Ameriški Jeep na začrtani poti strme rasti ničesar ne prepušča naključju. Tudi njegov najmanjši SUV renegade nosi prepoznaven slogovni pečat, na cesti je lahkoten in udoben, na terenu pa zna tekmece mimogrede spraviti v jok.
Mali športni terenci se množijo kot za stavo, njihova priljubljenost pa narašča s svetlobno hitrostjo. Kljub bolj robustnemu videzu in pogosto štirikolesnemu pogonu pa se zunaj urejenih cest znajdejo le redko, večinoma se na poti proti cilju spopadajo z robniki v mestnih središčih, snežnim pršičem, makadamom in redkimi drevesnimi koreninami. Pesek, blato, snežni zameti, vodne ovire, do obisti razriti kolovozi, strmine in skalnati revirji naj bi bili rezervirani zgolj za tiste prave terence. A jeseni prihaja jeep renegade, ki v terensko najzmogljivejši različici trailhawk igraje opravi še s tako zahtevnimi razmerami.
Nič ni prepuščeno naključju
Jeep znova dobro posluje, v zadnjem letu je prodajo po svetu okrepil za več kot 30 odstotkov in s svojimi modeli optimistično cilja na najvišja mesta in rekordne številke. Pri tem si veliko obeta tudi od najmanjšega, za Američana komaj 423 centimetrov dolgega modela renegade. Ker je beseda džip že od leta 1941 sinonim za vozilo, ki se odlično znajde v najtežjih razmerah, Jeep tudi pri »odpadniku« ni ničesar prepustil naključju.
Odpadnik za manj kot 20 tisočakov
Oblikovan v ZDA, s podpisom značilne črke X, ki je bila vtisnjena na posodi za gorivo prvega džipa, zdaj pa je na zadnjih lučeh, strehi, v notranjosti..., temeljito preizkušen po petih milijonih testnih kilometrov in kakovostno narejen v Italiji je temeljito pripravljen, da bo premagal tudi najzahtevnejše terene na Bližnjem vzhodu, Rusiji, Afriki, Aziji, Severni in Južni Ameriki ter Evropi. Od novembra tudi v Sloveniji z vstopno ceno manj kot 20 tisoč evrov.
S trailhawkom na konec sveta
Samonosna in s tem čvrsta (toga) karoserija, vzmetne noge za večji gib kolesa (spredaj za 170, zadaj za 205 milimetrov), izredno majhen vstopni in izstopni kot (30 stopinj spredaj in 34 stopinj zadaj) ter razkošna oddaljenost od tal (do 220 milimetrov) so Jeepovo zagotovilo za brezskrbne pustolovščine na terenu. Sami smo jih z najbolj »moško« različico trailhawk izkusili na tovarniškem poligonu v Baloccu in v naravnem okolju, na terenu, kjer bi se predala tudi kaka vitalna gorska koza.
Jeep renegade trailhawk je tako prava izbira za najzahtevnejše pustolovce, ki se ob tem lahko odločajo med dvolitrskim dizlom s 140 konjskimi močmi in ročnim menjalnikom ali s 170 konjskimi močmi in novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Za učinkovito premagovanje ovir in strmin ter brodenje po vodi do 40 centimetrov skrbijo stalni štirikolesni pogon s petimi prilagoditvami pogona terenu in zaklenljiv v prvi prestavi (jeep active drive low), pomoč pri spustu in celoletne pnevmatike, pred poškodbami »stezosledca« varujejo dodatne jeklene in plastične zaščite, prednja maska je drugačna, dodane so vlečne kljuke.
Pravi je tisti s štirikolesnim pogonom
Po avanturah kliče tudi navadna štirikolesna različica renegada (longitude in limited), ki je od tal oddaljena 205 milimetrov ter opremljena s samodejnim in trenutnim razmeram prilagodljivim štirikolesnim pogonom (jeep selec-terrain). Tudi ta z lahkoto obvlada kakršenkoli teren, ob tem je v vožnji še udobnejši in varčnejši, saj se po potrebi pogon prenaša le na prednja kolesa. Ob dizlu s 120, 140 in 170 konjskimi močmi takšnega renegada poganja tudi 1,4-litrski turbobencinar s 170 konjskimi močmi, manj zahtevnim pa je na voljo le dvokolesno gnani model (sport in longitude), ki je od tal oddaljen za 170 milimetrov.
Milejši odpadnik je na voljo z 1,6-litrskim bencinarjem s 110 konjskimi močmi in ročnim menjalnikom, 1,4-litrskim turbobencinarjem s 140 konjskimi močmi ter 1,6-litrskim dizlom s 120 konjskimi močmi. Vsi modeli se zares dobro peljejo po cesti, kjer dosežejo od 178 do 196 kilometrov na uro, v povprečju pa porabijo od 5,1 do šest litrov goriva na sto kilometrov.
Slogovno poseben in prepoznaven
Američani so svoj oblikovalski pečat pustili tudi v notranjosti ter si vzeli čas za malenkosti (packa kot rdeče polje na merilniku vrtljajev, konkreten ročaj pred sovoznikom, mali originalni willys na vetrobranskem steklu, zemljepisne dolžine in širine na sredinski konzoli, odtisnjena črka X v predalih ...).
Renegade v širino meri 180 centimetrov, na 257 centimetrih pa ponuja dovolj prostora petim potnikom, v prtljažnik pa je mogoče spraviti 351 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo celo 1.297 litrov. Vrata se za lažje vstopanje odpirajo pod širokim kotom (spredaj 70 in zadaj 80 stopinj), na voljo je 11 živahnih in vpadljivih barv karoserije ter sedem oblik platišč, vmes so tudi jeklena.
Renegade vedno ponuja šest zračnih vreč, ESC in tipalo za nadzor tlaka v pnevmatikah, za dodaten denar pa so na voljo popolnoma snemljiva streha my sky, sedempalčni zaslon na dotik, parkirna kamera, opozorilnik pred naletom in za vozni pas, prilagodljivi tempomat, v tovarni Mopar pa lahko naročite še posebno dodatno opremo - tudi predprostor ali šotor.