Vse to je mercedes-benz GLA, mali športni terenec, ki zna nagovarjati čustva kupcev, se prikupiti in prepričati. Samozavest kaže s ceno, brez dodatkov stane 38, z njimi celo 54 tisoč evrov.
Res je, cena je nora, a nič bolj kot pri prestižnih tekmecih BMW X1, audi Q3 in range rover evoque, ki, napolnjeni z opremo, hitro presežejo mejo 50 tisočakov. A GLA nismo gledali skozi prizmo testne opreme, za povsem solidno opremljenega GLA 220 CDI 4matic boste odšteli 38 tisočakov, za GLA 200 CDI s prednjim pogonom, šibkejšim dizlom in odštetim popustom pa manj kot 30 tisočakov. Številke seveda niso majhne, nikakor pa niso več nore, kot se zdijo pri testnem GLA.
Mercedes prvi med majhnimi in dragimi
Oznaka SUV (športni terenec) in prestižno ime Mercedes-Benz že v osnovi sporočata, da bo nakup drag in, merjeno z metrom prostora in opreme, precej neugoden. Za tiste, ki se tega zavedate in to sprejemate, je tale GLA ena bolj posrečenih izbir tega razreda, hkrati se je vsaj nam zdel tudi najboljši derivat Mercedes-Benzove kompaktne družine. Ta je, mimogrede, zelo uspešna. V prvem četrtletju letos je v Evropi našla že 146 tisoč kupcev, več kot Audi z modelom A3, BMW s serijo 1 in 2 ter Volvo z V40.
Najbolj posrečeni član družine
37.900
evrov je redna cena mercedes-benza GLA 220 CDI 4matic.
8,3
sekunde do sto kilometrov na uro potrebuje GLA 220 CDI s 125 kilovati, povprečna poraba na preizkusu je bila 6,5 litra.
4,42
metra je dolg GLA, od tal je dvignjen 14 centimetrov.
Da GLA z drugimi avti te znamke in razreda druži skupni jezik, je hitro jasno. A vseeno, GLA ni le dvignjen A in, bog ne daj, bolj robusten B. Spredaj je precej bolj izrazit, zadaj mišičast, v celoti pa bolj čokat kot manjši A. Dolg je 4,42 metra, širok 1,8 in visok le 1,5 metra, od tal pa je karoserija oddaljena samo 14 centimetrov, od tri do šest manj kot pri kompaktnih tekmecih. Snovalcem je bilo jasno, da se bo GLA vozil predvsem po asfaltu - tu se večinoma znajde zelo dobro. Podvozje je posrečena zmes čvrstosti in še dovolj udobnega blaženja, volan je lahkoten in srednje natančen, lega zanesljiva in nič terensko okorna, 2,1-litrski turbodizel s 125 kilovati, ki je povezan z mehko sedemstopenjsko avtomatiko, pa GLA omogoča odlične zmogljivosti. Od živahnih pospeškov v dobrih osmih sekundah do sto kilometrov na uro, zelo dobre prožnosti iz nizkih vrtljajev in ugodne 6,5-litrske porabe goriva, le motorni ropot starega stroja je kljub dobri zvočni zatesnitvi pregrob in preveč slišen, nič prestižen torej.
Vse za voznika, manj za druge
V kabini je GLA takšen kot A, le bolj zračen in s prijetno dvignjenimi prednjimi sedeži. Ti so odlični - udobni in dobro oprijemljivi, če kupec zanje doplača. Položaj za volanom je brezhiben, dovolj je predalov za drobnarije, prijetno malo pa stikal, saj so ukazi skriti na osrednjem informacijskem zaslonu. V zadnjem delu je ugodja manj, klop je še za silo dovolj prostorna za dva odrasla, prtljažnik s 421 oziroma 480 litri (ob bolj pokončno postavljenem naslonu zadnje klopi) pa je že precej skromen. Pohvalna pa je varnostna oprema, vključno z odlično delujočim sistemom za zaviranje v sili in opozorilnikom za prekratko varnostno razdaljo. Dobra je tudi prilagodljivost, podiranje zadnje klopi prtljažnik poveča na 1.235 litrov, zloženo naslonjalo prednjega desnega sedeža pa naredi prostor tudi za 2,5 metra dolgo desko.
Na teren s terenskim paketom
Teren? GLA ima sicer dober elektronsko uravnavan štirikolesni pogon, a na terenu se bo avtomobil izkazal šele s terenskim paketom, ki ponuja štiri centimetre večjo oddaljenost od tal, sistem DSR za nadzor spusta in zanimiv dodatek - terensko aplikacijo, ki omogoča spremljanje bočnega in prečnega naklona ter podatkov s kompasa.
Foto: Miloš Milač