Avto

Naložba, boljša kot zlato

Kateri avto sedanjega časa bi lahko postal prihodnja avtomobilska klasika in se v prihodnosti pridružil tistim, ki so danes zaradi pedigreja in drugih čarov vredni milijone?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.08.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Creme de la creme za tiste s kot Tihi ocean globokimi žepi so avtomobilske klasike. Zanje ne obstaja tablica ali kaka čudežna formula, ki bi jim določala vrednost. Njihove cene večinoma določajo na dražbah, ki so postale najbolj priljubljeno in tudi najučinkovitejše prodajno orodje za avtomobile s pedigrejem. Gre za avtomobile, pri katerih na ceno ne vpliva zgolj starost, ampak tudi vpliv, ki so ga imeli v času nastanka oziroma obstoja. Njihova prava vrednost se pokaže šele čez desetletja, kot pri umetninah, ki so plod ustvarjanja slikarjev, pesnikov, kiparjev.

Indeks mednarodne organizacije za stare avtomobile (Historic Automobile Group International - HAGI, [www.historicautogroup.com] ) kaže, kako donosna naložba so lahko starodobniki. Glavni indeks HAGI TOP kaže gibanje cen 50 najbolj zaželenih klasičnih avtomobilov, denimo Daimlerjevih, Porschejevih ali Ferrarijevih. Od leta 1980 se je povprečno povzpel za 12,5 odstotka na leto. Nekaj podobnega je mogoče razbrati tudi iz indeksa cen starodobnikov združenja nemške avtomobilske industrije (DOX). Vanj se stekajo cene 88 klasikov iz sedmih držav.

Tako ne preseneča, da je ferrari 250 GTO, letnik 1963, letos lastnika našel za 37,6 milijona evrov, kar ga je uvrstilo v sam vrh najdražjih avtomobilov na svetu. So si bogati Italijani, Američani, Nemci, Francozi in še kdo pred dobrega pol stoletja mislili, da bi jim nakup tega modela v prihodnosti lahko navrgel milijone? Avtomobilske klasike so tako lepa priložnost tudi kot naložba. Tega se zaveda manjša skupina petičnih, ki raje kot na borzi, v nepremičninah ali zlatu jackpot iščejo med avtomobili sedanjosti.

Atraktiven, ekskluziven, močan, zvezdniški in seveda drag

Poznavalci avtomobilskih klasik so si danes skoraj edini: avto, ki naj bi lastniku naredil tudi finančno veselje, ob nakupu ne sme stati manj kot sto tisoč evrov. Šele pri tej ceni je namreč mogoče pričakovati povišanje vrednosti, ki bo prekosila tekoče stroške. Vozilo mora biti izdelano v omejeni seriji, vemo, ekskluzivnost veliko stane. Avto mora biti ob tem privlačen na pogled, hkrati mora ponujati prav posebne vozne užitke, seveda pa je pomembna tudi moč motorja. Za možne vire donosa danes namreč veljajo športni klasiki iz petdesetih in šestdesetih let. V preteklosti se je vrednost namreč povišala vozilom, ki so sodelovala na znanih tekmovanjih, na primer na 24 ur Le Mansa, ali pa so jih vozili znani dirkači, kot sta Stirling Moss in Juan Manuel Fangio.

Starostniku visoko vrednost danes dajejo znamka, ki sodi med najbolj občudovane na svetu, ekskluzivnost modela, vrednost pa mu dvigujejo tudi zvezdniški lastniki. Avtomobilske klasike je sicer nehvaležno ocenjevati zgolj po vplivu, ki so ga imele v času »regularnega obstoja«. Morda so bili pred svojim časom ali pa na trgu zaradi različnih vzrokov takrat zanje ni bilo dovolj zanimanja in razumevanja, prava vrednost umetnin na kolesih se bo tako pokazala šele čez desetletja. Sprehodimo se po izložbi morebitnih prihodnjih avtomobilskih klasik po izboru uredništva portala Inautonews.com.

ferrari-laFerrari-1.1407697014.jpg.o.600px.jpg

Laferrari

Pošast iz Maranella ima vse, kar mora imeti prihodnja avtomobilska klasika. Športnik presežkov bo narejen zgolj v 499 primerkih, ob tem gre za prvo Ferrarijevo hibridno superšportno vozilo, ki je hkrati tudi najhitrejše v zgodovini znamke. Danes stane več kot milijon evrov, kar je dodaten jeziček na tehtnici poviševanja vrednosti vozila v prihodnosti. Velikanska moč vozila delno prihaja iz motorja, ki poganja tudi druga vozila iz italijanske tovarne, torej iz 6,3-litrskega 12-valjnega motorja s 789 konji in 700 newtonmetri navora. Elektromotor doda še dobrih 161 konjev, skupna sistemska moč tako znaša občudovanja vrednih 960 konjev in ponuja 900 newtonmetrov navora. Laferrari do stotice potrebuje manj kot tri sekunde, najvišja hitrost pa presega 350 kilometrov na uro.

porsche918-spyder-bl.1407697015.jpg.o.600px.jpg
Porsche 918 Spyder Foto: Jason Alden/Bloomberg

