Pri nemškem BMW se s ponudbo novih in novih modelov trudijo zadovoljiti kar najširši spekter kupcev. Njihova velika družina je v Sloveniji od zdaj bogatejša še za dva nišna člana, ki slišita na ime BMW 4 gran coupe in BMW X4.
Stvari so bile pri Bavarcih še pred kratkim jasne in preproste, najmanjši BMW je bil 3, večji 5 in največji 7. Zdaj so tu še 1, 2, 4 in 6 skupaj s kombinacijami X, GT in gran coupe. Vsak kupec najde kaj zase, kar se na koncu pozna tudi pri rekordnih prodajnih številkah in poslovnih rezultatih. K temu pripomoremo tudi Slovenci, letos smo na novo registrirali skoraj 900 BMW, prodajne številke pa bosta od zdaj krepila tudi elegantni in ekstravagantni štirivratni kupe BMW 4 gran coupe (od 41.200 evrov za 420i oziroma 418d) ter križanec med kupejem in športnim terencem BMW X4 (od 48.950 evrov za xDrive20d). Čeprav ju druži ista številka, sta si povsem različna.
Zlitje kupejevske elegance z udobjem in praktičnostjo
Gotovo bo v salon BMW prišel kupec, odločen, da se domov odpelje z limuzinsko serijo tri, na koncu pa bo družini, sorodnikom, prijateljem in znancem razkazoval najnovejšo štirico v obliki štirivratnega kupeja. Serija 4 gran coupe namreč združuje eleganco klasičnega kupeja s praktičnostjo in udobjem štirivratnih modelov, ob tem ponuja veliko prostora v prtljažniku (480 litrov, 1.300 litrov s podrto zadnjo klopjo) ter glede na limuzinsko trojko tudi več ekstravagance in bogatejšo serijsko opremo. Nemci so v 464 centimetrov dolžine in 183 centimetrov širine vnesli kar nekaj šarma, daljša strešna linija glede na dvovratno serijo štiri ob tem omogoča dovolj prostora za potnike na zadnji klopi (deljiva 40: 20: 40), zadnji pokrov pa se z elektriko tako kot pri kombilimuzinah dvigne skupaj s steklom.
Trije bencinarji in štirje dizli
Pod motornim pokrovom so že znani in preizkušeni štiri- in šestvaljni prisilno polnjeni bencinski in dizelski motorji. Njihova moč se razteza od 105 do 230 kilovatov (143 oziroma 313 konjev), vsi motorji izpolnjujejo izpušne norme Euro 6 in so na voljo s sistemom start-stop ter rekuperacijo zavorne energije. Vrh ponudbe pomeni model 435d xDrive s samodejnim menjalnikom z začetno ceno 62.900 evrov.
Poleg osnovne opreme so v seriji 4 gran coupe na voljo še trije znani paketi: luxury, modern in sport line ter posebni BMW individual in športni M-paket. Komunikacijske tehnologije in sistemi so združeni v BMW connecteddrive, varnostno-asistenčni pa v driving assistant plus. Menjalnik je ročni ali osemstopenjski samodejni steptronic, kupci lahko posežejo tudi po štirikolesnem pogonu xDrive.
Svojevrstni posebnež sliši na ime X4
Štirikolesni pogon je zaščitni znak novega X4, ki je svojevrsten oblikovni posebnež, saj združuje videz in vozne lastnosti kupeja ter športnega terenca. Čeprav mu je po obliki in značaju najbliže X6, je narejen na osnovi X3. Od tega je daljši za centimeter in pol (4,67 metra), nižji za skoraj štiri centimetre (1,62 metra), hkrati voznik in sovoznik sedita za dva centimetra nižje kot v X3. Prtljažnik v X4 s svojimi 500 litri pogoltne marsikaj, ob podrti zadnji klopi se prostor poveča na 1.400 litrov, zadnja klop pa je praktično deljiva v razmerju 40: 20: 40.
Najbolj iskan model za 50 tisočakov
Za pogon X4 skrbi šest motorjev, trije bencinski in trije dizelski, ki se ponašajo z močjo od 135 do 230 kilovatov (od 184 do 313 konjev) - vsi izpolnjujejo emisijski standard Euro 6. Za slovenske kupce naj bi bil najzanimivejši nov dvolitrski dizelski motor xDrive20d s 140 kilovati (190 konji), ki mu ukazuje osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic in stane okoli 50 tisočakov. Motor ponuja 400 newtonmetrov največjega navora, normno pa naj bi na sto kilometrih porabil dobrih pet litrov goriva. Vrh ponudbe pomeni X4 xDrive35d z začetno ceno 68 tisoč evrov.
480 litrov prtljažnega prostora ponuja štirivratni kupe.
48.950 evrov stane osnovni X4.
467 centimetrov meri X4.