"Mi proizvajamo športne avtomobile, dizajna in imidža pa ne bomo podredili trendom," je pred dvema desetletjema izjavil tedanji prvi mož nemškega BMW. Bavarci so vmes snedli že marsikatero besedo in v želji po rasti prodajnih številk in posledično zaslužka naredili marsikaj, kar je tradicionaliste in puriste spravljalo v bes in slabo voljo. BMW 2 Active Tourer za slednje pomeni nov udarec, a čeprav v marsičem prvi med Bavarci, v marsičem drugačen ter predvsem zelo netipičen med njimi, je 2AT vseeno pravi BMW.
Active Tourer kljub enoprostorski zasnovi ohranja vse poteze značilne oblike BMW-jev. To so nam v prvih kilometrih potrdili tudi mimoidoči, ki so s pogledi sledili novincu, kot bi šlo za kakšno atraktivno bavarsko športno limuzino ter se ob tem neredko tudi glasno spraševali, ali so prav videli. Active Tourer je namreč enoprostorec, s katerim se BMW prvič spušča v ta segment in čeprav oblikovno netipičen za proizvajalca, ponuja za ta razred prepoznavno, tipično privlačno in aerodinamično obliko (količnik zračnega upora le 0,26), funkcionalnost in dovolj prostora za pet potnikov (zadnja klop deljiva v razmerju 40:20:40) in prtljago.
Da gre za pravi BMW od koles do strehe nam je v predpremierni vožnji potrdil tudi z natančno izdelavo, številnimi odlagalnimi prostori in uporabnimi rešitvami v potniški kabini, iz Minijev poznanimi motorji in podvozjem ter z že znanim naborom sistemov in uporabnih pripomočkov. S kompaktno dolžino 4,34 metra (Mercedes 4,36 m), zmerno višino 1,59 m(Mercedes 1,56 m), medosno razdaljo 2,67 metra (Mercedes 2,7 m) ter s 468/1.510-litrskim prtljažnikom (Mercedes 486/1.545 litrov) bo BMW 2 AT v svoje vrste privabljal nove kupce, tudi takšne, ki doslej na BMW niso pomislili - bodisi zaradi pogona, bodisi zaradi močnih motorjev ali cene.
BMW 2 AT je v marsičem pionir med Bavarci.
Novega BMW serije 2 Active Tourer smo takoj spoznali z največjim konkurentom, Mercedes-Benzom razreda B (na prvi desno)
O tem, da je 2AT prvi BMW s prednjim pogonom, čivkajo že vrabci. Inženirji so ob predstavitvi poudarili, da se enoprostorca na drugačen način niti ne bi dalo uresničiti, hkrati pa so poudarili, da ga v Miniju izpopolnjujejo že od leta 2001. Prednji pogon (prvič), trivaljniki (prvič) in prečno nameščeni motorji (prvič) prinašajo več prostora v notranjosti in pripomorejo k varčnosti, 2AT pa kljub temu ostaja vozniški avto - tak, kjer so med vožnjo naglašeni prepoznavna BMW-jeva vozna dinamika in športni užitki. Izvrstno podvozje, razmeroma nizko težišče in močni motorji bodo ob tem zadovoljili še tako športno navdahnjene očete ali posameznike.
Bavarskega aduta smo ob našem prvem srečanju spoznali z Mercedesom B in ugotovili, da BMW 2AT za zdaj zmaguje s temperamentom. Hkrati že kaže adute trivaljnikov in s tem koncepta, ki bo kmalu zaživel tudi v dizelskem programu in modelih serije 3, nemara celo večje petice.
BMW 2AT ima vse znane prednosti enoprostorcev, ob kompaktnih merah tako ponuja veliko udobja in prostora - tudi na zadnjih sedežih ter v prtljažniku - in fleksibilnost. V plus mu tako štejemo nenavadno dobro prilagodljivost (vzdolžno pomična zadnja klop, sklopljen sovoznikov sedež omogoča prevoz do 240 cm dolgih predmetov, uporabno dvojno dno v prtljažniku). Mali bavarski posebnež je tako zanimiv za družinsko in poslovno rabo, za svojega bi ga denimo lahko vzeli taksisti.
BMW-jevi modeli se sicer ponašajo z dokaj bogato serijsko opremo. Na voljo je šest zračnih blazin oziroma zaves, ročna klimatska naprava, usnjen volan, stekla s toplotno zaščito, zagon brez ključa, vtičnici za AUX in USB, potovalni računalnik, runflat pnevmatike, prikazovalnik tlaka, Eco Pro vozni način, tipalo trka in dinamični nadzor stabilnosti z razširjeno vsebino, kombinacija dnevnih luči in funkcij žarometov...
Doplačati pa je denimo treba pritrdilni sistem ISOFIX (94 evrov), kar je ob "družinsko" naravnani zasnovi modela vsaj nekoliko čudno.
Ob prihodu na trg 27. septembra bo modelna serija vključevala še štirivaljnega bencinarja 225i (170 kW/231 KM) z avtomatskim menjalnikom za 37.200 evrov. Na voljo so štirje paketi opreme (Standard, Advantage, Sport Line in Luxury Line), že novembra pa bo ponudba obogatena z novimi motorji.
Omenjenim modelom se bo pridružil dvolitrski bencinski štirivaljnik (220i) s 141 kW, dvolitrski dizel (220d) s 140 kW, slovenskim kupcem pa utegne biti najbolj zanimiv dizelski 1,5-litrski trivaljni motor (216d) s 85 kW. V modelih 225i in 220d bo na voljo še štirikolesni pogon xDrive. S šestimi motorji (tremi bencinskimi in tremi dizelskimi), ročnim ali avtomatskim menjalnikom ter štirikolesnim pogonom bo tako od novembra dalje Slovencem na voljo 12 različic BMW 2 Active Tourer. Ne čudi, da bo Mercedes kmalu prenovil razred B...