Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Fiatov imperij v rokah enega človeka

Čas branja: 3 min
10.09.2014  22:30
Na dan vstopa Fiat Chryslerja na newyorško borzo bo šef italijansko-ameriškega proizvajalca prevzel še vajeti Ferrarija; za izvedbo petletnega načrta mora zbrati 48 milijard evrov, v tem trenutku ima 32 milijard dolgov

Družba Fiat Chrysler Automobili (FCA) sredi oktobra vstopa na borzo v New Yorku, s prodajo delnic na novo ustanovljenega avtomobilskega velikana pa želi financirati velik del 48 milijard evrov dragega petletnega načrta. Na dan kotacije šef FCA Sergio Marchionne prevzema vajeti Ferrarija in koncentrira nadzor nad podjetjem, analitiki pa so skeptični zaradi velike zadolženosti.

marchionne-sergio-bl.1410372261.jpg.o.600px.jpg
Sergio Marchionne, šef Fiata, Chryslerja in kmalu še Ferrarija, je sklenil še eno drzno potezo. Z globoko zadolženim podjetjem bo na newyorški borzi zbiral sredstva za megalomanski petletni načrt razvoja znamk - potrebuje 48 milijard evrov.

Sergio Marchionne si je zamislil nove drzne poteze; z vstopom na newyorško borzo 13. oktobra želi s prodajo delnic financirati 48 milijonov evrov vreden petletni načrt, isti dan prevzema še povelje Ferrarija, s tega mesta je po 23 letih pahnil Luco di Montezemola, hkrati pa še seli glavni štab novoustanovljenega proizvajalca FCA na Nizozemsko, Fiat torej še uradno po 115 letih zapušča Italijo, pri proizvodnji se to dogaja že nekaj let.

Na borzo po denar za financiranje petletnega načrta

Borzni analitiki so tudi ob tokratnem Marchionnejevem cilju zadržani, saj se njegovi načrti doslej niso nikoli v celoti izpolnili. Poleg tega ima FCA v tem trenutku za 32 milijard evrov posojil, konec junija pa je imel le 18,5 milijarde lastnih sredstev, piše Reuters. Marchionne, ki si je z združitvijo Chryslerja in Fiata določil cilj prodaje prek sedem milijonov vozil na leto, ta številka naj bi podjetju zagotovila dolgoročno stabilnost, si je torej naprtil veliko breme odplačevanja posojil, ki ga zaradi vse skromnejših zaslužkov v razredu majhnih avtomobilov, kjer Fiat v Evropi tekmuje, nosi vse teže. Poleg tega mora kmalu začeti zbiranje 48 milijard evrov, s katerim bo financiral petletni načrt, ki predvideva obuditev znamke Alfa Romeo, povečano prodajo Jeepa in drugih. Ob predstavitvi petletnega načrta maja letos so delnice Fiata upadle za 8,4 odstotka, kar ni dobra spodbuda ob napovedani kotaciji FCA na newyorški borzi.

Pozornost Alfi Romeu in Jeepu

In kaj zajema petletni načrt? Znamko Alfa Romeo želi spraviti iz sna in do leta 2018 petkratno povečati prodajo avtomobilov te znamke, na 400 tisoč enot. Le v znamko Alfa Romeo bo skupina vložila pet milijard evrov, med letoma 2015 in 2018 pa bo znamka predstavila osem novih modelov. Alfa Romeo se v tem trenutku naslanja predvsem na nekdanjo slavo, lani je našla 74 tisoč kupcev, kar je najmanj v zadnjih 50 letih. V petletnem načrtu želi Marchionne še podvojiti prodajo Jeepa, kar naj bi mu uspelo z novimi modeli, v teh dneh evropskemu trgu predstavlja najmanjšega terenca doslej - model renegade, ki bo tekmoval z majhnimi športnimi terenci. Cilj pa namerava doseči z novimi proizvodnimi lokacijami Jeepa v Italiji, Braziliji, Indiji in na Kitajskem.

