Na slovenskih avtocestah je zadnje čase na tovornjakih s pretežno tujimi registrskimi oznakami moč opaziti prav poseben in sila pisan tovor. Iz novomeškega Revoza na vse konce Evrope namreč vozijo vroče blago in enega največjih slovenskih izvoznih artiklov, novega Renault twinga. Ta bo z rednimi cenami od 8.990 do 11.990 evrov, dvema trivaljnima motorjema in tremi paketi opreme skušal omrežiti tudi domače kupce in cilja na prvo mesto v segmentu - na mesec naj bi jih prodali 50. Zastopnik ob tem ponuja 500 evrov rednega popusta ter odbije še 500 evrov v primeru Renault financiranja - novi twingo tako lahko stane manj kot osem tisočakov.
Druženje z novim twingom v Novem mestu, Ljubljani ter krajih vmes je hitro potrdilo naša pričakovanja, da zna s svojo vedro pojavo ter živahnimi barvnimi kombinacijami še kako pritegniti pozornost. Če naključni mimoidoči nanj niso kazali s prstom, tako ali drugače kazali simpatij, ga vsaj malo pospremili s pogledom, načeli debate ali postavili kako vprašanje pa jim je bilo z ustnic moč prebrati, da so ga zagotovo omenili.
In čeprav beseda »twingo« ne pomeni nič, saj gre za skovanko besed twist, swing in tango, jo znajo suvereno izgovoriti tudi najmlajši. Twingo je kot kaže (znova) nekaj posebnega!
Renault je z novim twingom marsikaj postavil na glavo. Če smo zadnje čase vajeni, da so novi modeli zgolj evolucija prejšnje generacije, je pri twingu povsem drugače. Razen imena novinec nima kaj dosti skupnega s predhodnikom. Je namreč krajši in okretnejši (zasnova), prvič v zgodovini ima pet vrat, motor pa se je preselil v zadek in poganja zadnji kolesni par. Takšne rešitve v tako majhnem avtu nismo videli že desetletja, twingo pa ima po tej plati več skupnega s Porschejem 911, kot denimo s Fiatom 500. Avto si je ob tem do neke mere moč prilagoditi po osebnih željah, kar bodo cenili predvsem mlajši kupci.
Prikupen in prepoznaven osvajalec mestnih ulic
Renault twingo je od spredaj hitro prepoznaven, k čemur pripomoreta okrogli dnevni luči s po štirimi svetilnimi točkami ter velika reža za zajem zraka v spodnjem delu odbijača. Na voljo je v štirih barvah karoserije, ki s svojo živahnostjo spominjajo na šopek rož, pozneje se jim bodo pridružile še tri. Kratka ramenska linija se razteza po vsej dolžini avtomobila, nad zadnjima blatnikoma pa je še bolj izrazita, dodatno jo lahko poudarijo okrasne nalepke. Vrata prtljažnika so delno iz stekla, spojler nad njimi je serijski, za doplačilo je na voljo tudi električno pomična platnena streha.
Najpogostejša vprašanja in odgovori ob novem twingu
Kako velik je?
S kratkim nosom in v skrajne vogale potisnjenimi kolesi ima novi twingo videz zelo kompaktnega avtomobila. Na zunaj je za 10 centimetrov krajši od predhodnika (v dolžino meri 3,6 metra, v širino 1,65 in v višino 1,55 metra), a znotraj za 21 centimetrov daljši (medosna razdalja znaša kar 249 cm), tehta pa okoli 900 kilogramov. Precej skromen pa je prtljažnik v zadku (v osnovi 188 oziroma 219 litrov s pomikom naslona, 980 litrov s podrto zadnjo klopjo)in tako manj primeren za družinsko rabo. Nos avtomobila je žal povsem neizkoriščen.
Kakšen je znotraj?
Predvsem barvit, saj omogoča številne prilagoditve osebnim okusom, voznikovo okolje pa je igrivo in dinamično. Prednji sedeži so debeli in dokaj nenavadno oblikovani, vzglavnika sta namreč integrirana v naslona, obenem ponujajo dovolj udobja za mestno vožnjo in tudi opore v ovinkih. Voznik se hitro znajde in udomači, vsa stikala so pri roki, merilnik je pregleden in ponuja vse pomembnejše potovalne informacije. Oblikovalci so na sredino armaturne plošče dodali tudi držalo za pametni telefon, ki lahko priročno nadomesti denimo navigacijsko napravo. V dražjih različicah je tam ekran že znanega vmesnika R-Link.
