Avto

Poper za prave moške

Strupeni peugeot RCZ R že na pogled izžareva lepoto in moč, zato je všeč ženskam, druge vrline pravega »dedca« pa pokaže na cesti ali še raje na dirkališču; tam se omehčajo tudi moški

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.08.2014 02:25
Čas branja: 4 min

Pravi moški, če seveda vprašate ženske, je v resnici superjunak. Urejen, očarljiv, strasten, nežen, močan, zabaven in samozavesten. Skratka, zelo hud. Precej takšnih lastnosti smo zlahka našli pri sila privlačnem in že kar noro zmogljivem Peugeotovem športnem kupeju RCZ R, zato se kar sama ponuja ugotovitev - (tudi) to je avto za prave moške.

IMG_8364.20140807004048.jpg.c.960px.jpg

S športnimi kupeji za dva in prednjim pogonom je praviloma križ. Čeprav jih večinoma razganja od moči ter ob vrhunski tehniki in uživaških voznih lastnostih ponujajo še privlačno obliko, se jim moški praviloma ognejo in v njih pogosteje vidimo lep­ši spol. Še posebej, če avto športnim ambicijam in videzu navkljub deluje bolj nežno in (še) nima pravega imidža.

IMG_8804.20140807004303.jpg.c.960px.jpg

Peugeotov športni kupe RCZ je že tak, na oko sila podoben audiju TT ponuja zmogljive motorje in dobro tehniko, a moških ne prepriča kar tako. Morda bo s strupenim R kaj drugače, saj so s svojim znanjem in izkušnjami na pomoč priskočili mojstri iz dirkaškega oddelka ter kupcem ponudili najzmogljivejšega serijskega peugeota - RCZ R s 199 kilovati oziroma 270 konji.

IMG_8443.20140807002817.jpg.c.960px.jpg

IMG_8434.20140807004609.jpg.n.960px.jpg

IMG_8633.20140807012010.jpg.s.960px.jpg

Popopran že na pogled

RCZ R je v osnovi sicer podoben navadnim izpeljankam skupaj z oblikovno izjemno kupolasto dvojno usločeno streho, vendar že bežen pogled na 430 centimetrov dolg avto zazna dodatne začimbe. O divjem značaju pričajo velik in fiksen zadnji spojler, zajetni izpušni cevi ob straneh in večji, kar 380-milimetrski zavorni koluti z rdečimi čeljustmi Peugeota Sport.

IMG_9164.20140807020856.jpg.c.960px.jpg

Untitled

Kakor so dobro videti, tako tudi po večkratnih poskusih odlično ustavljajo okoli 1.300 kilogramov težko zverino. Ob tem je R za centimeter bliže tlom, spoznamo ga tudi po posebnih platiščih z vgravirano črko R ter enakimi črkami na maski in zadku pa eni izmed štirih posebnih barv - še posebej se mu poda rdeča, ki je krasila testni primerek.

Untitled.20140807002158.jpg.s.960px.jpg

Notranjost v znamenju usnja

V notranjosti najdemo usnjene, a premalo športne sedeže ter še vedno prevelik in spodaj prisekan usnjen volan. Tudi sicer v kabini prevladuje usnje, ozaljšano z rdečimi šivi. Namesto gumba za dvig spojlerja so tam aluminijasta ploščica s črko R in stikala za upravljanje informacijskega sistema pa še v aluminij odete stopalke in z rdečo obdana kovinska prestavna ročica. Zadaj še vedno lahko zgolj za silo sedijo otroci, avto pa je kljub svoji obliki dokaj pregleden v vse smeri.

IMG_8661.20140806235652.jpg.s.960px.jpg

Motor plod znanja dirkaškega oddelka

Bistvo RCZ R je seveda skrito pod njegovo zapeljivo pločevino, kjer najdemo prostorninsko majhen 1,6-litrski turbomotor - tak poganja običajni različici 155 THP in 200 THP. Dirkaški oddelek se je motorju dodobra posvetil in ne gre zgolj za dodatno navito različico. Dodali so mu večji turbopolnilnik, blok motorja okrepili s posebno toplotno obdelavo, bati so kovani in se ponašajo s podobno zmesjo, kot se uporablja v formuli 1, tudi ojnice so druge. Vse to poskrbi, da hrumeči lev sto kilometrov na uro doseže v 5,9 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi šele pri 250 kilometrih na uro, ob tem pa postreže s 330 newtonmetri navora od 1.900 do 5.500 vrtljajev v minuti.

