Avto

Simpatični twingo za manj kot devet tisočakov

Ugibanja je konec! Renault je končno tudi Slovencem predstavil novega twinga, ki bo s popustom na voljo od 8.490 evrov. Tretja generacija je simpatična, okretna, praktična in dovolj posebna, da se za (nove) kupce ne gre bati

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.09.2014 15:20
Čas branja: 5 min

IMG-0479.1410252292.jpg.n.600px.jpg

Na slovenskih avtocestah je zadnje čase na tovornjakih s pretežno tujimi registrskimi oznakami moč opaziti prav poseben in sila pisan tovor. Iz novomeškega Revoza na vse konce Evrope namreč vozijo vroče blago in enega največjih slovenskih izvoznih artiklov, novega Renault twinga. Ta bo z rednimi cenami od 8.990 do 11.990 evrov, dvema trivaljnima motorjema in tremi paketi opreme skušal omrežiti tudi domače kupce in cilja na prvo mesto v segmentu - na mesec naj bi jih prodali 50. Zastopnik ob tem ponuja 500 evrov rednega popusta ter odbije še 500 evrov v primeru Renault financiranja - novi twingo tako lahko stane manj kot osem tisočakov.

IMG-0457.1410252056.jpg.s.600px.jpg

Druženje z novim twingom v Novem mestu, Ljubljani ter krajih vmes je hitro potrdilo naša pričakovanja, da zna s svojo vedro pojavo ter živahnimi barvnimi kombinacijami še kako pritegniti pozornost. Če naključni mimoidoči nanj niso kazali s prstom, tako ali drugače kazali simpatij, ga vsaj malo pospremili s pogledom, načeli debate ali postavili kako vprašanje pa jim je bilo z ustnic moč prebrati, da so ga zagotovo omenili.

IMG-0493.1410252371.jpg.s.600px.jpg

In čeprav beseda »twingo« ne pomeni nič, saj gre za skovanko besed twist, swing in tango, jo znajo suvereno izgovoriti tudi najmlajši. Twingo je kot kaže (znova) nekaj posebnega!

IMG-0526.1410252596.jpg.n.600px.jpg

Simpatičnega mestnega malčka je bilo prvič moč otipati spomladi na ženevskem avtomobilskem salonu, v začetku maja je ob obisku šefa Carlosa Ghosna stekla serijska proizvodnja, kar so zaposleni v Revozu proslavili na prav poseben način, julija in avgusta se je twingo že znašel v salonih po tujini, danes pa ga je Renault končno predstavil tudi »domačinom«, Slovencem. Ker nastaja izključno v Revozu smo ga namreč hitro vzeli za svojega, tudi zato, ker daje neposredno kruh več kot dva tisoč ljudem v dolenjski regiji.

IMG-0473.1410252192.jpg.c.600px.jpg

Renault je z novim twingom marsikaj postavil na glavo. Če smo zadnje čase vajeni, da so novi modeli zgolj evolucija prejšnje generacije, je pri twingu povsem drugače. Razen imena novinec nima kaj dosti skupnega s predhodnikom. Je namreč krajši in okretnejši (zasnova), prvič v zgodovini ima pet vrat, motor pa se je preselil v zadek in poganja zadnji kolesni par. Takšne rešitve v tako majhnem avtu nismo videli že desetletja, twingo pa ima po tej plati več skupnega s Porschejem 911, kot denimo s Fiatom 500. Avto si je ob tem do neke mere moč prilagoditi po osebnih željah, kar bodo cenili predvsem mlajši kupci.

IMG-0817.1410251724.jpg.c.600px.jpg

Prikupen in prepoznaven osvajalec mestnih ulic

Renault twingo je od spredaj hitro prepoznaven, k čemur pripomoreta okrogli dnevni luči s po štirimi svetilnimi točkami ter velika reža za zajem zraka v spodnjem delu odbijača. Na voljo je v štirih barvah karoserije, ki s svojo živahnostjo spominjajo na šopek rož, pozneje se jim bodo pridružile še tri. Kratka ramenska linija se razteza po vsej dolžini avtomobila, nad zadnjima blatnikoma pa je še bolj izrazita, dodatno jo lahko poudarijo okrasne nalepke. Vrata prtljažnika so delno iz stekla, spojler nad njimi je serijski, za doplačilo je na voljo tudi električno pomična platnena streha.

IMG-0688.1410253210.jpg.c.600px.jpg

IMG-0664.1410253510.jpg.c.600px.jpg

Najpogostejša vprašanja in odgovori ob novem twingu

Kako velik je?

