Avto

Jaguar vozi v nedotakljivo nemško družbo

V petih letih želi Jaguar prodati 230 tisoč modelov XE, kar pomeni skoraj letno proizvodnjo tekmecev BMW serije 3, audija A4 in mercedes-benza razreda C

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Prestižni srednji razred je zadnje desetletje nedotakljiv. Znamke BMW, Audi in Mercedes-Benz si skupaj režejo več kot 80-odstotni tržni delež, Jaguar pa v drugem poskusu z modelom XE cilja na približno desetino pogače.

Jaguar-XE-1.1410372405.jpg.o.600px.jpg
Novi jaguar XE bo na našem trgu spomladi prihodnje leto, s klasično zasnovo zadnjega pogona in aluminijasto karoserijo se bo odpravil v boj z nemško prestižno trojico.

Prvič se je jaguar v prestižni srednji razred odpravil med letoma 2001 in 2009 z modelom X-type. Po izdelanih 350 tisoč vozilih, številnih kritikah kupcev, da gre le za nekoliko preoblikovani ford mondeo, in globoki luknji v bilanci takratnega lastnika znamke Forda je X-type predčasno zapeljal v muzej, za seboj pa zapustil še 300 izgubljenih delovnih mest. Novi lastnik znamke, indijska Tata, se je zaradi klavrne zgodovine X-typa dolgo ubadal z zamislijo o vrnitvi v ta razred, ki ga sicer v 80 odstotkih obvladuje nemška trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz. Odločili so se za nov poskus, v projekt vložili dve milijardi evrov in v ponedeljek predstavili novo orožje - limuzino XE. V prihodnjih petih letih želijo izdelati in prodati 230 tisoč vozil, največjo prodajo pa bi radi dosegli leta 2016 - 65 tisoč vozil.

Jaguar-XE-2.1410372406.jpg.o.600px.jpg
Lažji prikazovalnik na prednje steklo, tempomat za manjše hitrosti in možnost predvajanja videokonference so del inovacij novega XE.

Novi XE je oblikovno sodoben, nič presenetljiv in nikakor ne tako klasičen kot njegov predhodnik X-type. Novinec je oblikovan v nezamenljivem, pričakovanem hišnem slogu limuzine s poudarjeno masko, dolgim in nizkim motornim pokrovom, ozkimi žarometi, kupolasto streho, ki se strmo spušča proti limuzinskemu zadku s klasično zasnovo. Angleži niso eksperimentirali, obliko so večinoma povzeli po razred večjem XF, več inovacij pa so vgradili pod karoserijo novega XF.

Skromna teža, karoserija večinoma iz aluminija

Novinec z dolžino 4,67, širino 1,85 in višino 1,42 metra vseeno prinaša kar nekaj novosti in v teoriji dobre številke. Karoserija je v 75 odstotkih izdelana iz aluminija, kar XE prinaša zelo skromno težo. Izračunano na primeru najbogateje opremljene različice XE S s trilitrskim turbomotorjem - ta je s 1.475 kilogrami z vsemi tekočinami od tekmeca BMW 335i lažja za 89 kilogramov. Novi XE je klasično zasnovana limuzina s pogonom na zadnja ali doplačilno vsa štiri kolesa. Podvozje spredaj namesto Mcphersonove preme zaznamujejo dvoja prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, ki po besedah Jaguarja prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost. Rezultat pa so, v povezavi s skromno težo in natančnim električnim servoojačevalnikom volana, ta zamenjuje hidravličnega, zelo natančno vodenje in športne lastnosti novega XE, ki naj bi bil zelo vozniško naravnan avto.

Pomočniki, ki znanje črpajo iz Land Roverja

Anglež v kabini ponuja klasične oblike armaturne plošče, nizko in široko sredinsko konzolo ter obilo dodatkov. Kot prvi na svetu predstavlja sistem all surface progress control (ASPC), katerega korenine segajo v preteklost terenske znamke Land Rover. V praksi deluje kot tempomat pri nizkih hitrostih, opisuje tovarna. Aktiven je pri hitrostih med 3,6 in 30 kilometrov na uro, v tem območju pa natančno nadzoruje zavore in motor ter zagotavlja optimalen stik s kolesi tudi na zelo spolzkih podlagah, ne da bi voznik aktivno posegel vmes. Druga novost je laserski prikazovalnik informacij na vetrobransko steklo (head-up display) v visoki ločljivosti in barvah, ki prikazuje hitrost, podatke navigacijske naprave in nekatere druge podatke. »Sistem je manjši in za tretjino lažji od konkurenčnih,« zagotavlja Jaguar. Stereokamera meri razdaljo pred spredaj vozečimi in prilagaja hitrost, pospešuje ali zavira, glede na njihovo gibanje. Kamera ob tem prepoznava prometne znake, nanje opozori voznika, nadzoruje in opozarja ob nenamerni prekoračitvi sredinske in stranske črte na cestišču ter zaznava vozila v mrtvem kotu in pomaga pri parkiranju. Osempalčni informacijski zaslon na sredinski konzoli se odziva na glasovne ukaze, ponuja povezljivost s pametnimi telefoni in povezavo do spleta za več povezanih naprav, androidnih in Applovih mobilnikov in tablic. Prek njih lahko v XE nastavljate zamik delovanja klimatske naprave, nastavljate zaklepanje in odklepanje vrat ter celo zaženete motor. Prek zaslona lahko spremljate tudi videokonference.

Varčen dizel, turbobencinar iz XF

XE bo imel tudi nove motorje, ki prihajajo iz nove tovarne v Angliji. Za zdaj sta znani le dve različici, trilitrski šestvaljni turbobencinar iz modelov XF in F-type z 250 kilovati, ki, povezan z osemstopenjsko avtomatiko XE S, do stotice požene v 4,9 sekunde, ter nov dvolitrski turbodizel s 120 kilovati (163 konjskih moč), ki v povprečju porabi po tovarniških podatkih le 3,7 litra.

F številke

35 tisoč evrov bo okvirna cena jaguarja XE, uradne bodo znane v začetku prihodnjega leta.

75% karoserije sestavlja aluminij, preostalo pa različna jekla.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

09.09.2014
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)