Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

Fiatov imperij v rokah enega človeka

Čas branja: 3 min
10.09.2014  22:30
Na dan vstopa Fiat Chryslerja na newyorško borzo bo šef italijansko-ameriškega proizvajalca prevzel še vajeti Ferrarija; za izvedbo petletnega načrta mora zbrati 48 milijard evrov, v tem trenutku ima 32 milijard dolgov

Družba Fiat Chrysler Automobili (FCA) sredi oktobra vstopa na borzo v New Yorku, s prodajo delnic na novo ustanovljenega avtomobilskega velikana pa želi financirati velik del 48 milijard evrov dragega petletnega načrta. Na dan kotacije šef FCA Sergio Marchionne prevzema vajeti Ferrarija in koncentrira nadzor nad podjetjem, analitiki pa so skeptični zaradi velike zadolženosti.

marchionne-sergio-bl.1410372261.jpg.o.600px.jpg
Sergio Marchionne, šef Fiata, Chryslerja in kmalu še Ferrarija, je sklenil še eno drzno potezo. Z globoko zadolženim podjetjem bo na newyorški borzi zbiral sredstva za megalomanski petletni načrt razvoja znamk - potrebuje 48 milijard evrov.

Sergio Marchionne si je zamislil nove drzne poteze; z vstopom na newyorško borzo 13. oktobra želi s prodajo delnic financirati 48 milijonov evrov vreden petletni načrt, isti dan prevzema še povelje Ferrarija, s tega mesta je po 23 letih pahnil Luco di Montezemola, hkrati pa še seli glavni štab novoustanovljenega proizvajalca FCA na Nizozemsko, Fiat torej še uradno po 115 letih zapušča Italijo, pri proizvodnji se to dogaja že nekaj let.

Na borzo po denar za financiranje petletnega načrta

Borzni analitiki so tudi ob tokratnem Marchionnejevem cilju zadržani, saj se njegovi načrti doslej niso nikoli v celoti izpolnili. Poleg tega ima FCA v tem trenutku za 32 milijard evrov posojil, konec junija pa je imel le 18,5 milijarde lastnih sredstev, piše Reuters. Marchionne, ki si je z združitvijo Chryslerja in Fiata določil cilj prodaje prek sedem milijonov vozil na leto, ta številka naj bi podjetju zagotovila dolgoročno stabilnost, si je torej naprtil veliko breme odplačevanja posojil, ki ga zaradi vse skromnejših zaslužkov v razredu majhnih avtomobilov, kjer Fiat v Evropi tekmuje, nosi vse teže. Poleg tega mora kmalu začeti zbiranje 48 milijard evrov, s katerim bo financiral petletni načrt, ki predvideva obuditev znamke Alfa Romeo, povečano prodajo Jeepa in drugih. Ob predstavitvi petletnega načrta maja letos so delnice Fiata upadle za 8,4 odstotka, kar ni dobra spodbuda ob napovedani kotaciji FCA na newyorški borzi.

Pozornost Alfi Romeu in Jeepu

In kaj zajema petletni načrt? Znamko Alfa Romeo želi spraviti iz sna in do leta 2018 petkratno povečati prodajo avtomobilov te znamke, na 400 tisoč enot. Le v znamko Alfa Romeo bo skupina vložila pet milijard evrov, med letoma 2015 in 2018 pa bo znamka predstavila osem novih modelov. Alfa Romeo se v tem trenutku naslanja predvsem na nekdanjo slavo, lani je našla 74 tisoč kupcev, kar je najmanj v zadnjih 50 letih. V petletnem načrtu želi Marchionne še podvojiti prodajo Jeepa, kar naj bi mu uspelo z novimi modeli, v teh dneh evropskemu trgu predstavlja najmanjšega terenca doslej - model renegade, ki bo tekmoval z majhnimi športnimi terenci. Cilj pa namerava doseči z novimi proizvodnimi lokacijami Jeepa v Italiji, Braziliji, Indiji in na Kitajskem.

