Avto

Skromnost v imenu napredka, a ne v orjaku X5

BMW X5 25d Xdrive; velikan z dvolitrskim turbodizlom, ki za 4.600 prihranka v primerjavi s trilitrskim strojem prinaša manj plusov kot minusov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.08.2014 11:17
Čas branja: 3 min

Ko je mercedes-benz v razred M vgradil 2,1 litrski štirivaljni turbodizel s skromno porabo in vseeno zadovoljivimi zmogljivostmi, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo za podobno potezo odločil še bavarski BMW. Bavarski velikan je sodoben in glede na prostornino zelo zmogljiv dvolitrski štirivaljni turbodizel dobil v tretji generaciji. A teža pri X5 zahteva visok davek, prednosti pred večjim trilitrskim turbodizlom so precej redkejše od slabosti.

P6020199.1408819441.JPG.n.600px.jpg
Tudi velikan BMW X5 ni ušel trendom prostorninsko skromnejših motorjev. Na dnu ponudbe v različici 25d je dvolitrski štirivaljni turbodizel s 160 kilovati in 450 nevtonmetri navora. Številke, ki obetajo, a v praksi delujejo precej skromneje kot 190 kilovatov in 560 nevtonmetrov šestvaljnega turbodizla. Mali stroj v X5 25 xDrive stane 63.900 evrov, 4.600 manj kot X5 30d xDrive s šestvaljnikom.

S samim motorjem sicer ni ni prav nič narobe, prostorninski skromnež naravnost blesti v skoraj vseh tehničnih disciplinah, saj dvostopenjski turbo polnilnik (twin scroll) poskrbi za odzivnost v nižjih vrtljajih in moč v visokih. Štirivaljnik se tako brez zamud na dodajanje plina odziva že pod 1.500 vrtljajev in se s še večjim veseljem zavrti do bencinskih 5.500 vrtljajev. Deluje odlično, če nosi skromno težo, denimo v majhnem 325d. V 4,89 metra dolgem in 2,1 tone težkem X5 pa se pač znajde precej slabše kot večji trilitrski turbodizel s 190 kilovati. Razlog je v skromnejšem navoru, motor 25d ponuja 450 nevtonmetrov, 30d pa 560 nevtonmetrov. Izza volana pa je skromnost moč občutiti po precej skromnejši sapi pri pospeševanju (do stotice 25d potrebuje 8,2 sekunde, 30d pa 6,8 sekunde), manjši odločnosti ne glede na število motornih vrtljajev in pomanjkanju sunka, ki ga večji brat. Štirivaljnik ima tudi bolj skromen in manj prijeten zvok kot grmenje, ki ga ustvari šest valjev v 30d, a to je bilo pričakovano. Tekmec mercedes-benz ML 250 CDI je vsaj z vidika navora, ponuja ga 500 nevtonmetrov, odločnejši. Slabše kot BMW pa se izkaže pri končnih zmogljivostih in motornem ropotu.

P6020234.1408957145.JPG.o.600px.jpg
BMW X5 tudi v novi generaciji ponuja kompromis med cestnimi in terenskimi lastnostmi. Največ je pridobil pri varnosti, tehniki in uporabnosti kabine.

P6020253.1408957449.JPG.o.600px.jpg
Dvodelno odpiranje, 650 do 1870 litrov prostora ter uporabni predali pod dnom.

Z majhnim strojem v velikem Bavarcu ne bi bilo prav nič narobe, če bi štirivaljnik slabšo predstavo kompenziral z bistvenimi prednostmi pri ceni in porabi, pa jih ne. Že po tovarniških podatkih sta oba stroja zelo blizu, štirikolesno gnani X5 25d xDrive v povprečju porabi 5,8, šestvaljni 30d pa le deciliter več, kar pomeni da je podoben tudi njun ogljični odtis. BMW torej "downsizing" (zmanjševanje prostornine z namenom nižanja izpustov ogljikovega dioksida) torej ni uspel. Tudi v praksi sta imela oba podobno porabo, med osem in deset litrov. Ob visokih cenah obeh X5, 30d xDrive stane 68.500 evrov, 25d xDrive pa 63.900, 4.600 manj torej, pa je razlika med obema strojema premajhna.

P6020213.1408957600.JPG.o.600px.jpg
Urejena in bogato opremljena armaturna plošča, odlični (doplačljivi) sedeži in pripravna ročica hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

Če odmislimo primerjavo med strojema, pa lahko za štirivaljni X5 25d zapišemo, da ponuja povsem zadovoljive zmogljivosti. Kljub visoki teži nikakor ni podhranjen, moči je vseskozi dovolj za tekočo vožnjo, poln plin pomeni pospešek do stotice v 8,2 sekunde in največjo hitrost 220 kilometrov na uro. Druge lastnosti največjega člana družine X pa so večinoma pohvalne. Resno oblikovana, a kakovostno zasnovana potniška kabina ponuja vzorno ergonomijo, v zadku pa uporaben in prilagodljiv 650 litrski prtljažnik. Podvozje X5 skupaj z natančnim volanom in hitrim menjalnikom ponuja za ta razred izvrstne lastnosti na cesti in nekaj manj udobja pri blaženju cestnih lukenj. Štirikolesni pogon z elektronsko pametjo pa se znajde v vseh pogojih.

BMW X5 torej sodi med boljše izbire v tem razredu, a ne s skromnim štirivaljnim turbodizlom. Velikan zaživi šele s trilitrskim turbodizlom, doplačilo 4.600 evrov zanj pa raje kompenzirajte s kakšnim kosom dodatne opreme.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

09.01.2014
29.10.2013
FINANCE
Avto
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
Avto
AvtoJure Šujica Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami

Brezplačna storitev je porabnikom ponujala vpogled v stanje vozila ob uvozu, med drugim tudi podatek o tem, ali je bilo vozilo v trenutku uvoza poškodovano. Zakaj je bila storitev komaj dve leti po uvedbi odpravljena in kako lahko kupci pridejo do enakih oziroma bolj podrobnih podatkov?

FINANCE
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
Finance
PMI
Albina Kenda Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji

Po prvih ocenah je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI pokazala, da se je aprila evrsko gospodarstvo krepilo. Pogledali smo, kaj se skriva v podrobnostih.

FINANCE
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani!
Finance
jurij šimac
Jurij Šimac Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani!

Kako omejiti populistične nepremičninske ideje veseljakov iz Golobove vlade

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto
Finance
pokojnine
Lana Dakić Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 4

"40 let delovne dobe ostaja," je komentiral pokojninsko reformo minister za delo Luka Mesec, o drugih ukrepih ni hotel govoriti

FINANCE
Izberite pravega borznega posrednika
FINANCE
Okolje & energija
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaNataša Koražija Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1

Po podatkih MOPE so dobavitelji električne energije v letu 2023 prejeli 240 milijonov evrov subvencij, sveženj pomoči gospodarstvu pa je dosegel 395 milijonov evrov.

FINANCE
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah
Finance
NOVA PRAVILA ZA PODJETJA
Simona Toplak Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 4