Avto

Renault vas bo priklopil na elektriko

V Evropi se delež električnih avtomobilov skokovito povečuje, v Sloveniji pa so ti še obrobni igralci. To želijo spremeniti pri Renaultu, ki bo prihodnje leto začel prodajo električnih modelov zoe, kangoo Z. E. in twizy.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Trg električnih vozil v Evropi raste. Medtem ko so jih lani prodali okoli 40 tisoč, se bo številka letos okrepila za več kot 40 odstotkov, na približno 58 tisoč. Pri nas se letno proda le okoli 20 takšnih vozil. Glavnina se jih sicer proda v Franciji, Nemčiji in Veliki Britaniji, pet znamk pa ima približno 85-odstotni delež. Na vrhu je Nissan z modelom leaf, sledi Renault z modeloma zoe in kangoo Z. E., tu je še Tesla z modelom S. Medtem ko je zadnjega mogoče vse pogosteje opaziti tudi na slovenskih cestah, pa je drugače z renaulti - a na obzorju so spremembe.

Renault-ZOE-2-.1409852319.jpg.o.600px.jpg
Električni renault zoe je primeren za vsakdanjo uporabo. Foto: Samo Kranjec

Najmanjši je twizy, po Ljubljani že vozi zoe

Pred dobrim mesecem dni je Renault Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CO NOT) namreč predal vozilo renault zoe in s tem naredil prvi korak k vstopu na slovenski trg. Renaultova električna vozila so združena pod oznako Z. E. (zero emission), v ponudbi so zoe, kangoo Z. E. in najmanjši twizy (več o izkušnji z inovativnim štirikolesnikom v članku Futuristični twizy osupnil Ljubljano), vsak med njimi pa ponuja odgovor na posebne želje in zahteve uporabnikov.

20140903-111144
Renaultova družina Z.E., zoe in kangoo Foto: Matej Kačič

Zoe za vsak dan

Zoe je glavni model Renaultove električne mobilnosti in je bil razvit izključno za električno uporabo. Zaradi naprednega in posebnega zunanjega videza ga je težko spregledati, lahko pa ga boste preslišali, saj med vožnjo ne oddaja nikakršnega hrupa, prav tako ne izpušnih plinov. Po velikosti je malenkost večji od clia, s katerim imata podobno notranjost, ob tem pa ponuja dovolj prostora in udobja tudi za družine. S polno baterijo lahko glede na razmere in slog vožnje v dejanskem prometu prevozimo med 100 in 150 kilometri, največja hitrost pa znaša 135 kilometrov na uro. Na hitri polnilnici bo zoe za novih 50 kilometrov pripravljen v pol ure, doma pa boste ob standardnem polnjenju potrebovali od štiri do osem ur za ves razpoložljiv doseg.

Renault-ZOE-notranjost.1409852320.jpg.o.600px.jpg
Foto: Samo Kranjec

Renault zoe v Franciji s subvencijo stane med 14.500 in 16.300 evri, odvisno od opreme, pri tem je treba upoštevati še najem baterije, ki stane 79 evrov na mesec. S tem se kupec izogne višji ceni vozila in stroškom obrabe baterijskega sklopa, z leti namreč zmogljivost in učinkovitost polnjenja upadeta. Baterijski sklop je sicer najdražji del električnega vozila.

Kangoo Z. E. za podjetja in dostavne službe

V večjih parkih slovenskih podjetij je po določenih podatkih med 40 in 50 odstotki vozil, ki na dan naredijo manj kot sto kilometrov. Takšne bi lahko že danes nadomestili z vozili na električni pogon, kot možnost pa Renault ponuja model kangoo Z. E. Gre za tovarniško predelavo znanega komercialnega vozila, ki je namenjen zlasti mestnim dostavam, še posebno v večjih središčih. V evropskih mestih ga pogosto uporabljajo za prevoz poštnih pošiljk, v praksi pa je njegov doseg z enim polnjenjem od 80 do 125 kilometrov, odvisno od temperaturnih razmer in načina vožnje. Na hitri polnilnici lahko električnega kangooja napolnite v 30 minutah do 80-odstotne napolnjenosti, na navadni polnilni enoti pa boste potrebovali vsaj tri ure in pol.

Kangoo Z. E. v Franciji stane od 14 tisoč do 16 tisoč evrov brez DDV (s subvencijo). Razlika v ceni je odvisna od velikosti prtljažnega prostora, ki meri med dvema in štirimi kubičnimi metri, mesečni najem baterije stane 72 evrov. Nosilnost vozila je 650 kilogramov, največja hitrost pa 135 kilometrov na uro.

20140903-111201

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.09.2014
FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje