Pravi moški, če seveda vprašate ženske, je v resnici superjunak. Urejen, očarljiv, strasten, nežen, močan, zabaven in samozavesten. Skratka, zelo hud. Precej takšnih lastnosti smo zlahka našli pri sila privlačnem in že kar noro zmogljivem Peugeotovem športnem kupeju RCZ R, zato se kar sama ponuja ugotovitev - (tudi) to je avto za prave moške.
S športnimi kupeji za dva in prednjim pogonom je praviloma križ. Čeprav jih večinoma razganja od moči ter ob vrhunski tehniki in uživaških voznih lastnostih ponujajo še privlačno obliko, se jim moški praviloma ognejo in v njih pogosteje vidimo lepši spol. Še posebej, če avto športnim ambicijam in videzu navkljub deluje bolj nežno in (še) nima pravega imidža.
Peugeotov športni kupe RCZ je že tak, na oko sila podoben audiju TT ponuja zmogljive motorje in dobro tehniko, a moških ne prepriča kar tako. Morda bo s strupenim R kaj drugače, saj so s svojim znanjem in izkušnjami na pomoč priskočili mojstri iz dirkaškega oddelka ter kupcem ponudili najzmogljivejšega serijskega peugeota - RCZ R s 199 kilovati oziroma 270 konji.
Popopran že na pogled
RCZ R je v osnovi sicer podoben navadnim izpeljankam skupaj z oblikovno izjemno kupolasto dvojno usločeno streho, vendar že bežen pogled na 430 centimetrov dolg avto zazna dodatne začimbe. O divjem značaju pričajo velik in fiksen zadnji spojler, zajetni izpušni cevi ob straneh in večji, kar 380-milimetrski zavorni koluti z rdečimi čeljustmi Peugeota Sport.
Kakor so dobro videti, tako tudi po večkratnih poskusih odlično ustavljajo okoli 1.300 kilogramov težko zverino. Ob tem je R za centimeter bliže tlom, spoznamo ga tudi po posebnih platiščih z vgravirano črko R ter enakimi črkami na maski in zadku pa eni izmed štirih posebnih barv - še posebej se mu poda rdeča, ki je krasila testni primerek.
Notranjost v znamenju usnja
V notranjosti najdemo usnjene, a premalo športne sedeže ter še vedno prevelik in spodaj prisekan usnjen volan. Tudi sicer v kabini prevladuje usnje, ozaljšano z rdečimi šivi. Namesto gumba za dvig spojlerja so tam aluminijasta ploščica s črko R in stikala za upravljanje informacijskega sistema pa še v aluminij odete stopalke in z rdečo obdana kovinska prestavna ročica. Zadaj še vedno lahko zgolj za silo sedijo otroci, avto pa je kljub svoji obliki dokaj pregleden v vse smeri.
Motor plod znanja dirkaškega oddelka
Bistvo RCZ R je seveda skrito pod njegovo zapeljivo pločevino, kjer najdemo prostorninsko majhen 1,6-litrski turbomotor - tak poganja običajni različici 155 THP in 200 THP. Dirkaški oddelek se je motorju dodobra posvetil in ne gre zgolj za dodatno navito različico. Dodali so mu večji turbopolnilnik, blok motorja okrepili s posebno toplotno obdelavo, bati so kovani in se ponašajo s podobno zmesjo, kot se uporablja v formuli 1, tudi ojnice so druge. Vse to poskrbi, da hrumeči lev sto kilometrov na uro doseže v 5,9 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi šele pri 250 kilometrih na uro, ob tem pa postreže s 330 newtonmetri navora od 1.900 do 5.500 vrtljajev v minuti.
Na ukaz krotek ali utrgan
Motor že skoraj meji na izjemnost, čeprav ne deluje tako zelo agresivno in se da R peljati tudi normalno, predvsem pa brez neprijetnega cukanja. Morda mu manjka kanček brutalnosti, saj vleče dokaj zvezno, a prav zato je uporaben tudi v vsakdanjem prometu. Pri odločnem pospeševanju prideta v ospredje majhna litrska moč in značilnost turbopuhal, saj je v spodnjem območju vrtljajev moči manj, ko turbina pošteno zadiha, pa se motorju skoraj utrga.
Tako ne preseneča, da pri polnem plinu neredko v delovanje poseže elektronika in pri okoli 6.500 vrtljajih na silo prekine zabavo - čeprav daje celotni motorni sklop vedeti, da zmore še več. Svoje k pristnim dirkaškim užitkom doda tudi športni zvok motorja, vendar mu pri tem delno pomaga tudi posebna membrana.
Moč kroti mehanska zapora diferenciala
Tudi v okviru strogo določenih meja, do kod lahko sežejo motorne mišice, boste z RCZ R zlahka med najhitrejšimi na cesti ali dirkališču. Izkaže se namreč tudi z lahkotnostjo in okretnostjo. Ker je takšno moč kar malce težko krotiti, so inženirji k pogonu dodali mehansko zaporo diferenciala torsen, ki zgledno poskrbi, da tudi v bolj zaprtih ovinkih nos ne gre po svoje in jih je mogoče odpeljati na polno.
Pri tem pomaga tudi bolj trdo naravnano podvozje, ki za vsakdanjo vožnjo vseeno ni pretrdo. Peugeot Sport je s svojimi prijemi dodobra izboljšal vozno dinamiko, vendar je nekaj prostora za izboljšanje vseeno ostalo. Morda bi pripomogle dodatne nastavitve trdote podvozja in volana, pogrešili pa smo tudi kako »igračko« v slogu RS-zaslona pri Renaultovih športnikih. In kako bi se mu podal šele zadnji pogon.
Posebnost v vseh pogledih nekaj stane
Po podatkih Peugeota naj bi RCZ R na sto kilometrov porabil 6,3 litra bencina, vendar se številka pri našpičeni vožnji skoraj podvoji. Glede na užitke in zabavo, ki jih najbolj športni lev doslej ponuja na vsakem kilometru, bo to kar treba vzeti v zakup, z normalno vožnjo pa boste shajali z okoli osmimi litri.
S ceno dobrih 41 tisočakov je RCZ R za deset tisoč evrov dražji od 200-konjskega RCZ, z nekaj dodatki pa cena zlahka zraste proti 50 tisočakom. Za ta denar pa je na trgu mogoče dobiti že marsikaj, seveda pa boste s kakšnim drugim modelom manj posebni. Tudi biti poseben je menda lastnost pravega moškega, kot tudi dober avto, s katerim dodatno pokaže svojo moč...
Foto: Matej Kačič