Francoski PSA se trese že nekaj let; pot bi v nekaj točkah lahko opisali takole: upad prodaje, milijardne izgube, odpuščanje, odprodaja deleža kitajskemu Dongfengu, krčenje zalog in v prvem polletju prvi dobiček avtomobilske enote po treh letih. Novi šef PSA, sem sodita Peugeot in Citroën, Carlos Tavares je ugriznil v kislo jabolko in proizvajalca z različnimi ukrepi usmeril nazaj v dobičkonosnost. Ukrepi pa niso vse, osnova za dober posel so dobri avtomobili, novi 308 SW pa je odličen primer, da PSA vozi v pravo smer.
Novi peugeot 308 nas je navdušil že spomladi ob ocenjevanju kandidatov v izboru poslovni avto leta. Prepričal je tudi bralce Financ in na koncu osvojil lovoriko službeni avto leta. Izkazal se je z lahko gradnjo, od predhodnika je lažji do 140 kilogramov, udobjem, tihimi in varčnimi motorji, ugodnimi cenami in nekaj posebnostmi, denimo zanimivo zasnovo armaturne plošče, ukazi na dotik in posledično čisto sredinsko konzolo z malo stikali. Zamerili pa smo mu prostorsko utesnjenost na zadnji klopi in premalo natančen volan. Vse to ima tudi karavanski 308 SW, dodaja pa enega največjih in uporabnih prtljažnikov v tem razredum, zanimiv 1,2 litrski turbo bencinski motor in pošteno ceno 18.450 evrov za najbogatejši paket allure.
Podaljšan zadek 308 prinaša skladne poteze in dodatnih 33 centimetrov, skupaj 458, in zgolj 22 centimetrov daljši previs prek zadnjih koles. Za 11 centimetrov na 2,73 metra je namreč zrasla tudi medosna razdalja, ta je sedaj ena daljših v tem razredu. Bistvo karavanov pa že dolgo ni le njihova prostornost, vsekakor pa je dobro, da so litri v zadku številčni in uporabni. Peugeot 308 SW ponuja oboje, v osnovi zadek sprejme 556 litrov prtljage, pod prtljažnik dnom pa majhni prostorčki prinesejo še dodatnih 54 litrov, skupaj torej rekordnih 610 litrov brez podiranja zadnje klopi. Zadnja vrata na široko odpirajo lepo obdelan prtljažni del, prtljago lahko naložite pod dno ali nanj. Da ostane na svojem mestu, pa poskrbijo snemljivi kavlji, vodila in drsniki. Pogrešali smo le mrežico med streho in naslonjali zadnjih sedežev. Kratek poteg ročice zadnjo klop zloži v ravno dno, prostornina zadka pa naraste na 1.660 litrov, kar je eden najboljših rezultatov v tem razredu, litri pa bi morali zadoščati tudi popotnikom z velikimi količinami športne opreme, kovčkov in drugih drobnarij.
Izza volana je, razen daljšega zadka pri parkiranju, vse že znano, dokler ne zaženete motorja. Soliden 1,6 litrski štirivaljni turbo je v sredini ponudbe zamenjal le 1,2 litrski trivaljni turbo bencinar, ki s pomočjo vbrizga goriva in visokega polnilnega tlaka izdiha celih 96 kilovatov oziroma 130 konjskih moči in visokih 230 nevtonmetrov navora, ki se zbudijo že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Mali stroj je dobrovoljen in večinoma navdušujoč. Le 1.265 kilogramov težak karavan poganja z lahkoto in se dovolj odločno odziva že v globinah motornih vrtljajev. Voznik kljub dolgim prestavnim razmerjem hitro lahko zatakne peto ali šesto prestavo in se lahkotno vozi z dva tisoč vrtljaji v minuti, v tem primeru pa stroj pije le dobrih pet litrov bencina na sto kilometrov (tovarniško povprečje je 4,7 litra). Obtežen avto, klanec ali preprosto hitrejši tempo pa zahteva težjo nogo; motor pri štirih tisočakih dobi dodaten zagon in zanimiv, vselej zelo tih, trivaljni zvok. Poraba raste premosorazmerno s težo desne noge, tudi deset litrov ni težko doseči in preseči. A zaradi zadostne zaloge moči in navora, brez težav dosegate povprečje med sedem in 7,5 litra.
Motorno melodijo je moč okrepiti s pritiskom tipke sport, ta sočasno obarva merilnike v rdeče, otrdi volan in izboljša odzivnost stopalke plina. Med merilkoma hitrosti in vrtljajev pa se sproti riše graf trenutne izrabe moči, polnilnega tlaka v turbo polnilniku in navora. Zanimiv dodatek dinamičnemu 308 dobro pristoji, nikakor pa ne zmore izboljšati natančnosti volana, niti ne posega v čvrstost blaženja, ki ostaja kompromis med športnostjo in udobjem.
Preizkusni 308 SW je bil opremljen z najbogatejšim paketom opreme allure, ki poleg varnosti, klimatske naprave in elektrike za stekla in ključavnico prinaša še LED prednje žaromete in osvetlitev v kabini, 16 palčna alumijasta kolesa, parkirne senzorje, električno parkirno zavoro, kamero za vzvratno vožnjo, aluminijaste strešne nosilce, kromirane dodatke, že omenjena vodila v prtljažniku s kavlji za pripenjanje in boljše tkanine na sedežih, prednja dva imata tudi ojačano bočno oporo. Z odštetimi popusti takšen 308 SW stane 18.450 evrov; veliko avta za odštet denar.
Foto: Miloš Milač