Twizy, kangoo Z. E., fluence Z. E. in zoe so Renaultova električna vozila, ki so se nas do zdaj vztrajno ogibala, a odslej je drugače. Po Sloveniji se bo namreč vsaj tri mesece vozila elegantna mestna električna igračka z imenom zoe.
Renaultova električna vozila pri nas uradno niso bila naprodaj, s slovensko tablico se tako morebiti ponašajo le takšna, ki so jih navdušenci na lastno pest pripeljali iz tujine - tak primer je limuzinski fluence Z. E. Z zoe se utegne spremeniti tudi to, saj odslej za najmanj tri mesece nosi glavno vlogo pri predstavitvenem projektu trajnostne mobilnosti, s katerim Francozi s pomočjo Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT) iščejo odgovor na vprašanje, ali se v Sloveniji že splača vložiti v električni avtomobil. Projekt bo z doseženimi rezultati namreč eden izmed pomembnih dejavnikov pri odločitvi Renaulta, da s svojimi električnimi avtomobili vstopi na slovenski trg v polnem obsegu s srednjeročnimi in dolgoročnimi poslovnimi cilji.
Ozaveščanje Slovencev o prednosti električne mobilnosti
S prenosom znanja, pridobljenega ob razvoju nizkoogljičnih in brezogljičnih tehnologij, bo CO NOT obveščal in ozaveščal slovensko javnost o prednostih električne mobilnosti - tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države kot doseganja okoljskih in podnebnih ciljev. Ob tem bodo preverjali tudi tržni potencial električne mobilnosti ter svetovali in podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji o smiselnosti zamenjave posameznih vozil z motorjem na notranje izgorevanje z vozili na električni pogon.
Potencial za učinkovitejše črpanje evropskih sredstev
Električna mobilnost v Sloveniji pa ne omogoča le doseganja okoljskih in klimatskih ciljev ter večanja energetske neodvisnosti države, marveč zagotavlja tudi številna delovna mesta; posebno pomembno je, da gre pri tem zlasti za taka z višjo dodano vrednostjo. Poleg velike makroekonomske vrednosti ima tudi velike možnosti za pametno specializacijo ter učinkovitejše črpanje evropskih sredstev.
Renault je mestno zoe predstavil leta 2013 kot prvi širšemu krogu kupcev cenovno dostopen električni avto za vsakdanjo rabo. V Angliji se prodaja za okoli 13.650 funtov, v Franciji za manj kot 16 tisoč evrov z vključeno subvencijo. Samostojnost avta naj bi teoretično znašala 210 kilometrov, v realnih razmerah na primeru primestne uporabe pa je mogoče prevoziti okoli 100 kilometrov v hladnem vremenu oziroma približno 145 kilometrov v zmernih pogojih. Za pogon zoe skrbi sinhroni električni motor, ki proizvede 65 kilovatov oziroma 89 konjskih moči in ponuja 220 newtonmetrov navora. Energijo črpa iz litij-ionske baterije zmogljivosti 22 kilovatnih ur, ki jo s hitrim polnjenjem lahko napolnimo v pol ure.