Creme de la creme za tiste s kot Tihi ocean globokimi žepi so avtomobilske klasike. Zanje ne obstaja tablica ali kaka čudežna formula, ki bi jim določala vrednost. Njihove cene večinoma določajo na dražbah, ki so postale najbolj priljubljeno in tudi najučinkovitejše prodajno orodje za avtomobile s pedigrejem. Gre za avtomobile, pri katerih na ceno ne vpliva zgolj starost, ampak tudi vpliv, ki so ga imeli v času nastanka oziroma obstoja. Njihova prava vrednost se pokaže šele čez desetletja, kot pri umetninah, ki so plod ustvarjanja slikarjev, pesnikov, kiparjev.
Tako ne preseneča, da je ferrari 250 GTO, letnik 1963, letos lastnika našel za 37,6 milijona evrov, kar ga je uvrstilo v sam vrh najdražjih avtomobilov na svetu. So si bogati Italijani, Američani, Nemci, Francozi in še kdo pred dobrega pol stoletja mislili, da bi jim nakup tega modela v prihodnosti lahko navrgel milijone? Avtomobilske klasike so tako lepa priložnost tudi kot naložba. Tega se zaveda manjša skupina petičnih, ki raje kot na borzi, v nepremičninah ali zlatu jackpot iščejo med avtomobili sedanjosti.
Atraktiven, ekskluziven, močan, zvezdniški in seveda drag
Poznavalci avtomobilskih klasik so si danes skoraj edini: avto, ki naj bi lastniku naredil tudi finančno veselje, ob nakupu ne sme stati manj kot sto tisoč evrov. Šele pri tej ceni je namreč mogoče pričakovati povišanje vrednosti, ki bo prekosila tekoče stroške. Vozilo mora biti izdelano v omejeni seriji, vemo, ekskluzivnost veliko stane. Avto mora biti ob tem privlačen na pogled, hkrati mora ponujati prav posebne vozne užitke, seveda pa je pomembna tudi moč motorja. Za možne vire donosa danes namreč veljajo športni klasiki iz petdesetih in šestdesetih let. V preteklosti se je vrednost namreč povišala vozilom, ki so sodelovala na znanih tekmovanjih, na primer na 24 ur Le Mansa, ali pa so jih vozili znani dirkači, kot sta Stirling Moss in Juan Manuel Fangio.
Starostniku visoko vrednost danes dajejo znamka, ki sodi med najbolj občudovane na svetu, ekskluzivnost modela, vrednost pa mu dvigujejo tudi zvezdniški lastniki. Avtomobilske klasike je sicer nehvaležno ocenjevati zgolj po vplivu, ki so ga imele v času »regularnega obstoja«. Morda so bili pred svojim časom ali pa na trgu zaradi različnih vzrokov takrat zanje ni bilo dovolj zanimanja in razumevanja, prava vrednost umetnin na kolesih se bo tako pokazala šele čez desetletja. Sprehodimo se po izložbi morebitnih prihodnjih avtomobilskih klasik po izboru uredništva portala Inautonews.com.
Laferrari
Pošast iz Maranella ima vse, kar mora imeti prihodnja avtomobilska klasika. Športnik presežkov bo narejen zgolj v 499 primerkih, ob tem gre za prvo Ferrarijevo hibridno superšportno vozilo, ki je hkrati tudi najhitrejše v zgodovini znamke. Danes stane več kot milijon evrov, kar je dodaten jeziček na tehtnici poviševanja vrednosti vozila v prihodnosti. Velikanska moč vozila delno prihaja iz motorja, ki poganja tudi druga vozila iz italijanske tovarne, torej iz 6,3-litrskega 12-valjnega motorja s 789 konji in 700 newtonmetri navora. Elektromotor doda še dobrih 161 konjev, skupna sistemska moč tako znaša občudovanja vrednih 960 konjev in ponuja 900 newtonmetrov navora. Laferrari do stotice potrebuje manj kot tri sekunde, najvišja hitrost pa presega 350 kilometrov na uro.
Porsche 918 spyder
Ime ni bilo izbrano po naključju, ampak nam pove, koliko ekskluzivnih športnikov bodo naredili pri Porscheju. Ker ga poganja hibridni sklop, gre za neposrednega tekmeca prej omenjenemu ferrariju, hkrati pa je to tudi najhitrejše Porschejevo cestno vozilo v zgodovini. Posamezni primerek danes stane več kot 800 tisoč evrov, pod motornim pokrovom ponuja 4,6-litrski osemvaljni motor, ki zmore 608 konjev in 528 newtonmetrov navora. Roadster se ob tem ponaša z dvema elektromotorjema, ki mu dodata 279 konjev, skupna sistemska moč pa znaša 887 konjev ter ponuja impozantnih 1.275 newtonmetrov navora. Od nič do sto kilometrov na uro potrebuje 2,6 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi šele pri 345 kilometrih na uro.
Mclaren P1
Segment hibridnih hipervozil bogati tudi britanski mclaren P1, ki je še bolj ekskluziven kot italijanski in nemški tekmec, saj je narejen v zgolj 375 primerkih. Duhovni naslednik modela F1 stane več kot 1,2 milijona evrov, pod motornim pokrovom ima enak 3,8-litrski osemvaljni biturbomotor kot model MP4-12C ali 650S, vendar so mu moč povečali na 727 konjev in 719 newtonmetrov navora. Za še več moči poskrbi elektromotor, ki doda 176 konjev in 260 newtonmetrov navora, skupna sistemska moč P1 tako znaša 890 konjev in 978 newtonmetrov navora. To je dovolj, da do stotice pospeši v 2,8 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 350 kilometrov na uro.
Mercedes-benz G63 AMG 6 × 6
Terenski mastodont za skoraj pol milijona evrov ima veliko možnosti, da postane predmet poželenja avtomobilskih zbiralcev. Zdaj se zdi prevoz naokoli s šestimi kolesi nekaj posebnega, a v prihodnjih desetih letih bi lahko povsem običajen prizor postala bogata mamica, ki s podobnim šestkolesnim športnim terencem pelje otroka v vrtec ali šolo. Takrat se bodo vsi spominjali prvega - G63 AMG 6 x 6. Poganja ga 5,5-litrski osemvaljni biturbomotor s 544 konjskimi močmi in 758 newtonmetri navora, do stotice pa pospeši v sedmih sekundah. Pogon je prek sedemstopenjskega avtomatskega menjalnika speljan na vseh šest koles. Dodaten jeziček na tehtnici je tudi to, da jih bodo naredili zgolj sto, še posebej zaželen je v arabskih državah.
Renault megane RS275 trophy
Za ljubitelje »hot hatchev«, superhitrih kombilimuzin, je to prava stvar. Gre za najhitrejši avto s pogonom na prednja kolesa, kar je dokazal tudi z rekordom na sloviti dirkalni stezi Nürburgring. Renault megane RS je že sam po sebi magnet za ljubitelje malih in hitrih avtov, v zadnji omejeni seriji pa dvolitrski štirivaljnik postreže z 275 konji in 360 newtonmetri navora - k zajetni moči pripomore tudi Akrapovičev izpušni sistem. S ceno 38 tisoč evrov se megane RS275 trophy sicer ne more primerjati z zgornjimi vozili, vendar je vseeno dober kandidat za morebitnega klasika prihodnosti. Na voljo je tudi pri nas, prodajali ga bodo v približno 20 državah, a le do prihodnje pomladi.
Tesla model S
Mnogi so mislili, da bo Toyotin prius postal zbirateljski model, vendar ni in njegova cena na trgu rabljenih vozil se znižuje. Več možnosti, da postane prihodnja avtomobilska klasika, pa ima njegov duhovni sorodnik, tesla model S. Ta ni tako zelo ekskluziven, saj množično nastaja v ZDA in na Nizozemskem, vendar pa tudi ni poceni. Stane približno sto tisoč evrov, glede na različico, ki si jo omislite (in davščine). Najmočnejšega teslo model S poganja zgolj električni motor, ki zmore 416 konjev in ponuja 600 newtonmetrov navora. Najmočnejša različica ima doseg okoli 500 kilometrov, kar je precej za luksuzno električno vozilo.
Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014