Trg električnih vozil v Evropi raste. Medtem ko so jih lani prodali okoli 40 tisoč, se bo številka letos okrepila za več kot 40 odstotkov, na približno 58 tisoč. Pri nas se letno proda le okoli 20 takšnih vozil. Glavnina se jih sicer proda v Franciji, Nemčiji in Veliki Britaniji, pet znamk pa ima približno 85-odstotni delež. Na vrhu je Nissan z modelom leaf, sledi Renault z modeloma zoe in kangoo Z. E., tu je še Tesla z modelom S. Medtem ko je zadnjega mogoče vse pogosteje opaziti tudi na slovenskih cestah, pa je drugače z renaulti - a na obzorju so spremembe.
Najmanjši je twizy, po Ljubljani že vozi zoe
Pred dobrim mesecem dni je Renault Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CO NOT) namreč predal vozilo renault zoe in s tem naredil prvi korak k vstopu na slovenski trg. Renaultova električna vozila so združena pod oznako Z. E. (zero emission), v ponudbi so zoe, kangoo Z. E. in najmanjši twizy (več o izkušnji z inovativnim štirikolesnikom v članku Futuristični twizy osupnil Ljubljano), vsak med njimi pa ponuja odgovor na posebne želje in zahteve uporabnikov.
Zoe za vsak dan
Zoe je glavni model Renaultove električne mobilnosti in je bil razvit izključno za električno uporabo. Zaradi naprednega in posebnega zunanjega videza ga je težko spregledati, lahko pa ga boste preslišali, saj med vožnjo ne oddaja nikakršnega hrupa, prav tako ne izpušnih plinov. Po velikosti je malenkost večji od clia, s katerim imata podobno notranjost, ob tem pa ponuja dovolj prostora in udobja tudi za družine. S polno baterijo lahko glede na razmere in slog vožnje v dejanskem prometu prevozimo med 100 in 150 kilometri, največja hitrost pa znaša 135 kilometrov na uro. Na hitri polnilnici bo zoe za novih 50 kilometrov pripravljen v pol ure, doma pa boste ob standardnem polnjenju potrebovali od štiri do osem ur za ves razpoložljiv doseg.
Kangoo Z. E. za podjetja in dostavne službe
V večjih parkih slovenskih podjetij je po določenih podatkih med 40 in 50 odstotki vozil, ki na dan naredijo manj kot sto kilometrov. Takšne bi lahko že danes nadomestili z vozili na električni pogon, kot možnost pa Renault ponuja model kangoo Z. E. Gre za tovarniško predelavo znanega komercialnega vozila, ki je namenjen zlasti mestnim dostavam, še posebno v večjih središčih. V evropskih mestih ga pogosto uporabljajo za prevoz poštnih pošiljk, v praksi pa je njegov doseg z enim polnjenjem od 80 do 125 kilometrov, odvisno od temperaturnih razmer in načina vožnje. Na hitri polnilnici lahko električnega kangooja napolnite v 30 minutah do 80-odstotne napolnjenosti, na navadni polnilni enoti pa boste potrebovali vsaj tri ure in pol.