S kratkim nosom in v skrajne vogale potisnjenimi kolesi ima novi twingo videz zelo kompaktnega avtomobila. Na zunaj je za 10 centimetrov krajši od predhodnika (v dolžino meri 3,6 metra, v širino 1,65 in v višino 1,55 metra), a znotraj za 21 centimetrov daljši (medosna razdalja znaša kar 249 cm), tehta pa okoli 900 kilogramov. Precej skromen pa je prtljažnik v zadku (v osnovi 188 oziroma 219 litrov s pomikom naslona, 980 litrov s podrto zadnjo klopjo)in tako manj primeren za družinsko rabo. Nos avtomobila je žal povsem neizkoriščen.

IMG-0824.1410254132.jpg.c.600px.jpg

IMG-0844.1410251956.jpg.s.600px.jpg

Kakšen je znotraj?

IMG-0851.1410251508.jpg.o.600px.jpg

IMG-0506.1410252835.jpg.c.600px.jpg

Predvsem barvit, saj omogoča številne prilagoditve osebnim okusom, voznikovo okolje pa je igrivo in dinamično. Prednji sedeži so debeli in dokaj nenavadno oblikovani, vzglavnika sta namreč integrirana v naslona, obenem ponujajo dovolj udobja za mestno vožnjo in tudi opore v ovinkih. Voznik se hitro znajde in udomači, vsa stikala so pri roki, merilnik je pregleden in ponuja vse pomembnejše potovalne informacije. Oblikovalci so na sredino armaturne plošče dodali tudi držalo za pametni telefon, ki lahko priročno nadomesti denimo navigacijsko napravo. V dražjih različicah je tam ekran že znanega vmesnika R-Link.

IMG-0571.1410252900.jpg.s.600px.jpg

IMG-0462.1410252112.jpg.n.600px.jpg

Hvalimo številne (pred sovoznikom, v prednjih in zadnjih vratih, med sedežema, pod zadnjo klopjo) in prostorne odlagalne površine (skupaj 52 litrov), še posebej zajeten (2,6 litra prostornine) zaprt predal pred menjalnikom, ki se po potrebi lahko tudi v celoti odstrani. Novi twingo ima ravno dno ter omogoča prevoz štirih odraslih potnikov, v njem pa je moč ob sklopljenem sovoznikovem sedežu voziti »švedski regal, kontrabas ali košarkaša«, saj uporabna dolžina znaša 231 centimetrov. Zadnja klop je sklopljiva in deljiva v razmerju 50/50.

IMG-0617.1410253109.jpg.s.600px.jpg

IMG-0548.1410252696.jpg.c.600px.jpg

IMG-0551.1410252787.jpg.s.600px.jpg

IMG-0708.1410254276.jpg.s.600px.jpg

Avto ob tem ponuja razgled »od zgoraj«. Visok položaj za volanom namreč olajša vstopanje, povečuje občutek prostornosti in izboljša preglednost na vse strani. Zahvaljujoč kratkemu prednjemu pokrovu in velikemu prednjemu steklu twingo zagotavlja eno najboljših preglednosti v razredu. »Kot v kombiju,« je bil komentar sopotnice ob visokem položaju sedenja.

IMG-0546.1410254223.jpg.n.600px.jpg

Kako se pelje?

Marsikdo se je ob dejstvu, da sta motor in pogon zadaj, zdrznil. Spomini na kultnega fičkota so pri nekaterih še kako živi, za druge pa je takšna izkušnja nevsakdanja in povsem nekaj novega. Dvomi so se ob pogonu polotili predvsem nežnejšega spola. Brez skrbi, twingo je dobro uravnotežene in se pelje zelo dobro, podobno, kot da bi imel pogon spredaj, zadek pa je zaradi majhne moči in po zaslugi elektronskih pomagal povsem krotek tudi na najbolj spolzkih krožiščih.

IMG-0519.1410253224.jpg.c.600px.jpg

Okretnost je najbolj občutna pridobitev zasnove z motorjem zadaj in ena izmed prednosti pred tekmeci. Obračalni krog novega twinga namreč znaša le 8,6 metra (meter manj od večine tekmecev), zato ga je moč igraje obrniti tudi na zelo omejenem prostoru. Zavoljo tega je tudi parkiranje lažje, saj se kolesi zasukata za 45 stopinj (povprečje v razredu znaša 30 stopinj), zelo dober je tudi servo ojačevalnik. V praksi to pomeni, da ga lahko z »mezincem« obrnete v skorajda mišji luknji, kar bodo še posebej cenile ženske. Prav vse so bile presenečene, kako malo prostora je potrebnega, da se twingo popelje v nasprotni smeri, v svoji oceni glede potrebnega prostora za obračanje pa se je zmotil tudi prenekateri moški.

