Avto

Deset pravil, kako do cilja s čim manj stroški in tveganja

Umirjeno pritiskanje na plin, predvidevanje situacije in izkoristek sodobne tehnike lahko pripomorejo k velikim prihrankom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2014 22:30
Čas branja: 5 min

Izsledki inštruktorjev varne vožnje, ki vsebuje tudi prvine varčne vožnje, pravijo: »Vozniki pogosto menjamo prestave ali pa celo vozimo v previsokih vrtljajih, v mestih premočno pospešujemo in pri (ponavadi prepoznem) zaviranju premalokrat uporabljamo zaviralni učinek motorja, namesto tega se obesimo na zavore, ki se zato hitreje obrabijo. Posledica takšne vožnje so visoki stroški, živčnost za voznika, sopotnikov in drugih udeležencev in seveda nevarnosti, ki jih s takim ravnanjem ustvarjamo na cesti.

NPV-Vransko-mm.1409852033.jpg.o.600px.jpg
Ekipa projekta Najboljši poslovni voznik (z leve) Polona Koštomaj (Finance), Špela Prislan (Opel) ob oplu insignii, ki bo tekmovalce postavila pred izziv parkiranja, ter Brane Legan (inštruktor varne vožnje AMZS), Miloš Milač (Finance) in Tomaž Lampret (Finance) ob oplu astri 1.6 CDTI, s katero bodo tekmovalci na 60-kilometrski preizkušnji lovili tovarniško povprečno porabo 3,9 litra.

Kako pa lahko z veščinami vožnje prihranimo denar, kako zmanjšamo tveganja in kako izkoristimo tehniko, ki jo ponujajo sodobni avtomobili? Inštruktorji svetujejo:

1. Takoj, ko zaženete motor, odpeljite. Ne ogrevajte motorja na mestu.

2. Vozite umirjeno, upoštevajte varnostno razdaljo in predvidevajte potek vožnje.

3. Preverite tlak v pnevmatikah - priporočljivo ga je preverjati vsaj enkrat na mesec (v hladnih pnevmatikah). Z 0,5 bara premalo napolnjenimi pnevmatikami porabite najmanj pet odstotkov več goriva.

4. Prva prestava se uporablja v običajnih razmerah samo za premik vozila. Takoj, ko prevozimo dolžino vozila, prestavimo v višjo prestavo, kar pomeni pri dizelskih motorjih pri približno 1.500 vrtljajih ter pri bencinskih motorjih pri 2.500 vrtljajih (odvisno od navora posameznega vozila). Pri menjavanju prestav navzgor ali navzdol lahko preskočimo prestave tako, da menjamo na primer iz četrte v šesto prestavo ali obrnjeno. Vožnja v visokih vrtljajih lahko povzroči tudi do 45 odstotkov večjo porabo goriva.

5. Pravilna uporaba klimatske naprave lahko zmanjša porabo goriva za 20 odstotkov ali več, še posebno v mestnem počasnem prometu. Nikoli ne imejte prižgane klime pri odprtih oknih, vozilo prezračite pred odhodom na pot.

6. Uporabljajte tempomat, porabo goriva tako zmanjšamo do pet odstotkov.

7. Motor ugašamo vedno, kadar stojimo več kot minuto, če seveda tega ne počne sam z vklopljenim sistemom start & stop.

8. Odstranite prtljažnike in nepotrebno prtljago. Strešni prtljažnik poveča porabo goriva za 10 odstotkov, zato ga odstranimo takoj, ko ga ne potrebujemo več.

9. Redno servisiranje vozila lahko pripomore k zmanjšanju porabe goriva od pet do 20 odstotkov.

10. Izogibajte se velikim hitrostim in pospešujte postopno - vedno, ko dodajamo plin, povečujemo porabo goriva. Upoštevajte omejitev hitrosti, s tem lahko rešite kakšno življenje ter prihranite gorivo.

legan-brane01-be.1409852035.jpg.o.600px.jpg
»Vozniki pogosto menjamo prestave ali pa celo vozimo v previsokih vrtljajih, v mestih premočno pospešujemo in pri zaviranju premalokrat uporabljamo zaviralni učinek motorja,« pravi inštruktor varne vožnje Brane Legan.

Prvi pogoj za ugodno porabo je izbira varčnega avtomobila, ne nujno dizelskega, če opravljate kratke vožnje in na leto prevozite malo kilometrov. Varčna in varna vožnja pa ob tem ni tako preprosta, kot se zdi iz prej navedenih pravil, pravijo inštruktorji in svetujejo obisk tečaja. Dokaz za učinkovitost tovrstnega tečaja, ki ga pri nas izvaja več organizacij, je slovenska podružnica Coca-Cole. Ta je svoje zaposlene napotila na učne ure v Center varne vožnje na Vransko, z več kot sto službenimi vozili. Posledica njihovega na novo pridobljenega znanja pa je bil letni prihranek pri stroških goriva za kar 14 tisoč evrov.

Tovarniške obljube so nerealne

Kljub doslednemu upoštevanju prej zapisanih pravil boste težko dosegli tovarniško obljubljene porabe goriva, ker so te izmerjene v idealnih razmerah med štirimi stenami laboratorijev, proizvajalci pa pri meritvah uporabljajo tudi nekatere trike, s katerimi znižujejo vrednosti, zapisane v katalogih. Več o trikih in razlikah med uradno in realno porabo v članku »Žeja avtov do polovico večja od obljub« v Finance Weekendu. Inštruktorji varne vožnje pa so prepričani, da se lahko obljubam tovarn približamo na šest do devet odstotkov, kar je tudi dober rezultat.