Hvalimo številne (pred sovoznikom, v prednjih in zadnjih vratih, med sedežema, pod zadnjo klopjo) in prostorne odlagalne površine (skupaj 52 litrov), še posebej zajeten (2,6 litra prostornine) zaprt predal pred menjalnikom, ki se po potrebi lahko tudi v celoti odstrani. Novi twingo ima ravno dno ter omogoča prevoz štirih odraslih potnikov, v njem pa je moč ob sklopljenem sovoznikovem sedežu voziti »švedski regal, kontrabas ali košarkaša«, saj uporabna dolžina znaša 231 centimetrov. Zadnja klop je sklopljiva in deljiva v razmerju 50/50.
Avto ob tem ponuja razgled »od zgoraj«. Visok položaj za volanom namreč olajša vstopanje, povečuje občutek prostornosti in izboljša preglednost na vse strani. Zahvaljujoč kratkemu prednjemu pokrovu in velikemu prednjemu steklu twingo zagotavlja eno najboljših preglednosti v razredu. »Kot v kombiju,« je bil komentar sopotnice ob visokem položaju sedenja.
Kako se pelje?
Marsikdo se je ob dejstvu, da sta motor in pogon zadaj, zdrznil. Spomini na kultnega fičkota so pri nekaterih še kako živi, za druge pa je takšna izkušnja nevsakdanja in povsem nekaj novega. Dvomi so se ob pogonu polotili predvsem nežnejšega spola. Brez skrbi, twingo je dobro uravnotežene in se pelje zelo dobro, podobno, kot da bi imel pogon spredaj, zadek pa je zaradi majhne moči in po zaslugi elektronskih pomagal povsem krotek tudi na najbolj spolzkih krožiščih.
Okretnost je najbolj občutna pridobitev zasnove z motorjem zadaj in ena izmed prednosti pred tekmeci. Obračalni krog novega twinga namreč znaša le 8,6 metra (meter manj od večine tekmecev), zato ga je moč igraje obrniti tudi na zelo omejenem prostoru. Zavoljo tega je tudi parkiranje lažje, saj se kolesi zasukata za 45 stopinj (povprečje v razredu znaša 30 stopinj), zelo dober je tudi servo ojačevalnik. V praksi to pomeni, da ga lahko z »mezincem« obrnete v skorajda mišji luknji, kar bodo še posebej cenile ženske. Prav vse so bile presenečene, kako malo prostora je potrebnega, da se twingo popelje v nasprotni smeri, v svoji oceni glede potrebnega prostora za obračanje pa se je zmotil tudi prenekateri moški.
Kako varen je?
Neodvisna agencija EuroNCAP je že opravila preskusni trk, twingo je prejel štiri zvezdice - peta mu je zmanjkala predvsem zaradi izosanka nekaterih varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa so v tem razredu prej izjema kot pravilo.
Twingo ima sicer ojačano in čvrsto karoserijo ter štiri varnostne blazine - dve čelni in dve dvoprostorski stranski za zaščito glave in trupa. Za boljšo zaščito sta varnostna pasova spredaj dopolnjena z zategovalnikoma in omejevalnikoma zatezne sile, tudi zadaj imata pasova omejevalnika zatezne sile. V naslona prednjih sedežev vgrajena vzglavnika imata tudi funkcijo preprečevanja poškodbe vratu.
Nesreče je novi twingo zmožen preprečiti tudi zahvaljujoč serijski opremi: ABS s pomočjo pri zaviranju v sili (AFU), sistem nadzora stabilnosti (ESP), opozorilnik za nepripetost z varnostnim pasom (SBR) za vse potnike, omejevalnik hitrosti (regulator hitrosti za doplačilo), kot tudi sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah (SSPP) in za pomoč pri speljevanju navkreber.
Koliko stane?
Novi Renault twingo je na voljo z dvema trivaljnima motorjema in petstopenjskim menjalnikom. Šibkejši zmore 52 kilovatov (70 konjev), močnejši in prisilno polnjen pa 66 kilovatov (90 konjev) in je za tisočaka dražji. Kupci ob tem lahko izbirajo med tremi paketi opreme (Authentique, Expression in Dynamique).
Tretjina avtomobila nastane v Sloveniji
Tako kot pri prejšnjem modelu twinga je tudi pri novem 30 odstotkov avtomobila narejenega v Sloveniji. Ta podatek vključuje delo v samem Revozu in delo njegovih dobaviteljev. V Revozu za avto naredijo karoserijo in jo prelakirajo ter sestavijo avto. Ta ima tudi sestavne dele narejene v Sloveniji. Dobavitelji za twinga (in smarta) so: Hella Saturnus (sprednji žarometi za twinga), TPV in TPV Johnson Controls (sestavni deli kovinskega ogrodja za sedeže in deli karoserije), GKN Drive Line (pogonske osi), Tomplast (plastični deli), SEP (pralna tehnika), Treves (notranje prevleke)...