Poleg Fiata in Chryslerja prevzel še vajeti Ferrarija

Marchionne brezkompromisno sledi začrtani poti in pred seboj pomete vse, ki mislijo drugače. Tako se mu je moral umakniti tudi dolgoletni predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo, 13. oktobra mu bo namreč po 23 letih prepustil vodenje Ferrarija predvsem zato, ker o prihodnosti podjetja nista imela enakih načrtov. Montezemolo je slovito italijansko znamko športnih avtomobilov sicer uspešno vodil, v času svojega mandata je povečal prodajo za desetkrat in število prodanih vozil za trikrat. Italijan je vselej negoval ekskluzivnost znamke, zato je lani omejil proizvodnjo na sedem tisoč vozil, kljub temu pa je dosegel rekordne prihodke 2,3 milijarde evrov in dobiček 246 milijonov evrov. Marchionne pa je Montezemolu očital slabe rezultate na dirkah Formule 1, neskladje med šefoma pa se je končalo z Montezemolovo odpovedjo. Kot predsednik Ferrarija bo odstopil 13. oktobra, njegovo krmilo pa bo prevzel Marchionne. Montezemolo je 23-letno zgodbo končal z besedami: »Ferrari bo postal ameriški, prihaja konec nekega obdobja.«

Neuspešen pri obujanju Lancie

Analitiki se ob spremembi vodstva bojijo korenitejših posegov v Ferrari, ki mu utegnejo odvzeti tehnično odličnost in sloves. Marchionne je doslej že naredil nekaj takšnih potez, denimo znamko Lancia je poskušal obuditi tako, da je na skromno dodelane chryslerje nalepil njihovo značko. Poteza ni uspela, Lancia se je po neuspehu umaknila na italijanski trg, v njenem programu pa ostaja le manjši model musa. Natančnih načrtov, kako bo sprememba vodstva Ferrarija posegla v sam razvoj modelov, pa še ni razkril. Po drugi strani je Marchionne zelo dobro speljal prevzem Chryslerja. Prvi tesnejši koraki k povezovanju italijanskega in ameriškega proizvajalca segajo v marec 2008, ko je Fiat kupil Chryslejevo tovarno v Braziliji.

Uspešen pri prevzemu Chryslerja

Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je potrdil sredi januarja 2009, maja je Chrysler začel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Marchionnejeva odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, da je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu začel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so začele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec končal s 1,3 milijardami čistega dobička, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler. Naslednji leti je bil Chryslerjev prispevek še večji. V 2012 je čisti dobiček ameriškega proizvajalca dosegel 1,3 milijarde evrov, lani pa 2,47 milijarde evrov.

Preberite tudi:

12.09.2014
28.05.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu 1

S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem

AVTO
Novosti
Novosti Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo 4

Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni...

AVTO
Posel
Posel Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev

Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi...

AVTO
Novosti
Novosti Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest 4

Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki...

AVTO
Novice
Novice Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 4

Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

AVTO
Novosti
Novosti Ameriška ofenziva na domače ceste in brezpotja

Jeep je v novo leto k nam zapeljal tako, kot se za takšno renomirano ameriško znamko pričakuje: številčno, z veliko pompa in krepko...

AVTO
Novice
Novice Leta 2018 so bile slovenske ceste najvarnejše v 64 letni zgodovini merjenj

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je na tiskovni konferenci predstavila podatke o prometni varnosti v preteklem letu,...

AVTO
Novice
Novice (Reportaža) Urejena avtomobilska predstava naših severnih sosedov

Včeraj smo obiskali avtomobilski salon na Dunaju, ki je danes odprl vrata tudi za širšo javnost. Le štiri dni trajajoča, a urejena in...

AVTO
Novice
Novice (foto) Cvet avstrijskih salonskih deklet 22

Na Dunaju nimajo nič proti dekletom, ki krasijo avtomobilske lepotce. Pripravili smo vam galerijo dam, ki so tokrat delale družbo...

AVTO
Novice
Novice Dunaj kot vzor lokalnih avtosalonov, porazi in zmage avtomobilistov

Prvi polni teden v letu 2019 začenjamo z reportažo z avtomobilskega salona na Dunaju, obiskal sem ga prvič. Pišemo o slavju pri...

AVTO
Novice
Novice Jaguar Land Rover bo odpustil 4.500 zaposlenih

Med razlogi navajajo brexit, upad prodaje dizlov in upočasnitev prodaje na Kitajskem

AVTO
Novice
Novice Zlati časi za Rolls Royce, padel je nov rekord

Angleški Rolls Royce, v lasti BMW, je zaključil najboljše leto v 115-letni zgodovini. V 50 državah sveta je prodal 4.017 avtomobilov,...

AVTO
Novosti
Novosti Kaj ponuja najcenejša vstopnica v svet Audijev 2

Audi A1 v drugi generaciji ponuja drzen videz, športno ukrojeno kabino, že serijsko digitalne merilnike in varnost iz večjih modelov,...

AVTO
Novosti
Novosti Mercedes CLA: stvaritev, ki bo šibila kolena

CLA v novi generaciji ohranja zapeljive linije ter postaja pametnejši, varnejši in večji.