Če vas vleče na dve kolesi, radi potujete in vam denar v življenju ne povzroča večjih preglavic, je ena izmed redkih, vsekakor pa boljših izbir BMW-jev potovalnik R 1200 RT. Tako je že 35 let, a stroj je na prag popolnosti zapeljal šele v zadnji generaciji, ki ponuja vrhunsko tehniko, udobje in mehkost, do zdaj neznačilno za boksarske bavarce.
Zanj boste sicer odšteli skoraj 18 za osnovnega oziroma skoraj 22 tisoč evrov za bogato opremljenega, a užitki in široka uporabnost, ki jo bavarski potovalnik ponuja vozniku in sopotniku, so skoraj brezmejni, predvsem pa precej bolj vsestranski kot pri kraljevskih potovalnikih, kot je K 1600 GTL ali Hondin gold wing. RT je namreč v zadnjih nekaj generacijah izgubil precej mase, letnik 2014 suh tehta 229, s tekočinami pa 259 kilogramov, kar je glede na velikost in opremo izjemen dosežek. Tudi v rokah je orjak precej lahkotnejši, kot dajejo slutiti 2,23-metrska dolžina, zajetna maska in vgrajeni kovčki. Tudi manj izkušen motorist bo prvotni strah v sedlu RT z višino sedeža od 750 do 840 milimetrov glede na nastavitev in različico hitro premagal.
Na dodatke se boste privajali dlje kot na vožnjo
Več časa pa bo potreboval za privajanje na vse dodatke, ki jih premore bavarec. Ne govorimo o sistemu ABS, ki je pri tej znamki že dolgo zapisan v genih in vsakič znova rešuje težje položaje na cesti, ampak o kupu elektronskih pripomočkov, ki jih motocikel ponuja v serijski in dodatni opremi. Denimo o pomočniku pri prestavljanju, ki dovoljuje sprehajanje med prestavami, to poteka gladko predvsem v zadnjih treh, brez vklopa sklopke, nastavitvah vzmetenja sistema ESA s pritiski tipke na krmilu kar med vožnjo, centralnem zaklepanju, ki zajema tudi kovčke, električno nastavljivem sprednjem vetrobranu, navigacijski napravi, izčrpnem potovalnem računalniku, samodejni zavori, ki jo vklopimo pri speljevanju v klanec z močnejšim stiskom sprednje zavore, in še bi lahko naštevali. Ko spoznate vse dodatke, ki jih ponuja RT, in se jih naučite uporabljati, bo vožnja prinesla zgolj užitke.
Boksar izgubil grobost, pridobil iskrost
Nov 1,2-litrski boksar z 92 kilovati (125 konjskimi močmi) v zadnji generaciji z vodno-oljno-zračnim hlajenjem ponuja hipne odzive na dodajanje plina, precej manj tresljajev kot v preteklosti ter zalogo moči in navora (pri šest tisoč vrtljajih ponuja avtomobilskih 125 newtonmetrov), ki zagotavlja dovolj sape tudi pri polno naloženem motociklu in športno ostrino ob polno priviti ročici plina. Nizko težišče bo voznika zvabilo tudi med zavoje, mu pomagalo pri manevriranju na mestu in pod bolj odločno roko dovolilo tudi bolj zahtevne manevre v mestih, kjer sicer kraljujejo lažji skuterji. RT in voznik ter sopotnik na širokem in udobnem zadnjem sedežu pa bodo najbolj uživali na dolgih popotovanjih po avtocesti, neskončnih podeželskih cestah z dolgimi zavoji, prazni jadranski magistrali in tudi na manj zahtevnih gorskih prelazih.
Zna več, kot si morda mislite
Ob tem boste, tudi ob bolj vnetem privijanju ročice plina, porabili le dobrih pet litrov bencina na sto kilometrov, s 25-litrsko posodo pa brez težav prevozili pot od Ljubljane do Münchna. V vseh primerih se izkaže vzmetenje, spredaj telelever s sredinskim blažilcem in vilicami, ki le vodijo kolo, in zadnjim paraleverjem, ki skupaj ponujata učinkovito blaženje cestnih lukenj in mirnost tudi ob bolj grobem zaviranju in pospeševanju. Zavore ponujajo izvrstne pojemke, predvsem pa mirnost motocikla ob bolj grobih manevrih in zelo natančno odmerjanje zavorne moči. Motocikel za življenje torej, če vam le ne pobere življenjskih prihrankov.
Foto: Jure Makovec