Avto

Če avto zvoziš do konca, je nakup cenejši od lizinga

V Italiji in Avstriji je asfalt precej boljši kot v Sloveniji, zato na tujih avtocestah pri enakem tempu izmerijo tudi za sedem decilitrov manjšo porabo, ugotavljajo Krkini vozniki

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.09.2014 22:30
Čas branja: 1 min

Najem voznega parka ni vselej najboljša možnost. V Krki avtomobile kupujejo, menjajo jih vsakih sedem let in po prevoženih 200 tisoč kilometrih oziroma takrat, ko strošek servisa preseže vrednost avta.

Financiranje voznega parka z lizingom oziroma najem je običajen način nakupa voznega parka. Podjetjem ustreza, ker lahko predvidijo mesečne stroške z vozili, denarna sredstva pa lahko vložijo v svojo dejavnost, ne v vozni park. V velikih podjetjih pa se ta logika ne izide vselej, dokazuje primer novomeške Krke, ki ima v Sloveniji več kot 200 lastniških vozil, v skupini Krka kar tri tisoč, podjetje pa ima tudi svojo izposojevalnico avtov.

tomaz-dulc-be.1410889430.jpg.o.600px.jpg
Prihranki preudarne vožnje se ne poznajo le pri stroških goriva, ampak tudi pri servisih. Zanimivo je, kako pomembna je izbira pnevmatik, ni vsaka dobra za vsakega voznika. Tomaž Dulc, voznik Krkine uprave Foto: Aleš Beno

Avto vozijo, dokler stroški ne presežejo njegove vrednosti

»Vsi avtomobili so naši. Ker jih zvozimo do konca, se nam to bolj splača, kot če bi jih najemali,« pravi Jaka Pudjak, voznik generalnega direktorja Krke Jožeta Colariča. Do pred kratkim so v Krki avtomobile menjali na pet let oziroma 150 tisoč kilometrov, po novem pa so dobo uporabe podaljšali na sedem let oziroma 200 tisoč kilometrov. Večina jih doseže omenjeno dobo oziroma kilometre, z nekaterimi se vozijo še dlje. Pravilo pa je, da avto zamenjajo, ko stroški popravila presežejo vrednost avtomobila.

Za veliko porabo kriv tudi slovenski asfalt

In kako vozniki uprave in poslovnih gostov v Krki izboljšujejo svoje vozniške veščine? »Obiskali smo nekaj tečajev varne vožnje, veliko izkušenj pa nam je dala kilometrina, od 100 do 150 tisoč prevoženih kilometrov na leto,« pravi Krkin voznik Tomaž Dulc, ki mu je kilometrina z leti prinesla zanimive izkušnje. Ko gre za doseganje ugodne porabe, je pomembnih več dejavnikov, ne le teža vozniške noge. Pravi, da je v Italiji in Avstriji asfalt precej boljši kot v Sloveniji, asfaltna masa je enakomerna in enake kakovosti, zato na tujih avtocestah pri enakem tempu izmerijo tudi za sedem decilitrov manjšo porabo na sto kilometrov, v primeru Dulčevega mercedes-benza R to pomeni slabih deset odstotkov. Še večje razlike v porabi lahko povzroči vozni slog, razlika med preudarnim in grobim voznikom je tudi dva litra na sto kilometrov, čeprav oba v istem času pripeljeta od starta do cilja. Prihranki preudarne vožnje pa se ne poznajo le pri stroških goriva, ampak tudi pri servisih. »Zanimivo je, kako pomembna je izbira pnevmatik, ni vsaka dobra za vsakega voznika,« še pravi Dulc.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge