Nizozemci so statistično najvišji ljudje na svetu, moški v višino v povprečju merijo 1,85 metra. Za pravice najvišjih med njimi se bori celo aktivistična skupina, vhodna vrata vladne palače pa so zanje doslej že nekajkrat povišali. "Velikost je lahko ovira," pa so doslej trdili po telesni višini precej skromnejši Korejci, ki so se v zadnjih nekaj desetletjih specializirali predvsem v snovanju majhnih avtomobilov in tudi, večinoma manjših in srednjevelikih, športnih terencev.
Z dobro prodajo so prišle večje ambicije, Hyundai in Kia sta že zdavnaj posegla med velike po številu izdelanih avtov (korejski proizvajalec, ki si lasti obe znamki) je peti največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Leta 2012 je prodal 7,12 milijona avtomobilov obeh znamk, lani že 7,31 milijona. Spodbudni rezultati so Korejce pognali med velike tudi po merah, eden od teh velikanov pa je hyundai grand santa fe - 4,92 metra dolg športni terenec, zaradi katerega bodo morali kupci zvesti tej znamki podaljšati garažo ali nadstrešek in se ponovno učiti parkiranja.
V družbi velikih z merami in opremo, a ne s ceno in prestižem
Ob tem se bodo na semaforjih ponosno postavili ob bok prestižnih in večinoma bolj zmogljivih imenitnih Nemcev BMW X5, mercedes-benza ML, range roverja sport in lexusa RX, še posebej zaradi kupčije, ki so jo sklenili. Z nakupom granda se bodo namreč vsaj po merah pripeljali v razred velikih, ne da bi za to plačali prestižno premijo. Osnovni grand santa fe 2.2 CRDi limited namreč stane natanko 50 tisoč evrov, prek 20 tisoč evrov manj od primerljivih prestižnih Nemcev. Za ta denar pa ponuja šest sedežev z razporeditvijo 2+2+2 ali sedem s trisedežno srednjo klopjo, 634 (v primeru, da je tretja vrsta sedežev zložena) do 1.842 litrski prtljažnik in 609 kilogramov dovoljene obtežitve, serijski samodejni šeststopenjski menjalnik, elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon, le najzmogljivejši dizel v ponudbi - 2.2 litrski CRDi s 145 kilovati in 436 nevtonmetri navora, petletno garancijo in bogato opremo.
Najverjetneje ostaja v znanem revirju
Lovišče velikega santa feja pa ni enako tistemu, kjer kupce pleni nemška prestižna druščina v zasedbi največjih X5, ML in Q7, še manj pa porsche cayenne. Morda pa se tudi motimo, več bo pokazal trg. Naravno se namreč zdi, da bo Korejec nagovarjal kupce, ki so že doslej posegali po njegovi krajši različici in tekmecih s korejskim, japonskim, morda švedskim in ameriških poreklom ter osnovnih različicah volkswagna touarega.
Foto: Miha Pečoler