IMG_9104.20140806235844.jpg.n.960px.jpg

Na ukaz krotek ali utrgan

Motor že skoraj meji na izjemnost, čeprav ne deluje tako zelo agresivno in se da R peljati tudi normalno, predvsem pa brez neprijetnega cukanja. Morda mu manjka kanček brutalnosti, saj vleče dokaj zvezno, a prav zato je uporaben tudi v vsakdanjem prometu. Pri odločnem pospeševanju prideta v ospredje majhna litrska moč in značilnost turbopuhal, saj je v spodnjem območju vrtljajev moči manj, ko turbina pošteno zadiha, pa se motorju skoraj utrga.

IMG_8681.20140807000101.jpg.c.960px.jpg

Tako ne preseneča, da pri polnem plinu neredko v delovanje poseže elektronika in pri okoli 6.500 vrtljajih na silo prekine zabavo - čeprav daje celotni motorni sklop vedeti, da zmore še več. Svoje k pristnim dirkaškim užitkom doda tudi športni zvok motorja, vendar mu pri tem delno pomaga tudi posebna membrana.

IMG_8846.20140807003732.jpg.c.960px.jpg

Moč kroti mehanska zapora diferenciala

Tudi v okviru strogo določenih meja, do kod lahko sežejo motorne mišice, boste z RCZ R zlahka med najhitrejšimi na cesti ali dirkališču. Izkaže se namreč tudi z lahkotnostjo in okretnostjo. Ker je takšno moč kar malce težko krotiti, so inženirji k pogonu dodali mehansko zaporo diferenciala torsen, ki zgledno poskrbi, da tudi v bolj zaprtih ovinkih nos ne gre po svoje in jih je mogoče odpeljati na polno.

IMG_9048.20140807020422.jpg.s.960px.jpg

IMG_9053.20140807020700.jpg.s.960px.jpg

Pri tem pomaga tudi bolj trdo naravnano podvozje, ki za vsakdanjo vožnjo vseeno ni pretrdo. Peugeot Sport je s svojimi prijemi dodobra izboljšal vozno dinamiko, vendar je nekaj prostora za izboljšanje vseeno ostalo. Morda bi pripomogle dodatne nastavitve trdote podvozja in volana, pogrešili pa smo tudi kako »igračko« v slogu RS-zaslona pri Renaultovih športnikih. In kako bi se mu podal šele zadnji pogon.

Untitled.20140807013425.jpg.s.960px.jpg

Posebnost v vseh pogledih nekaj stane

Po podatkih Peugeota naj bi RCZ R na sto kilometrov porabil 6,3 litra bencina, vendar se številka pri našpičeni vožnji skoraj podvoji. Glede na užitke in zabavo, ki jih najbolj športni lev doslej ponuja na vsakem kilometru, bo to kar treba vzeti v zakup, z normalno vožnjo pa boste shajali z okoli osmimi litri.

IMG_8608.20140807014508.jpg.n.960px.jpg

S ceno dobrih 41 tisočakov je RCZ R za deset tisoč evrov dražji od 200-konjskega RCZ, z nekaj dodatki pa cena zlahka zraste proti 50 tisočakom. Za ta denar pa je na trgu mogoče dobiti že marsikaj, seveda pa boste s kakšnim drugim modelom manj posebni. Tudi biti poseben je menda lastnost pravega moškega, kot tudi dober avto, s katerim dodatno pokaže svojo moč...

IMG_8652.20140807015005.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.

FINANCE
Manager
Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko

Pogledali smo paradne modele iz Samsunga, Philipsa in Sonyja, ki je pred dnevi razkril svoje novosti na tem področju in precej presenetil.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću
Manager
iz prestolnic
ManagerVildana Selimbegović Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću

Na začetku aprila smo se spominjali odpora v devetdesetih letih, obdobja, v katerem je umrlo 11.541 prebivalcev kotline.

FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Veliko se govori o Nvidi, marsikdo pa se sprašuje, zakaj

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 4

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.