Poleg Fiata in Chryslerja prevzel še vajeti Ferrarija

Marchionne brezkompromisno sledi začrtani poti in pred seboj pomete vse, ki mislijo drugače. Tako se mu je moral umakniti tudi dolgoletni predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo, 13. oktobra mu bo namreč po 23 letih prepustil vodenje Ferrarija predvsem zato, ker o prihodnosti podjetja nista imela enakih načrtov. Montezemolo je slovito italijansko znamko športnih avtomobilov sicer uspešno vodil, v času svojega mandata je povečal prodajo za desetkrat in število prodanih vozil za trikrat. Italijan je vselej negoval ekskluzivnost znamke, zato je lani omejil proizvodnjo na sedem tisoč vozil, kljub temu pa je dosegel rekordne prihodke 2,3 milijarde evrov in dobiček 246 milijonov evrov. Marchionne pa je Montezemolu očital slabe rezultate na dirkah Formule 1, neskladje med šefoma pa se je končalo z Montezemolovo odpovedjo. Kot predsednik Ferrarija bo odstopil 13. oktobra, njegovo krmilo pa bo prevzel Marchionne. Montezemolo je 23-letno zgodbo končal z besedami: »Ferrari bo postal ameriški, prihaja konec nekega obdobja.«

Neuspešen pri obujanju Lancie

Analitiki se ob spremembi vodstva bojijo korenitejših posegov v Ferrari, ki mu utegnejo odvzeti tehnično odličnost in sloves. Marchionne je doslej že naredil nekaj takšnih potez, denimo znamko Lancia je poskušal obuditi tako, da je na skromno dodelane chryslerje nalepil njihovo značko. Poteza ni uspela, Lancia se je po neuspehu umaknila na italijanski trg, v njenem programu pa ostaja le manjši model musa. Natančnih načrtov, kako bo sprememba vodstva Ferrarija posegla v sam razvoj modelov, pa še ni razkril. Po drugi strani je Marchionne zelo dobro speljal prevzem Chryslerja. Prvi tesnejši koraki k povezovanju italijanskega in ameriškega proizvajalca segajo v marec 2008, ko je Fiat kupil Chryslejevo tovarno v Braziliji.

Uspešen pri prevzemu Chryslerja

Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je potrdil sredi januarja 2009, maja je Chrysler začel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Marchionnejeva odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, da je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu začel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so začele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec končal s 1,3 milijardami čistega dobička, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler. Naslednji leti je bil Chryslerjev prispevek še večji. V 2012 je čisti dobiček ameriškega proizvajalca dosegel 1,3 milijarde evrov, lani pa 2,47 milijarde evrov.

Preberite tudi:

12.09.2014
28.05.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov 1

S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter...

AVTO
Novosti
Novosti Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 4

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi...

AVTO
Nasveti
Nasveti Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka 9

Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za...

AVTO
Novice
Novice Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron 2

Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San...

AVTO
Novosti
Novosti Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije 24

Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo,...

AVTO
Novosti
Novosti Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost

Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? 12

Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV

AVTO
Novosti
Novosti Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom 6

DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

AVTO
Novosti
Novosti Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku...

AVTO
Testi
Testi Vozniška poslastica za uspešne očete 6

Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom,...

AVTO
Posel
Posel Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport 3

Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

AVTO
Novosti
Novosti Novo poglavje za najbolj priljubljen Mercedesov SUV 2

GLE bo v novi generaciji na voljo s sedmimi sedeži, paleto novih motorjev ter novimi varnostnimi sistemi

AVTO
Novosti
Novosti Novi berlingo je pripeljal (skoraj) staro ceno 4

Novi citroën berlingo se je uprl trendom in ohranil ključne prednosti – prostor, prilagodljivost in ugodno ceno. Ta je sicer malce...