Avto

V odločnih rokah pleše kot baletka

Nekdaj robustni potovalnik R 1200 RT so Bavarci izpilili skoraj do popolnosti; mehak in močan motor, gora opreme, znane iz avtomobilskega sveta, in cena z dodatki skoraj 22 tisoč evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.08.2014 22:30
Čas branja: 2 min

bmw-motocikel-011-jm.1407959669.jpg.o.600px.jpg
BMW R 1200 RT, 2,23 metra dolg orjak, ki pod pločevino, plastiko in aluminijem skriva sodoben boksarski stroj, veliko sodobne tehnike, znane iz avtomobilskega sveta, in predvsem več lahkotnosti, kot bi mu jo pripisali na prvi pogled.

bmw-motocikel-001-jm.1407959667.jpg.o.600px.jpg

Če vas vleče na dve kolesi, radi potujete in vam denar v življenju ne povzroča večjih preglavic, je ena izmed redkih, vsekakor pa boljših izbir BMW-jev potovalnik R 1200 RT. Tako je že 35 let, a stroj je na prag popolnosti zapeljal šele v zadnji generaciji, ki ponuja vrhunsko tehniko, udobje in mehkost, do zdaj neznačilno za boksarske bavarce.

Zanj boste sicer odšteli skoraj 18 za osnovnega oziroma skoraj 22 tisoč evrov za bogato opremljenega, a užitki in široka uporabnost, ki jo bavarski potovalnik ponuja vozniku in sopotniku, so skoraj brezmejni, predvsem pa precej bolj vsestranski kot pri kraljevskih potovalnikih, kot je K 1600 GTL ali Hondin gold wing. RT je namreč v zadnjih nekaj generacijah izgubil precej mase, letnik 2014 suh tehta 229, s tekočinami pa 259 kilogramov, kar je glede na velikost in opremo izjemen dosežek. Tudi v rokah je orjak precej lahkotnejši, kot dajejo slutiti 2,23-metrska dolžina, zajetna maska in vgrajeni kovčki. Tudi manj izkušen motorist bo prvotni strah v sedlu RT z višino sedeža od 750 do 840 milimetrov glede na nastavitev in različico hitro premagal.

bmw-motocikel-010-jm.1407959668.jpg.o.600px.jpg
Klasika pri merilnikih, naprednost pri opremi, ki zajema tudi potovalni računalnik, elektronsko nastavljanje vzmetenja...

bmw-motocikel-004-jm.1407959670.jpg.o.600px.jpg
Kardan je izgubil grobost nekdanjih boksarskih RT, sedež ponuja kraljevsko udobje zanj in zanjo, kovčka pa je mogoče zakleniti s centralnim zaklepanjem.

Na dodatke se boste privajali dlje kot na vožnjo

Več časa pa bo potreboval za privajanje na vse dodatke, ki jih premore bavarec. Ne govorimo o sistemu ABS, ki je pri tej znamki že dolgo zapisan v genih in vsakič znova rešuje težje položaje na cesti, ampak o kupu elektronskih pripomočkov, ki jih motocikel ponuja v serijski in dodatni opremi. Denimo o pomočniku pri prestavljanju, ki dovoljuje sprehajanje med prestavami, to poteka gladko predvsem v zadnjih treh, brez vklopa sklopke, nastavitvah vzmetenja sistema ESA s pritiski tipke na krmilu kar med vožnjo, centralnem zaklepanju, ki zajema tudi kovčke, električno nastavljivem sprednjem vetrobranu, navigacijski napravi, izčrpnem potovalnem računalniku, samodejni zavori, ki jo vklopimo pri speljevanju v klanec z močnejšim stiskom sprednje zavore, in še bi lahko naštevali. Ko spoznate vse dodatke, ki jih ponuja RT, in se jih naučite uporabljati, bo vožnja prinesla zgolj užitke.

bmw-motocikel-012-jm.1407959671.jpg.o.600px.jpg

Boksar izgubil grobost, pridobil iskrost

Nov 1,2-litrski boksar z 92 kilovati (125 konjskimi močmi) v zadnji generaciji z vodno-oljno-zračnim hlajenjem ponuja hipne odzive na dodajanje plina, precej manj tresljajev kot v preteklosti ter zalogo moči in navora (pri šest tisoč vrtljajih ponuja avtomobilskih 125 newtonmetrov), ki zagotavlja dovolj sape tudi pri polno naloženem motociklu in športno ostrino ob polno priviti ročici plina. Nizko težišče bo voznika zvabilo tudi med zavoje, mu pomagalo pri manevriranju na mestu in pod bolj odločno roko dovolilo tudi bolj zahtevne manevre v mestih, kjer sicer kraljujejo lažji skuterji. RT in voznik ter sopotnik na širokem in udobnem zadnjem sedežu pa bodo najbolj uživali na dolgih popotovanjih po avtocesti, neskončnih podeželskih cestah z dolgimi zavoji, prazni jadranski magistrali in tudi na manj zahtevnih gorskih prelazih.

bmw-motocikel-006-jm.1407959672.jpg.o.600px.jpg

bmw-motocikel-005-jm.1407959673.jpg.o.600px.jpg

Zna več, kot si morda mislite

Ob tem boste, tudi ob bolj vnetem privijanju ročice plina, porabili le dobrih pet litrov bencina na sto kilometrov, s 25-litrsko posodo pa brez težav prevozili pot od Ljubljane do Münchna. V vseh primerih se izkaže vzmetenje, spredaj telelever s sredinskim blažilcem in vilicami, ki le vodijo kolo, in zadnjim paraleverjem, ki skupaj ponujata učinkovito blaženje cestnih lukenj in mirnost tudi ob bolj grobem zaviranju in pospeševanju. Zavore ponujajo izvrstne pojemke, predvsem pa mirnost motocikla ob bolj grobih manevrih in zelo natančno odmerjanje zavorne moči. Motocikel za življenje torej, če vam le ne pobere življenjskih prihrankov.

bmw-motocikel-009-jm.1407959674.jpg.o.600px.jpg

bmw-motocikel-007-jm.1407959675.jpg.o.600px.jpg

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 1

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.