Raznorazni "gadgeti" so stvari, s katerimi so dodobra opremljeni novodobni mladeniči in mladenke, prednjači seveda kak iPhone za 500 evrov ali več. S temi stvarmi je podobno, kot s kakšnim "kul" partnerjem - če te z njim ne vidijo in opazijo, potem kot da ne obstajajo. Za kazanje pa ni boljšega, kot kava ali dve v kakem "in" lokalu ter številni in dolgotrajni pogovori po mobitelu, ki jih spremlja vse prej kot zmerna količina SMS sporočil.
Navade sodobnih mladostnikov so pod drobnogled vzeli tudi pri japonski Toyoti in ugotovili, da mladi za telefon odštejejo več deset evrov na mesec, prav tako pa si dnevno privoščijo tudi kavo ali dve. "In na koncu nimajo kaj pokazati," bi ob tem lahko zaslišali iz ust modrejših, hip za tem pa bi utegnil slediti še nasvet: "Omisli si nov avto in se pojdi zares družit!"
To pa je morda že tisto, kar so imeli v mislih Toyotini oblikovalci in inženirji ob snovanju novega mestnega malčka. Aygo je namreč kot naročen za mlade voznike, ki se ozirajo po svojem prvem novem avtomobilu. Ali pa na kaj takega še niso pomislili, saj je to bojda drago.
Toyota aygo se z vstopno ceno bode z novim Renault twingom, stane namreč 8.690 evrov (različica X). Po pričakovanjih slovenskega zastopnika naj bi se največ kupcev odločilo za drugo raven opreme X-play s ceno 9.190 evrov. Stopničko višje je X-cite za 10.720 evrov, na vrhu ponudbe pa sta X-clusive in X-wave s ceno 11.020 oziroma 10.460 evrov. V praksi to pomeni, da bi mladenič ali mladenka za svoj prvi avto ob 20-odstotnem pologu na mesec odštela okoli sto evrov. Matematika se zdi sprejemljiva. In kaj je tisto, kar zmore ob relativni varnosti in uporabnosti ponuditi mali aygo?
Že ob našem prvem srečanju na Nizozemskem je bilo jasno, da poglede privlači predvsem z zunanjim videzom. Aygo namreč prinaša novo hišno oblikovalsko filozofijo, ki jo zaznamuje črka X in zaradi česar ga je nemogoče zgrešiti ali zamenjati za karkoli drugega. Še najmanj za predhodnika, katerega novi aygo prekaša tako glede udobja in voznih lastnosti, po novem pa je na voljo tako s tremi kot s petimi vrati (doplačilo 300 evrov).
Novi Toyotin aygo se ob tem ponaša s serijskimi LED dnevnimi lučmi, ključen magnet za (mlajše) kupce pa naj bi bila (seveda) tudi možnost personalizacije. Poleg kričečih barv in raznih (barvnih) platišč dodatno noto k temu dodajo različne nalepke in posamezni deli karoserije v različnih barvah - izstopa predvsem X plastika na nosu v močnih in kontrastnih barvah oziroma obogatena s kromom.
Na novo je bila ukrojena tudi notranjost, aygo je ob tem dobil veliko opreme, ki je prej ni premogel. V višjih stopnjah opreme oziroma za doplačilo so tako na voljo tudi avtomatska klima, tempomat, delno usnjeno oblazinjenje, sedempalčni zaslon občutljiv na dotik (250 evrov), navigacijo (465 evrov) električno pomična platnena streha, meglenke, dodatno zatemnjena stekla in parkirna kamera. V osnovnem paketu opreme kupec sicer dobi ročno klimo, ESC, električni pomik stekel, avdio napravo z AUX-USB priključki ter daljinsko centralno zaklepanje.
Pod motornim pokrovom večje izbire ni, tam je zgolj 1,0-litrski (posodobljen) trivaljnik z 51 kilovati (69 KM), kupec pa si lahko izbere petstopenjski ročni ali X-shift robotizirani menjalnik (850 evrov).
Pri generaciji, ki živi z mobilnikom v roki, je jasno, da lahko "vžge" na pogled drugačno vozilo, ki ob tem ponuja možnost barvnega in opremskega sestavljanja vozila po njihovih željah. In če ima mladi kupec ob tem na voljo možnost ugodnega financiranja, ki ne bo drastično načela njegovega mesečnega proračuna, se zdi načrt prodaje uresničljiv. Slovenski zastopnik namreč želi do konca leta prodati 50 vozil, prihodnje leto pa sto. Seveda bodo med njimi tudi takšni, ki iščejo drugi ali tretji avto, takšnega za v službo in krajše poti,...