Avto

Vožnja proti dobičku

Peugeot 308 SW allure e-THP 130 stop&start: Nadgradnja odličnega peugeota 308 z velikim prtljažnikom in sodobnim trivaljnim turbo motorjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.08.2014 15:40
Čas branja: 3 min

Francoski PSA se trese že nekaj let; pot bi v nekaj točkah lahko opisali takole: upad prodaje, milijardne izgube, odpuščanje, odprodaja deleža kitajskemu Dongfengu, krčenje zalog in v prvem polletju prvi dobiček avtomobilske enote po treh letih. Novi šef PSA, sem sodita Peugeot in Citroën, Carlos Tavares je ugriznil v kislo jabolko in proizvajalca z različnimi ukrepi usmeril nazaj v dobičkonosnost. Ukrepi pa niso vse, osnova za dober posel so dobri avtomobili, novi 308 SW pa je odličen primer, da PSA vozi v pravo smer.

P7170945.1407762828.JPG.c.600px.jpg
Peugeot 308 SW: dodatnih 33 centimetrov dolžine, 11 centimetrov daljša medosna razdalja in še bolj skladen zadek kot pri kombilimuzinskem 308.

P7170984.1407762870.JPG.c.600px.jpg
Običajen pogled voznika na merilnike. Zasnova omogoča prijetno majhen volan; ta je lahkoten, a ne preveč natančen.

Novi peugeot 308 nas je navdušil že spomladi ob ocenjevanju kandidatov v izboru poslovni avto leta. Prepričal je tudi bralce Financ in na koncu osvojil lovoriko službeni avto leta. Izkazal se je z lahko gradnjo, od predhodnika je lažji do 140 kilogramov, udobjem, tihimi in varčnimi motorji, ugodnimi cenami in nekaj posebnostmi, denimo zanimivo zasnovo armaturne plošče, ukazi na dotik in posledično čisto sredinsko konzolo z malo stikali. Zamerili pa smo mu prostorsko utesnjenost na zadnji klopi in premalo natančen volan. Vse to ima tudi karavanski 308 SW, dodaja pa enega največjih in uporabnih prtljažnikov v tem razredum, zanimiv 1,2 litrski turbo bencinski motor in pošteno ceno 18.450 evrov za najbogatejši paket allure.

P7150924.1407763316.JPG.c.600px.jpg
Karavan kot se šika: ravno dno, od 556 do 1.660 litrov prostora in nizka nakladalna površina.

P7150933.1407763101.JPG.c.600px.jpg
Pod prtljažno dno gre še dodatnih 56 litrov drobnarij.

Podaljšan zadek 308 prinaša skladne poteze in dodatnih 33 centimetrov, skupaj 458, in zgolj 22 centimetrov daljši previs prek zadnjih koles. Za 11 centimetrov na 2,73 metra je namreč zrasla tudi medosna razdalja, ta je sedaj ena daljših v tem razredu. Bistvo karavanov pa že dolgo ni le njihova prostornost, vsekakor pa je dobro, da so litri v zadku številčni in uporabni. Peugeot 308 SW ponuja oboje, v osnovi zadek sprejme 556 litrov prtljage, pod prtljažnik dnom pa majhni prostorčki prinesejo še dodatnih 54 litrov, skupaj torej rekordnih 610 litrov brez podiranja zadnje klopi. Zadnja vrata na široko odpirajo lepo obdelan prtljažni del, prtljago lahko naložite pod dno ali nanj. Da ostane na svojem mestu, pa poskrbijo snemljivi kavlji, vodila in drsniki. Pogrešali smo le mrežico med streho in naslonjali zadnjih sedežev. Kratek poteg ročice zadnjo klop zloži v ravno dno, prostornina zadka pa naraste na 1.660 litrov, kar je eden najboljših rezultatov v tem razredu, litri pa bi morali zadoščati tudi popotnikom z velikimi količinami športne opreme, kovčkov in drugih drobnarij.

P7171065.1407763179.JPG.o.600px.jpg
Kakovostno izdelana in prečiščena armaturna plošča, udobni sedeži, veliko opreme v paketu allure.

Izza volana je, razen daljšega zadka pri parkiranju, vse že znano, dokler ne zaženete motorja. Soliden 1,6 litrski štirivaljni turbo je v sredini ponudbe zamenjal le 1,2 litrski trivaljni turbo bencinar, ki s pomočjo vbrizga goriva in visokega polnilnega tlaka izdiha celih 96 kilovatov oziroma 130 konjskih moči in visokih 230 nevtonmetrov navora, ki se zbudijo že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Mali stroj je dobrovoljen in večinoma navdušujoč. Le 1.265 kilogramov težak karavan poganja z lahkoto in se dovolj odločno odziva že v globinah motornih vrtljajev. Voznik kljub dolgim prestavnim razmerjem hitro lahko zatakne peto ali šesto prestavo in se lahkotno vozi z dva tisoč vrtljaji v minuti, v tem primeru pa stroj pije le dobrih pet litrov bencina na sto kilometrov (tovarniško povprečje je 4,7 litra). Obtežen avto, klanec ali preprosto hitrejši tempo pa zahteva težjo nogo; motor pri štirih tisočakih dobi dodaten zagon in zanimiv, vselej zelo tih, trivaljni zvok. Poraba raste premosorazmerno s težo desne noge, tudi deset litrov ni težko doseči in preseči. A zaradi zadostne zaloge moči in navora, brez težav dosegate povprečje med sedem in 7,5 litra.

P7171037.1407758420.JPG.c.600px.jpg
Tipka sport učvrsti volan, izboljša idzivnost pedala za plin, merilnike pa obarva v rdeče; med njima riše trenutno izrabo moči, navora in tlak v turbo polnilniku. Peugeotov trik, ki ne prinaša prednosti, slabosti pa tudi ne: igla na merilniku vrtljajev se pomika v levo.

Motorno melodijo je moč okrepiti s pritiskom tipke sport, ta sočasno obarva merilnike v rdeče, otrdi volan in izboljša odzivnost stopalke plina. Med merilkoma hitrosti in vrtljajev pa se sproti riše graf trenutne izrabe moči, polnilnega tlaka v turbo polnilniku in navora. Zanimiv dodatek dinamičnemu 308 dobro pristoji, nikakor pa ne zmore izboljšati natančnosti volana, niti ne posega v čvrstost blaženja, ki ostaja kompromis med športnostjo in udobjem.

P7171078.1407763274.JPG.o.600px.jpg

Preizkusni 308 SW je bil opremljen z najbogatejšim paketom opreme allure, ki poleg varnosti, klimatske naprave in elektrike za stekla in ključavnico prinaša še LED prednje žaromete in osvetlitev v kabini, 16 palčna alumijasta kolesa, parkirne senzorje, električno parkirno zavoro, kamero za vzvratno vožnjo, aluminijaste strešne nosilce, kromirane dodatke, že omenjena vodila v prtljažniku s kavlji za pripenjanje in boljše tkanine na sedežih, prednja dva imata tudi ojačano bočno oporo. Z odštetimi popusti takšen 308 SW stane 18.450 evrov; veliko avta za odštet denar.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

09.07.2014
05.06.2014
29.05.2014
07.04.2014
19.03.2014
04.03.2014
06.01.2014
20.12.2013
19.12.2013
19.12.2013
19.12.2013
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.