Porsche 918 spyder

Ime ni bilo izbrano po naključju, ampak nam pove, koliko ekskluzivnih športnikov bodo naredili pri Porscheju. Ker ga poganja hibridni sklop, gre za neposrednega tekmeca prej omenjenemu ferrariju, hkrati pa je to tudi najhitrejše Porschejevo cestno vozilo v zgodovini. Posamezni primerek danes stane več kot 800 tisoč evrov, pod motornim pokrovom ponuja 4,6-litrski osemvaljni motor, ki zmore 608 konjev in 528 newtonmetrov navora. Roadster se ob tem ponaša z dvema elektromotorjema, ki mu dodata 279 konjev, skupna sistemska moč pa znaša 887 konjev ter ponuja impozantnih 1.275 newtonmetrov navora. Od nič do sto kilometrov na uro potrebuje 2,6 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi šele pri 345 kilometrih na uro.

mclaren-p1-x.1407697016.jpg.o.600px.jpg
McLaren P1

Mclaren P1

Segment hibridnih hipervozil bogati tudi britanski mclaren P1, ki je še bolj ekskluziven kot italijanski in nemški tekmec, saj je narejen v zgolj 375 primerkih. Duhovni naslednik modela F1 stane več kot 1,2 milijona evrov, pod motornim pokrovom ima enak 3,8-litrski osemvaljni biturbomotor kot model MP4-12C ali 650S, vendar so mu moč povečali na 727 konjev in 719 newtonmetrov navora. Za še več moči poskrbi elektromotor, ki doda 176 konjev in 260 newtonmetrov navora, skupna sistemska moč P1 tako znaša 890 konjev in 978 newtonmetrov navora. To je dovolj, da do stotice pospeši v 2,8 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 350 kilometrov na uro.

mercedes-g63-amg-6x6.1407697017.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6

Mercedes-benz G63 AMG 6 × 6

Terenski mastodont za skoraj pol milijona evrov ima veliko možnosti, da postane predmet poželenja avtomobilskih zbiralcev. Zdaj se zdi prevoz naokoli s šestimi kolesi nekaj posebnega, a v prihodnjih desetih letih bi lahko povsem običajen prizor postala bogata mamica, ki s podobnim šestkolesnim športnim terencem pelje otroka v vrtec ali šolo. Takrat se bodo vsi spominjali prvega - G63 AMG 6 x 6. Poganja ga 5,5-litrski osemvaljni biturbomotor s 544 konjskimi močmi in 758 newtonmetri navora, do stotice pa pospeši v sedmih sekundah. Pogon je prek sedemstopenjskega avtomatskega menjalnika speljan na vseh šest koles. Dodaten jeziček na tehtnici je tudi to, da jih bodo naredili zgolj sto, še posebej zaželen je v arabskih državah.

megane-rs275-trophy-xx.1407697019.jpg.o.600px.jpg
Renault megane RS 275 trophy Foto: Maground/prodigious 3d

Renault megane RS275 trophy

Za ljubitelje »hot hatchev«, superhitrih kombilimuzin, je to prava stvar. Gre za najhitrejši avto s pogonom na prednja kolesa, kar je dokazal tudi z rekordom na sloviti dirkalni stezi Nürburgring. Renault megane RS je že sam po sebi magnet za ljubitelje malih in hitrih avtov, v zadnji omejeni seriji pa dvolitrski štirivaljnik postreže z 275 konji in 360 newtonmetri navora - k zajetni moči pripomore tudi Akrapovičev izpušni sistem. S ceno 38 tisoč evrov se megane RS275 trophy sicer ne more primerjati z zgornjimi vozili, vendar je vseeno dober kandidat za morebitnega klasika prihodnosti. Na voljo je tudi pri nas, prodajali ga bodo v približno 20 državah, a le do prihodnje pomladi.

model-s-photo-gallery-10.1407697020.jpg.o.600px.jpg
Tesla model S

Tesla model S

Mnogi so mislili, da bo Toyotin prius postal zbirateljski model, vendar ni in njegova cena na trgu rabljenih vozil se znižuje. Več možnosti, da postane prihodnja avtomobilska klasika, pa ima njegov duhovni sorodnik, tesla model S. Ta ni tako zelo ekskluziven, saj množično nastaja v ZDA in na Nizozemskem, vendar pa tudi ni poceni. Stane približno sto tisoč evrov, glede na različico, ki si jo omislite (in davščine). Najmočnejšega teslo model S poganja zgolj električni motor, ki zmore 416 konjev in ponuja 600 newtonmetrov navora. Najmočnejša različica ima doseg okoli 500 kilometrov, kar je precej za luksuzno električno vozilo.

Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.07.2014
FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Avto
Filip Koren, Citroën: Prodaja avtov prek spleta je nehvaležna, prinese lahko velike izgube
Avto
AvtoMiloš Milač Filip Koren, Citroën: Prodaja avtov prek spleta je nehvaležna, prinese lahko velike izgube

Intervju s Filipom Korenom, direktorjem podjetja C Automobil Import, ki pri nas zastopa znamko Citroën

FINANCE
Topjob
Top službe – ERČS, Adria Mobil, Lek, Telekom Slovenije, Borzen, EY, Cosylab ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ERČS, Adria Mobil, Lek, Telekom Slovenije, Borzen, EY, Cosylab ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen
Finance
SIMONA TOPLAK
Simona Toplak 3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen 3

Kako je evropska komisija zašla od politike koristi za ljudi v ustvarjanje politike anksioznosti pri ljudeh.

FINANCE
Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo
Finance
GOSPODARSKE NAPOVEDI
Teja Grapulin Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo

Kljub slabim napovedim se je svetovno gospodarstvo izognilo recesiji, znižanje inflacije na ciljne ravni je še vedno prioriteta.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)