Terenci niso le za asfalt

Športni terenci tudi na našem trgu pomenijo že desetino prodaje, okoli tretjina jih je opremljena s štirikolesnim pogonom, torej je vsak 30. nov avto primeren tudi za zelo slabe razmere na cesti. Zakaj se potem vozijo le po cestah? Stvar trenda, pravijo prodajalci in kupci, ki so se v orjake na visokih nogah zaljubili na prvi pogled, pritegnejo jih zaradi visokega položaja za volanom, preglednosti in le namišljene varnosti. Športni terenci niso nič varnejši na preizkusnih trkih, v povprečju imajo celo slabše ocene, saj mora pločevina pri trku zadržati večjo kinetično energijo. Vseeno pa je njihova uporabna vrednost precej višja, kot jo znamo izkoristiti vozniki. Večja oddaljenost od tal in štirikolesni pogon kljub pomanjkanju zapor diferenciala in reduktorja, te sisteme imajo pravi kleni terenci, nas na cesti in na slabših terenih lahko pogosto rešita. Pri tem pa je treba upoštevati nekaj pravil, ki veljajo za vožnjo v slabih razmerah.

1. Prvi pogoj je dobra obutev, slabe pnevmatike s premalo profila in previsoko starostjo bodo izničile štirikolesni pogon.

2. Pravila terenske vožnje velevajo počasno vzpenjanje prek kucljev, vzpetin in drugih ovir. Če je treba, znižajte tlak v pnevmatikah, tako boste izboljšali oprijem pri vožnji navkreber in pri spustih.

3.Preden pa se podate prek ovir, preglejte cestišče ali teren, na katerega se podajate. Ta lahko skriva ovire, ki bodo prevelike tudi za pravega terenca.

4. Če terenec zmore vzpon, ni nujno, da bo šlo tako preprosto tudi po strmini navzdol. Večina sodobnih terencev ima elektronsko nadzorovan spust po strmini, uporabite ga.

5. Pri zaviranju se zavedajte večje teže vozila, zavirajte z motorjem in, če to ni dovolj, dodajajte zavoro. Predvsem pa predvidite situacijo pred vami in zavirajte pravočasno.

Slovenci zgolj povprečni za volanom

In kako spretni smo Slovenci za volanom? »Povprečni,« pravijo inštruktorji. Z varčno vožnjo se ne obremenjujemo kaj dosti, kar je razvidno iz sloga vožnje večine naših voznikov, s tem pa zanemarjamo možnosti prihrankov, ki jih preudarnejša vožnja lahko prinese. Po raziskavah lahko z upoštevanjem pravil varčne vožnje porabo goriva zmanjšamo za osem ali več odstotkov, stroške vzdrževanja in odsotnost zaposlenih do 45 odstotkov, hrup do 32-krat, možnost nesreč pa do 40 odstotkov. Globalen prihranek, ki ga je izračunala evropska ustanova za spremembe podnebja (European Climate Change Programme), pa sega do 50 milijonov ton izpustov ogljikovega dioksida oziroma 20 tisoč milijard evrov na leto.

Prijavite svojo ekipo!

Spretnost za volanom, na cesti in terenu, poznavanje cestnoprometnih predpisov (CPP), varna in varčna vožnja, ki prinaša velike prihranke in hitre odzive v kritičnih situacijah. Vsa ta znanja določajo dobre voznike, mi iščemo najboljše! Prijavite svojo ekipo in preverite oziroma dopolnite svoje veščine v okviru ene od štirih delavnic našega projekta Najboljši poslovni vozniki, ki bo potekal pod vodstvom inštruktorjev v nadzorovanih razmerah Centra varne vožnje na Vranskem. Prvi preizkus bo že 11. septembra, zadnji pa 23. oktobra. Z malim oplom adamom se boste pomerili v slalomu, astre z novim dizelskim motorjem 1.6 CDTI bodo izzivale na 60-kilometrski preizkušnji varčne vožnje, antare boste pognali po terenskem poligonu, poslovno insignio boste s čim manj potezami odpeljali z ozkega parkirišča, družinsko zafiro tourer pa boste natovarjali s prtljago.

Zmagovalna ekipa bo nagrajena z dvodnevno šolo zimske vožnje v avstrijskih Alpah v vrednosti štiri tisoč evrov.

Prijave in dodatne informacije:

Tomaž Lampret, tomaz.lampret@finance.si ,

01 30 91 516 ali na [avto.finance.si]

poligon-vozni-park.1409852034.jpg.o.600px.jpg
Risba petih preizkušenj projekta Najboljši poslovni vozniki v Centru varne vožnje na Vranskem. Prvih sedem ekip bo svoje veščine dokazovalo že prihodnji četrtek.

1. Ekipe bodo pokazale znanje pravilne namestitve sedeža in volana, pripele otroške sedeže, varno naložile prtljažnik ...

2. Tekma v varčni vožnji z omejenim časom; 60 kilometrov avtoceste, podeželja in mesta

3. S poslovno limuzino s čim manj manevri ter ob pomoči vzvratne kamere in parkirnih tipal z improviziranega parkirišča.

4. Spretnostna vožnja oziroma slalom

5. S športnim terencem natančno in brez spodrsljajev po blatu, vzpetinah in spustih terenskega poligona

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

26.10.2015
FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 5

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let 3

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.