Proizvajalci avtomobilov, še zlasti sestavnih delov zanje, so zadnjih pet let večkrat dobili po prstih od čuvajev konkurenčnosti. Sedanji evropski komisar Joaquin Almunia je le letos dobaviteljem naložil prek milijardo evrov kazni, pred odhodom s položaja konec oktobra pa bo naslednici Margrethe Vestager predal številne nove primere kartelnega dogovarjanja.
Almunia je marca letos izdelovalce krogličnih ležajev; nemški Schaeffler, švedski SKF ter japonske NTN, NSK in NFC oglobil za 953 milijonov evrov. Japonska proizvajalca žičnih napeljav Yazaki in Furakawa Electric ter nemški Peer Leoni pa za 142 milijonov evrov. Dobaviteljem avto industriji so dokazali dogovarjanje cen za posamezne dele, ki so bile zaradi tega višje kot v primeru delovanja prostega trga.
Podobne primere je sredi leta zaznala kitajska vlada, ki je kaznovala nemški Audi, ameriški Chrysler in številne japonske dobavitelje sestavnih delov.