilo 820 evrov pa tudi v tretji vrsti - zadnja sedeža se ob neuporabi zložita v ravno dno. Vse tri vrste sedežev so ob tem razporejene kot v gledališču - vrsta za predhodno je pritrjena više, kar omogoča pogled naprej vsem potnikom.
Večji je tudi prtljažnik, ki zdaj ponuja 550 litrov prostora, s podrtim sovoznikovim sedežem pa lahko prevažamo do 260 cm dolge predmete. Pri tem "pametno" dvojno dno v zadku omogoča do devet različnih postavitev prtljažnika, ob tem lahko z eno potezo razdelimo prtljažnik na zgornji in spodnji del.
Na novo je ukrojena tudi notranjost, ki ob že omenjeni prostornosti ponuja boljšo ergonomijo in več odlagalnih prostorov. Armaturna plošča je pregledna, vozniku je v pomoč barvni prikazovalnik Drive-Assist, ki mu ponuja več vrst informacij. Na sredini konzole je velik zaslon razvedrilno-informacijskega sistema, ki ga je moč preprosto uporabljati. Tudi v x-trailu je na voljo sistem NissanConnect, ki za 1.020 evrov doplačila ponuja številne funkcije, tudi možnosti povezovanja s pametnim telefonom in posledično svetovnim spletom.
Nissan x-trail se ob tem lahko pohvali z zelo dobro izdelavo, kakovostnimi materiali in velikim naborom varnostno-asistenčnih sistemov. Vozniku so denimo v pomoč aktivna motorna zavora, aktiven nadzor poti in pomoč pri speljevanju v klanec. Omeniti velja že znani Nissanov varnostni ščit s podsistemi (zaviranje v sili, sistem za prepoznavo prometnih znakov, opozorilnik na mrtvi kot, opozorilnik o nenamerni menjavi voznega pasu) ter nadzor okolice vozila s sistemom za samodejno parkiranje.