Avto

Fiatov imperij v rokah enega človeka

Na dan vstopa Fiat Chryslerja na newyorško borzo bo šef italijansko-ameriškega proizvajalca prevzel še vajeti Ferrarija; za izvedbo petletnega načrta mora zbrati 48 milijard evrov, v tem trenutku ima 32 milijard dolgov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Družba Fiat Chrysler Automobili (FCA) sredi oktobra vstopa na borzo v New Yorku, s prodajo delnic na novo ustanovljenega avtomobilskega velikana pa želi financirati velik del 48 milijard evrov dragega petletnega načrta. Na dan kotacije šef FCA Sergio Marchionne prevzema vajeti Ferrarija in koncentrira nadzor nad podjetjem, analitiki pa so skeptični zaradi velike zadolženosti.

marchionne-sergio-bl.1410372261.jpg.o.600px.jpg
Sergio Marchionne, šef Fiata, Chryslerja in kmalu še Ferrarija, je sklenil še eno drzno potezo. Z globoko zadolženim podjetjem bo na newyorški borzi zbiral sredstva za megalomanski petletni načrt razvoja znamk - potrebuje 48 milijard evrov.

Sergio Marchionne si je zamislil nove drzne poteze; z vstopom na newyorško borzo 13. oktobra želi s prodajo delnic financirati 48 milijonov evrov vreden petletni načrt, isti dan prevzema še povelje Ferrarija, s tega mesta je po 23 letih pahnil Luco di Montezemola, hkrati pa še seli glavni štab novoustanovljenega proizvajalca FCA na Nizozemsko, Fiat torej še uradno po 115 letih zapušča Italijo, pri proizvodnji se to dogaja že nekaj let.

Na borzo po denar za financiranje petletnega načrta

Borzni analitiki so tudi ob tokratnem Marchionnejevem cilju zadržani, saj se njegovi načrti doslej niso nikoli v celoti izpolnili. Poleg tega ima FCA v tem trenutku za 32 milijard evrov posojil, konec junija pa je imel le 18,5 milijarde lastnih sredstev, piše Reuters. Marchionne, ki si je z združitvijo Chryslerja in Fiata določil cilj prodaje prek sedem milijonov vozil na leto, ta številka naj bi podjetju zagotovila dolgoročno stabilnost, si je torej naprtil veliko breme odplačevanja posojil, ki ga zaradi vse skromnejših zaslužkov v razredu majhnih avtomobilov, kjer Fiat v Evropi tekmuje, nosi vse teže. Poleg tega mora kmalu začeti zbiranje 48 milijard evrov, s katerim bo financiral petletni načrt, ki predvideva obuditev znamke Alfa Romeo, povečano prodajo Jeepa in drugih. Ob predstavitvi petletnega načrta maja letos so delnice Fiata upadle za 8,4 odstotka, kar ni dobra spodbuda ob napovedani kotaciji FCA na newyorški borzi.

Pozornost Alfi Romeu in Jeepu

In kaj zajema petletni načrt? Znamko Alfa Romeo želi spraviti iz sna in do leta 2018 petkratno povečati prodajo avtomobilov te znamke, na 400 tisoč enot. Le v znamko Alfa Romeo bo skupina vložila pet milijard evrov, med letoma 2015 in 2018 pa bo znamka predstavila osem novih modelov. Alfa Romeo se v tem trenutku naslanja predvsem na nekdanjo slavo, lani je našla 74 tisoč kupcev, kar je najmanj v zadnjih 50 letih. V petletnem načrtu želi Marchionne še podvojiti prodajo Jeepa, kar naj bi mu uspelo z novimi modeli, v teh dneh evropskemu trgu predstavlja najmanjšega terenca doslej - model renegade, ki bo tekmoval z majhnimi športnimi terenci. Cilj pa namerava doseči z novimi proizvodnimi lokacijami Jeepa v Italiji, Braziliji, Indiji in na Kitajskem.

Poleg Fiata in Chryslerja prevzel še vajeti Ferrarija

Marchionne brezkompromisno sledi začrtani poti in pred seboj pomete vse, ki mislijo drugače. Tako se mu je moral umakniti tudi dolgoletni predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo, 13. oktobra mu bo namreč po 23 letih prepustil vodenje Ferrarija predvsem zato, ker o prihodnosti podjetja nista imela enakih načrtov. Montezemolo je slovito italijansko znamko športnih avtomobilov sicer uspešno vodil, v času svojega mandata je povečal prodajo za desetkrat in število prodanih vozil za trikrat. Italijan je vselej negoval ekskluzivnost znamke, zato je lani omejil proizvodnjo na sedem tisoč vozil, kljub temu pa je dosegel rekordne prihodke 2,3 milijarde evrov in dobiček 246 milijonov evrov. Marchionne pa je Montezemolu očital slabe rezultate na dirkah Formule 1, neskladje med šefoma pa se je končalo z Montezemolovo odpovedjo. Kot predsednik Ferrarija bo odstopil 13. oktobra, njegovo krmilo pa bo prevzel Marchionne. Montezemolo je 23-letno zgodbo končal z besedami: »Ferrari bo postal ameriški, prihaja konec nekega obdobja.«

Neuspešen pri obujanju Lancie

Analitiki se ob spremembi vodstva bojijo korenitejših posegov v Ferrari, ki mu utegnejo odvzeti tehnično odličnost in sloves. Marchionne je doslej že naredil nekaj takšnih potez, denimo znamko Lancia je poskušal obuditi tako, da je na skromno dodelane chryslerje nalepil njihovo značko. Poteza ni uspela, Lancia se je po neuspehu umaknila na italijanski trg, v njenem programu pa ostaja le manjši model musa. Natančnih načrtov, kako bo sprememba vodstva Ferrarija posegla v sam razvoj modelov, pa še ni razkril. Po drugi strani je Marchionne zelo dobro speljal prevzem Chryslerja. Prvi tesnejši koraki k povezovanju italijanskega in ameriškega proizvajalca segajo v marec 2008, ko je Fiat kupil Chryslejevo tovarno v Braziliji.

Uspešen pri prevzemu Chryslerja

Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je potrdil sredi januarja 2009, maja je Chrysler začel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Marchionnejeva odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, da je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu začel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so začele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec končal s 1,3 milijardami čistega dobička, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler. Naslednji leti je bil Chryslerjev prispevek še večji. V 2012 je čisti dobiček ameriškega proizvajalca dosegel 1,3 milijarde evrov, lani pa 2,47 milijarde evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

12.09.2014
28.05.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)