Sloviti stavek iz filmov o tajnem agentu Jamesu Bondu 007 se zdi kot naročen pri opisu novega odštekanega opla adama rocksa. Pa ne le zaradi imena avtomobilčka, ki namiguje na pijačo z ledom, ampak zaradi trenda, ki ga adam predstavlja v najdražji in najbolj pustolovski različici. Malček je namreč kljub le 3,75 metra dolžine in litrskem mlinčku pod motornim pokrovom zanimiv, privlačen in užitkarski, da si ga kljub majhnosti, ali pa ravno zaradi nje, z lahkoto predstavljamo v akcijskih posnetkih z agentom 007 za volanom. Ali še bolje, s kakšno od bondovih deklet.
V tej vlogi smo si pred desetletji lahko predstavljali le bondovega štirikolesnega rojaka minija, danes pa z lahkoto tudi Nemca Adama. Seveda, akcija ni za tiste bolj rahločutne, kot adam ni za tiste racionalne, ki avtomobile kupujejo z metrom.
Tu pogrne na celi črti, saj malček na zadnji klopi ponudi komaj kaj prostora, v le 170 litrski prtljažnik s polico, ki je zgolj za vzorec, pa boste spravili dva majhna letalska kovčka in skoraj nič več. Ko pa kupec vklopi čustva, odpre denarnico, za svoje potrebe pa ne potrebuje veliko prostora, pa je tale Nemec z italijanskim značajem ena bolj zanimivih izbir.
Tudi zato, ker je adam dobro izdelan, barvit in prijeten. Ker si lahko izberete skoraj kakršnokoli barvo karoserije, po novem tudi kavno ali čokoladno rjavo, ker ob tem lahko izbirate barve stebričkov, letvic na prednji maski in vložkov v kabini in ker si ga po želji lahko omislite tudi s platneno streho, ki odpira le zgorni del brez stebričkov. Adam prepriča tudi v vožnji, saj je čvrst in uživaški avto, ker volan in menjalnik, v povezavi z novim motorjem je šeststopenjski, ubogata na voznikove ukaze in ker je litrski turbo trivaljnik s 85 kilovati tih, prožen in zelo poskočen. Do stotice skoči v 9,9 sekunde, prijetno odzivnost pokaže v mestu, na odprti cesti pa mu zlepa ne zmanjka moči, ter po zaslugi skromnega motornega hrupa in dodatne prestave tudi ne tečnari z ropotom kot njegova večja, a skromnejša štirivaljna brata. Nov stroj je tudi zelo varčen, vsaj v teoriji, saj različica s 66 kilovati porabi 4,2 (adam) oziroma 4,5 litra (adam rocks), zmogljivejša s 85 kilovati pa 4,9 oziroma 5,1 litra bencina na sto kilometrov. V praksi je drugače, adam rocks 1.0 ecotec 115 je na preizkušni spil skoraj osem litrov. Morda bi kaj manj, če se ne bi z njim tako zabavali.
Da opel adam ni le mit, junak zgodbe o agentu 007 preslikane v avtomobilski svet, poročajo njegovi prodajni uspehi. V dveh letih je našel prek 100 tisoč kupcev, najbolj so se zanj ogrele dame, ki so jih pokupile kar 70 tisoč. Opel se je rezultata razveselil, saj adam poleg dobrih prodajnih številk prinaša tudi dobre zaslužke. Nadaljevanje zgodbe je torej logično, imenuje pa se rocks - dražji, bolj robustni in še bolj odštekani adam, ki je znotraj niše prestižnih malčkov odprl novo nišo majhnih crossoverjev.
Terenec? Le za mestno džunglo
Oplovci so zadnje najbrž mislili bolj za šalo, adam rocks s terenom, tudi zelo lahkim, nima nič skupnega. Robustna plastika, ki prekriva blatnike, bolj odporna odbijača in centimeter in pol višje nasajen trebuh (skupaj se adam od tal oddaljuje 14 centimetrov, kar je natanko toliko kot mercedes-benzov GLA) pridejo prav predvsem v mestni džungli. Adam z ledom bo vozniku, teh bi pri Oplu z novincem radi ujeli več kot voznic, dlje časa ohranjal kamnit obraz, ko se bo prebijal skozi mestno gnečo, plezal prek pločnikov in parkiral v majhne parkirne luknje ter se pri tem kdaj nesrečno naslonil na drug avto. Slovenci bomo z adamom rocksom to lahko počeli od začetka prihodnjega leta.
Foto: Miloš Milač