IMG-0805.1410253612.jpg.c.600px.jpg

Kako varen je?

Neodvisna agencija EuroNCAP je že opravila preskusni trk, twingo je prejel štiri zvezdice - peta mu je zmanjkala predvsem zaradi izosanka nekaterih varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa so v tem razredu prej izjema kot pravilo.

IMG-0773.1410254377.jpg.s.600px.jpg

Twingo ima sicer ojačano in čvrsto karoserijo ter štiri varnostne blazine - dve čelni in dve dvoprostorski stranski za zaščito glave in trupa. Za boljšo zaščito sta varnostna pasova spredaj dopolnjena z zategovalnikoma in omejevalnikoma zatezne sile, tudi zadaj imata pasova omejevalnika zatezne sile. V naslona prednjih sedežev vgrajena vzglavnika imata tudi funkcijo preprečevanja poškodbe vratu.

IMG-0524.1410254190.jpg.s.600px.jpg

Nesreče je novi twingo zmožen preprečiti tudi zahvaljujoč serijski opremi: ABS s pomočjo pri zaviranju v sili (AFU), sistem nadzora stabilnosti (ESP), opozorilnik za nepripetost z varnostnim pasom (SBR) za vse potnike, omejevalnik hitrosti (regulator hitrosti za doplačilo), kot tudi sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah (SSPP) in za pomoč pri speljevanju navkreber.

IMG-0799.1410253775.jpg.n.600px.jpg

Koliko stane?

Novi Renault twingo je na voljo z dvema trivaljnima motorjema in petstopenjskim menjalnikom. Šibkejši zmore 52 kilovatov (70 konjev), močnejši in prisilno polnjen pa 66 kilovatov (90 konjev) in je za tisočaka dražji. Kupci ob tem lahko izbirajo med tremi paketi opreme (Authentique, Expression in Dynamique).

IMG-0693.1410253412.jpg.o.600px.jpg

Najcenejši twingo je 70 konjski Authentique z redno ceno 8.990 evrov, na kar uvoznik pri vseh različicah ponuja 500 evrov rednega popusta, še za 500 evrov pa se vsem zniža cena v primeru Renault financiranja. Novi twingo je tako lahko vaš za najmanj 7.990 evrov. Močnejši twingo s srednjo stopnjo opreme po ceniku sicer stane 10.990 evrov, šibkejši s srednjo stopnjo opreme 9.990 evrov, na vrhu ponudbe pa je močnejši Dynamique za 11.990 evrov.

IMG-0875.1410251315.jpg.c.600px.jpg
Volkswagen up! je eden večjih konkurentov, tu so še Fiat panda, Ford ka, Škoda citigo, Toyota aygo... Twingo po prodaji cilja na prvo mesto med vsemi.

Tretjina avtomobila nastane v Sloveniji

Tako kot pri prejšnjem modelu twinga je tudi pri novem 30 odstotkov avtomobila narejenega v Sloveniji. Ta podatek vključuje delo v samem Revozu in delo njegovih dobaviteljev. V Revozu za avto naredijo karoserijo in jo prelakirajo ter sestavijo avto. Ta ima tudi sestavne dele narejene v Sloveniji. Dobavitelji za twinga (in smarta) so: Hella Saturnus (sprednji žarometi za twinga), TPV in TPV Johnson Controls (sestavni deli kovinskega ogrodja za sedeže in deli karoserije), GKN Drive Line (pogonske osi), Tomplast (plastični deli), SEP (pralna tehnika), Treves (notranje prevleke)...

V Revozu računajo, da naj bi letno naredili okoli 120 tisoč twingov, proizvodnja pa naj bi trajala sedem let. Zaradi novih modelov že za letos napovedujejo rast in okoli 780 milijonov evrov prihodkov. Od konca februarja so na novo zaposlili 270 delavcev, od teh 70 v Revozu, drugi so delo dobili prek agencij. Pričakujejo, da bodo letos še zaposlovali. Konec minulega leta je imel sicer Revoz 2.036 zaposlenih.

IMG-0885.1410251227.jpg.s.600px.jpg
Kako velik je pravzaprav novi twingo pokaže neposredna primerjava s prvo generacijo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

01.12.2014
FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 1

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.