Le redkim mimoidočim in voznikom po slovenski prestolnici je bilo danes jasno, kaj jim je prekrižalo pot. Nejeverno so gledali, se spraševali, kakšno čudo je to, fotografirali posebneža in vse skupaj pospremili s pozitivnimi komentarji in tudi komplimenti.
"Kako je luštkan," smo tako ujeli od skupine deklet ob Slovenski cesti, fantje so ob tem prisluhnili in presenečeno ugotovili, da prav nič ne slišijo (twizy lahko na ukaz piska in s tem opozori nase). Trije so se takoj sporekli, ali ga lahko voziš brez izpita za avto (šibkejšega lahko), starejši so še enkrat preverili, ali imajo nataknjena očala, iz lokalov so nas spremljali radovedni pogledi in vnemale so se številne razprave glede "vesoljca".
Kaj sploh je to hecno čudo, kako hiter je (dovolj), koliko prostora ima... Da, električni inovativni štirikolesnik Renault twizy je danes osupnil del glavnega mesta, prejel številne simpatije mlajših in starejših, med drugim tudi voznika prav tako električnega Kavalirja in predvsem "potipal teren".
Renault danes na izbranih trgih ponuja tri električna vozila, ki vsako v svojem segmentu izpolnjuje potrebe po čisti, tihi in okolju prijazni vožnji v mestnem in primestnem prometu. Med njimi je tudi simpatični in futuristični twizy, ki je bil razvit izključno kot električno vozilo, oblikovalsko naprednost pa je dokazal tudi s prejemom nagrade Red Dot.
Twizy je sicer že stari znanec elektro sveta, saj so ga predstavili pred dvema letoma. Inovativen štirikolesnik skuša svet urbane mobilnosti prevetriti predvsem s svojo predrznostjo in hkrati ponuja rešitev, ki v mestu uspešno nadomešča motorna kolesa. V nasprotju z njimi ob futurističnem in dinamičnem videzu zagotavlja še večjo raven varnosti in udobja (dobra zaščita pred vremenskimi vplivi, štiri kolesa za več stabilnosti, v različici cargo prevoz do 80 kg tovora ali dodatne osebe - ta sedi za voznikom), motor zanj pa je plod znanja slovenskega podjetja Letrika. (več v prihodnjih dneh)
Štirikolesni twizy je sicer na voljo z dvema elektromotorjema. Twizy 45 (7.090 evrov) omogoča vožnjo brez izpita za avto, saj ima moč omejeno na štiri kilovate (pet konjev), hitrost pa na 45 km/h. V močnejši izvedbi (7.790 evrov) ima twizy 13 kilovatov (17 konjev) ter največjo hitrost 80 km/h. Slednjo doseže brez večjih težav, niti za trenutek pa se v prometu nismo počutili kot ovira pač pa smo brez težav vozili z običajnim prometnim tokom po Ljubljani.
Z enim polnjenjem bi sicer lahko prevozili od 50 do sto kilometrov (bolj realno 50 do 80 km), odvisno od vremenskih razmer in načina vožnje. Kot cargo je primeren za hitro mestno dostavo manjših predmetov, dvosedežna različica pa je primerna za osebno rabo, kjer se zaradi ozkosti in okretnosti lažje prebijaš skozi mestno gnečo.
Cene za Slovenijo sicer še niso znane, nekaj težav zastopniku povzroča tudi Renaultova politika najema baterij. Kupec vozila namreč mesečno plačuje nadomestilo za uporabo baterije - v tujini za twizyja 50 evrov - s tem se zniža nabavna cena vozila, hkrati odpadejo vse skrbi z vzdrževanjem in zamenjavo baterije.